کد خبر: 1046547
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۶
برای دومین سال و متأثر از همه‌گیری کرونا، شیوه بزرگداشت روز جهانی قدس تغییر کرده است، فضای مجازی مهم‌ترین ابزار انزجار جهانی از صهیونیسم بین الملل است و شعار محوری: اننا الیوم اقرب ما نکون الی القدس (امروز از هرزمان دیگری به قدس نزدیک‌تریم) پر تکرار‌ترین عبارت در فضای مجازی با هشتگ القدس- اقرب است
سرویس سیاسی جوان آنلاین: فلسطین پاره تن اسلام است و برخی خیمه شب بازی‌ها، شبیه آنچه در قالب نمایش «معامله قرن» طی این سال‌ها دنبال شد، کم‌ترین خللی در اراده ملت‌های اسلامی برای بازپس‌گیری این قطعه اشغال شده از دنیای اسلام ایجاد نخواهد کرد. اکنون که برای دومین سال و متأثر از همه‌گیری کرونا، شیوه بزرگداشت روز جهانی قدس تغییر کرده است، فضای مجازی مهم‌ترین ابزار انزجار جهانی از صهیونیسم بین الملل است و شعار محوری: اننا الیوم اقرب ما نکون الی القدس (امروز نزدیک‌تر از هرزمان دیگری به قدس نزدیک‌تریم) پر تکرار‌ترین عبارت در فضای مجازی با هشتک القدس- اقرب است و دور نخواهد بود زمانی که امت اسلامی در قدس شریف نماز بگزارند.

یکی از اهداف نظام سلطه فراموشی روز قدس بود، اما ابتکار نامیدن آخرین جمعه ماه رمضان به عنوان روز قدس موجب شد که مسئله قدس به فراموشی سپرده نشود. روز قدس امسال به دلیل کرونا، امکان برگزاری راهپیمایی برای مردم وجود ندارد و گرامیداشت این روز به همایش‌ها و نشست‌های مجازی محدود شده است.

روز قدس همراه با ضربات به اسرائیل

حسین امیرعبداللهیان، دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل در دومین همایش مجازی کنگره بین‌المللی قدس شریف در قم با گرامیداشت روز جهانی قدس اظهار داشت: روز قدس امسال در شرایطی برگزار می‌شود که صهیونیست‌ها در روز‌های اخیر ضربات صاعقه‌واری را در اراضی اشغالی شاهد بودند؛ ضرباتی که بخش کوچکی از پاسخ مقاومت به گستاخی‌ها، تجاوزات و اقدامات ناامن‌کننده صهیونیست‌ها در منطقه است.

امیرعبداللهیان با اشاره به عادی‌سازی روابط امارات و بحرین با اسرائیل گفت: صحنه‌های حقارت‌باری که جهانیان در بالکن کاخ سفید شاهد بودند که دو وزیر خارجه امارات و بحرین را ترامپ و نتانیاهو به بالکن کاخ سفید کشاندند و با یک نمایش سیرک گونه ادعای عادی‌سازی روابط کردند. البته امارات و بحرین در هیچ کجای مقاومت و حمایت از فلسطین نقشی نداشتند که امروز خیانت آنان به فلسطین بخواهد ضربه‌ای به میدان وارد کند.

دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل گفت: ما برای دفاع از امنیت، صلح، ثبات و آرامش در منطقه، دفاع از مسلمانان مظلوم فلسطین و برای دفاع از امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران، راهبرد دقیق و سنجیده‌ای در حمایت از فلسطین و مقابله با ناامن‌سازی‌های رژیم صهیونیستی در مقابل خود داریم. امروز به جای اینکه جنایتکاران صهیونیستی که حتی یهودی‌ها را در سرزمین‌های اشغالی به اسارت خود گرفتند، در پشت مرز‌ها باشند، متحدان جمهوری اسلامی ایران و مقاومت در پشت دیوار‌های بتنی سربه آسمان برافراشته اطراف سرزمین‌های اشغالی هستند.

انقلاب اسلامی، فلسطین را در مدار توجه قرار داد

حسن هانی‌زاده، کارشناس مسائل غرب آسیا در نشست تحلیلی و تخصصی مجازی که به‌مناسبت گرامیداشت روز قدس در خبرگزاری تقریب برگزار شد با اشاره به اهمیت روز قدس گفت: روز جهانی قدس یک روز استثنایی در تاریخ مبارزات ملت فلسطین علیه رژیم اشغالگر قدس تلقی می‌شود؛ تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، مسئله فلسطین به‌دلیل شرایط منطقه و وضعیت داخلی اراضی اشغالی به حاشیه رانده شده بود و ملت‌های عربی و اسلامی قبله اول مسلمانان را که در اشغال رژیم صهیونیستی است، فراموش کرده بودند.

وی افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی و فرمان تاریخی امام راحل برای تعیین آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به‌عنوان روز جهانی قدس، مسئله فلسطین بار دیگر در مدار توجه قرار گرفت؛ رژیم صهیونیستی به‌شدت نسبت به روز جهانی قدس حساسیت از خود نشان می‌دهد و هرساله در آستانه روز قدس با بحران‌سازی و حمله به مردم بی‌دفاع غزه سعی می‌کند این روز را تحت الشعاع قرار دهد. وی تصریح کرد: روز جهانی قدس یک روز کاملاً تعریف‌شده و سرنوشت‌ساز است و حضور میلیونی ملت‌های اسلامی در عرصه‌های میدانی و در راهپیمایی روز قدس ثابت می‌کند که رژیم اشغالگر باید به قدس شریف به‌عنوان قبله اول مسلمانان جهان و پایتخت ملت فلسطین اعتراف کند.

افتخار می‌کنیم پرچمدار دفاع از قدس هستیم

نصرت الله لطفی، قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در نشست تخصصی به مناسبت روز قدس با بیان اینکه امسال متأسفانه هفتادو سومین سال اشغال فلسطین است، اظهار کرد: امام خمینی (ره) اولین مرجع دینی است که اجازه فرمودند از محل وجوه سهم امام برای دفاع از مردم فلسطین استفاده شود. لطفی با بیان اینکه قدس و فلسطین هرگز به فراموشی سپرده نمی‌شوند، خاطرنشان کرد: یکی از اهداف نظام سلطه فراموشی روز قدس بود، اما ابتکار نامیدن آخرین جمعه ماه رمضان به عنوان روز قدس موجب شد که مسئله قدس به فراموشی سپرده نشود. ما افتخار می‌کنیم که ایران اسلامی پرچمدار دفاع از قدس شریف است.

رهبر معظم انقلاب روز قدس سخنرانی می‌کنند

رهبر انقلاب اسلامی در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان مصادف با روز قدس خطاب به امت اسلامی و ملت ایران سخن خواهند گفت.

به گزارش دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت العظمی خامنه‌ای، این سخنرانی ساعت ۱۴:۳۰ هفدهم اردیبهشت به صورت زنده از شبکه‌های داخلی و برون مرزی صداوسیما و سایت و حساب‌های Khamenei. ir در شبکه‌های اجتماعی پخش می‌شود.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مسلمان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۷
0
0
الاه اکبر زنده باد فلسطین پیروز است اسرائیل نابود است انشاالله
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار