کد خبر: 1046505
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰
رئیس جمهور:
حجت الاسلام روحانی، رئیس جمهور گفت: به عنوان رئیس دولت به مردم اعلام می‌کنم تحریم شکسته شده است و اگر همه با هم متحد باشیم به زودی تحریم برداشته می شود.

سرویس سیاسی جوان آنلاین: حجت‌الاسلام والمسلمین «حسن روحانی» صبح چهارشنبه در جلسه هیات دولت با آرزوی قبولی طاعات مردم در شب‌های قدر گفت: عشق به امیرالمومنین (ع) یکی از هدیه‌های خداوند به شیعیان و مسلمانان به ویژه ملت بزرگ ایران است. سراسر وجود مردم سرشار از محبت، ولایت و عشق به مولا علی ابن ابی‌طالب (ع) است.

رییس جمهوری با اشاره به وصیت‌نامه امام علی (ع) اظهار داشت: پیام امام علی (ع) در روزهای آخر عمرشان در وصیت نامه شان این بود که وصیت من به همه فرزندان، اهل بیت و همه کسانی است که تا روز قیامت پیام مرا خواهند دید و شنید. در این وصیت‌نامه، چند بار درباره محبت افراد به همدیگر، بذل و بخشش به همدیگر و عدم فاصله گرفتن و جدایی و از دست ندادن برداری و محبت تاکید می‌کنند.

رییس‌جمهور ادامه داد: در آغاز این وصیت‌نامه بعد از تقوا و نظم امر، آنچه برای ایشان مهم است، این است که همه رابطه خوب داشته باشند، کینه‌ها زدوده شود و بغض‌ها از بین رفته و محبت جایگزین آن شود. سالیان دراز نماز و روزه را یک طرف بگذارید و اصلاح ذات بین امر طرف دیگر. اصلاح ذات امر بین از همه چیز بالاتر است.

روحانی با بیان اینکه مهم است جامعه وحدت، همبستگی و اخوت داشته باشد، تصریح کرد: لحنی که امروز می‌بینیم، مورد پسند امیرالمومنین (ع) نیست. آنچه در روزنامه‌ها و فضای مجازی مشاهده می‌شود، قابل قبول نیست و برای تغییر آن باید تلاش شود.

وی با بیان اینکه از شما می‌خواهم به همدیگر نزدیک و وصل شوید و فاصله بین شما نباشد و نسبت به همدیگر، جود، بخشش و عطا داشته باشید، خاطرنشان می‌شود: در وصیت‌نامه ایشان تاکید می‌شود برادری و اخوت را کنار نگذاریم. پایان این وصیت‌نامه به ما نشان داده می‌شود افراط و تفریط چقدر زشت است.

به گفته رییس دولت تدبیر و امید، امیرالمومنین (ع) به همه فرزندانش می‌گویند اگر از این ضربت جان به جان تسلیم کردم در خیابان‌های کوفه نگوید، امیرالمومنین کشته شده و باید انتقام بگیریم. اگر بناست انتقامی گرفته شود و قصاص شود، فقط قاتل من باید قصاص شود و بس.

روحانی افزود: این شیوه زندگی را امیرالمومنین (ع) به ما نشان می‌دهد و در این شب‌های قدر، باید افراط، تفریط را کنار بگذاریم، شفقت، عدالت، دوستی و... را جایگزین آنها کنیم و بعد از ماه رمضان جامعه متحد، دوست و برادر را کنار همدیگر ببینم.

وی گفت: با هر بهانه کوچکی مساله را بزرگ نکنیم و در کنار آن مساله‌ای که با دست خودمان بزرگ کردیم، بذر کینه را در جامعه نیفشانیم. دل‌های ما پاک باشیم و کنار هم قرار بگیریم، همه برادریم و مسلمانیم و ایرانی هستیم. همه تابع انقلابیم و برای سرافرازی ایران باید تلاش کنیم و این وصیت امیرالمومنین (ع) مولای متقیان به ما است.

وی ادامه داد: من در اینجا می‌خواهم نکته‌ای را خدمت مردم عزیز عرض کنم و آن اینکه گزارش روز یکشنبه از طرف سازمان برنامه و بودجه در دولت ارائه شد نسبت به اقداماتی که دولت در سال ۹۹ انجام داد.

رییس جمهوری گفت: سال ۹۹ یکی از سخت‌ترین سال‌های تاریخ ایران بود برای اینکه بدانید چقدر سخت بود، اتکای ما به نفت و میعانات در بودجه ۲ درصد، به نفت و فراورده‌ها ۶ درصد بوده است. یعنی اگر همه اینها را هم حساب کنیم، ۸ درصد تکیه بودجه ما بر نفت بوده که در تاریخ بی‌سابقه است.

روحانی افزود: از زمانی که نفت کشف شده و در اقتصاد ایران ورود پیدا کرده، که بودجه کشور بدون اتکا به نفت اداره شود آنهایی که دولت را مورد نقد قرار می‌دهند که اگر نقد درست باشد بسیار هم خوب است و از آنها متشکریم، به این نکات هم توجه کنند که اتکای دولت در بودجه به نفت و میعانات فقط ۲ درصد بوده است و این در تاریخ بسیار مساله مهمی است و می‌خواستیم به دستور مقام معظم رهبری عمل کنیم و این نکته دومی است که ما در بودجه می‌بینیم.

رییس جمهوری عنوان کرد: وقتی شرایط سخت می‌شود و ما در تحریم و کرونا هستیم درگیر این مشکلات هم هستیم، قاعدتا نباید بتوانیم حقوق‌بگیران و بازنشستگان را کمک کنیم و بگوییم امسال سال تحریم و کرونا است و نمی‌توانیم کمک کنیم، اما بیشترین کمک به حقوق بگیران ثابت و بازنشستگان در همین سال ۹۹ صورت گرفت.

روحانی خاطرنشان کرد: مجددا برای اینکه مردم ما به این آمار و ارقام توجه داشته باشند، بهمن سال ۹۸ را با اواسط سال ۹۹ محاسبه کنیم. بهمن سال ۹۸ یعنی آغاز کرونا، وسط سال ۹۹ یعنی حدودا مهرماه سال ۹۹، حقوق کارمندان ما چقدر اضافه شده است؟ آنهایی که حقوقشان از ۴ میلیون کمتر بوده، ۵۳ درصد حقوقشان در سال ۹۹ اضافه شده و آنهایی که حقوقشان کمتر از ۶ میلیون بوده، ۴۵ درصد به حقوقشان اضافه شده و افرادی که حقوقشان بالای ۶ میلیون تا ۱۰ میلیون بوده‌ان، ۳۴ درصد بر حقوقشان اضافه شده است.

وی ادامه داد: یعنی از قشرهای پایین بیشترین میزان اضافه، قشرهای متوسط، هم متوسط، و در مجموع ما در طول این ۶-۷ ماه از بهمن سال ۹۸ تا مهرماه سال ۹۹ حساب کنیم به طور متوسط ۳۴ درصد حقوق، اضافه شده است.

وی ادامه داد: در بازنشستگی هم همینطور، برای آنها هم همسان سازی انجام شده و هم مستمریشان اضافه شده است. البته این اواخر گله می کردند به خاطر آنهایی که در تامین اجتماعی بازنشسته بودند که کمی کمتر گرفته اند گزارشی که امروز از تامین اجتماعی دست من رسید آنهایی که در سال ۹۸ یک و میلیون و ششصدهزارتومان مستمری می گرفتند در فروردین ۱۴۰۰ چهار میلیون و ۳۰۰ هزارتومان می گیرند. یعنی آنهایی که ۳۰ سال خدمت کردند بیش از ۲.۵ برابر حقوق آنها از اضافه شده است. آنهایی که خدمت آنها ۲۰ سال بوده حقوقی که در فروردین سال ۱۴۰۰ گرفتند ۳ میلیون و ۹۰۰ هزارتومان بوده است.

روحانی با تاکید بر این که برای بازنشستگان و کارمندان در سال بسیار سخت کرونایی و تحریمی اقدام کردیم گفت: برای سایر مردم هم تلاش کردیم. آمار روز یکشنبه این بود که پولهایی که در سال ۹۹ به عناوین یارانه، کمک معیشتی یا کمک معیشتی ویژه برای کرونا پرداخت کردیم صد و هشت هزار میلیارد تومان بوده است که رقم بسیار بالایی است. البته این به غیر از وام هایی که به مردم داده شده است. وام یک میلیونی رقمی بیش از ۲۸ هزار میلیارد تومان پرداخت کردیم و ۷۶ هزار میلیارد تومان وام برای کسب و کارهایی که در سختی دارای سختی بیشتری قرار گرفتند و همچنین مستاجرانی که نیاز داشتند.

وی تاکید کرد: نزدیک به ۳۰ هزار میلیارد تومان برای کرونا پرداخت شده است یعنی چه آنهایی که پرداخت شده و چه آنهایی که وام داده شده بیش از ۱۰۰هزار میلیارد تومان است. از طرف دیگر هم سهام عدالت هم در سال ۹۹ دو قسط آن یعنی دوتا ۳۰ درصد را پرداخت کردیم. آنها را هم حساب کنیم رقمی حدود ۳۵۰ هزار میلیارد تومان پول است که بخش عظم آن پرداخت شده و بخشی دیگری هم پرداخت می شود.

رییس جمهور گفت: همه آنها را که حساب کنیم ۶۰۰ هزار میلیاردتومان به عناوین مختلف مثل وام، بلاعوض، سهام عدالت پرداخت شده که در تاریخ کشور بی نظیر است. نمی خواهد سال کرونا و تحریم را حساب کنید. سال بدون کرونا و تحریم را حساب کنید.

روحانی یادآور شد: این کار عظیم و بزرگی که توسط دولت در سال ۹۹ انجام گرفته است البته این به این معنا نیست که همه مشکلات مردم حل شده است به معنای این است که دولت در حد توان شبانه روز به فکر بوده و تلاش کرده است و اقدامات مهمی را انجام داده است که این اقدامات جای سپاسگزاری دارد از همه کسانی که به ملت خدمت کردند و خادم مردم بودند.

وی اضافه کرد: سهام دولتی که قرار بوده بفروشیم و در بودجه مشکلات را حل کنیم بنا بوده ۱۲ هزار میلیارد باشد به جای آن ۳۵ هزار میلیارد سهام را فروختیم. به هر حال اقدامات بسیار مهمی صورت گرفته است.

رییس جمهوری گفت: از لحاظ رشد اقتصادی در سال ۹۹ علیرغم این که اکثر کشورهای جهان رشد آنها منفی بوده کشور ما هم در مجموع رشد مثبت بوده در بخش صنعت و کشاورزی حرکت بزرگی شده است و در خدمات یک بخش دچار مشکل بوده اما در بخش های دیگر تلاش شده برای این که زندگی و اقتصاد مردم علیرغم سختی ها بچرخد.

روحانی افزود: قولی که به مردم دادیم این است که در این ماههای پایانی که حدود ۳ ماهی که از دولت مانده همچنان ما اهدافمان را دنبال می کنیم. هدف ما این است که تحریم را برداریم، کرونا را مهار کنیم، ‌ معیشت مردم بهتر شود و تا آنجایی که می توانیم طرح های نیمه تمام را تکمیل کنیم. بانک مرکزی وظیفه مهمی بردوش دارد و کار بزرگی دارد انجام می دهد. این که قیمت دلار کاهش پیدا می کند و ارزش پول ملی بالا می رود یعنی کاهش تورم است و مردم راحت تر بتوانند اجناس مورد نیاز خود را با قیمت عادلانه تری خریداری کنند.

رییس شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه از آن طرف صیهونیست‌ها تلاش می‌کردند بین ما و کشورهای منطقه فاصله بیندازند، اظهار داشت: اقداماتی هم کردند. تلاش کردند برخی از کشورهای منطقه از ایران فاصله گرفته و بگویند مشکل شما ایران است. این تلاش هم منجر به شکست می‌شود. امروز روز عزای صیهونیست‌ها در قدس ۱۴۰۰ است. هم جنگ اقتصادی که از طریق آمریکا به راه انداختند، در حال شکست نهایی است و هم تلاش برای فاصله انداختن کشورهای منطقه با ایران در مسیر نهایی شکست است.

روحانی با اشاره به رویکرد کشورهای منطقه غرب آسیا نسبت به توافق هسته‌ای تصریح کرد: کشورهای منطقه امروز می‌گویند ما با برجام مشکلی نداریم و باید این توافق اجرا شود. دو فتنه بزرگ صیهونیست‌ها به خاطر مقاومت ملت ایران در این سه سال و نیم در حال شکست نهایی است؛ توطئه آنها علیه ملت بزرگ ایران و برجام و توطئه آنها علیه کشورهای منطقه.

وی با بیان اینکه مسیر برای پایان تحریم امروز هموارتر است، خاطرنشان کرد: امیدواریم طرف مقابل هرچه سریع‌تر در برابر قانون سر فرود آورد. طرف مقابل بداند ما کمتر از برجام راضی نمی‌شویم و برجام باید به صورت کامل اجرا شود. حقوق ملت ایران در برجام باید به طور کامل به دست آید و از هیچ چیزی صرف نظر نمی‌کنیم.

رییس‌جمهوری اضافه کرد: در ادامه راه با مقاومت و ایستادگی ملت ایران، دیپلماسی خوب وزارت امور خارجه، همکاری سایر دستگاه‌ها که امروز در کنار وزارت خارجه امروز در وین هستند و تلاشی که انجام می‌دهند، تحریم‌ها برداشته شود و در منطقه روابط بهتری با همسایگان داشته باشیم. در هر دو مسیر ان‌شاالله به برکت مولا علی (ع) و شب‌های قدر موفق و پیروز خواهیم شد.

روحانی با بیان اینکه هدف ما رفع تحریم، از بین بردن کرونا و پایان پروژه های نیمه تمام است، گفت: بانک مرکزی وظیفه مهمی را بر دوش دارد و اینکه قیمت دلار کاهش می‌یابد و ارزش پول ملی بالا می رود به معنای کاهش تورم و خرید راحت تر و با قیمت عادلانه تر اجناس توسط مردم است.

وی افزود: حرکت بزرگی را شاهد هستیم که در روزهای آینده هم این مسیر ادامه پیدا خواهد کرد.

رییس جمهوری با اشاره به مذاکرات وین اظهار کرد: در زمینه تحریم کاری که مذاکره کنندگان ما در وین انجام دادند کار بزرگی بوده و طرف مقابل اگر به طور کامل به قانون، به تعهدات و به قطعنامه ۲۲۳۱ برگردد به نظر من زود تمام می شود. مذاکرات در چارچوب و حرکت درستی در حال انجام است و مسیر، مسیر درستی است.

روحانی خطاب به ملت ایران گفت: مردم ثمره ایستادگی، صبر و مقاومت خود را در وین میبینند و اگر گزارش درست باشد و جناح بازی نباشد و گزارش را درست به گوش مردم برسانیم، نشانه عظمت ملت ایران و نشانه این است که طرف های ما در برجام فهمیدند راهی جز اجرای قانون و مقررات بین المللی وجود ندارد. این پیروزی دولت در ماه‌های پایانی است.

وی ادامه داد : به عنوان رئیس دولت به مردم اعلام می‌کنم تحریم شکسته شده است و اگر همه با هم متحد باشیم به زودی تحریم برداشته می شود و طرف ما می داند راهی جز بازگشت به قانون مقررات و تعهدات خود و موافقتنامه برجام وجود ندارد.

روحانی درباره واکسن کرونا هم گفت: امروز شرکت های خصوصی به میدان آمده اند و به راحتی می توانیم در ماه های پیش رو میلیون‌ها واکسن در کشور تولید کنیم و واکسیناسیون انجام شود. اگر همه دست به دست هم دهیم و دست بخش خصوصی را برای واردات واکسن باز بگذاریم همه افرادی که به خاطر سن و بیماری های زمینه ای در خطر هستند، واکسن خواهند زد و گروه یک گروه ۲ و بخشی از گروه ۳ تا تیر ماه همه واکسن می‌زنند و انشالله واکسن داخلی هم به ایران می‌آید و واکسن خارجی هم آماده است.

وی اضافه کرد: امیدواریم ده‌ها میلیون دوز واکسن در آینده در اختیار مردم قرار بگیرد و به جایی یک میلیون جایی ۱۰ میلیون واکسن سفارش دادیم و همه اینها به سرعت وارد می‌شود.

رییس دولت دوازدهم خاطرنشان کرد: بانک مرکزی با وجود مشکل در تامین ارز اعلام کرد در زمینه واکسن بی‌درنگ پول را پرداخت می‌کند بنابراین قولی که در کرونا و تحریم به مردم دادیم پای قولمان هستیم تا به امروز بودیم و تا روز آخر هم خواهیم بود.

رئیس جمهوری با اشاره به نزدیک بودن روز قدس و گرامیداشت این روز، گفت: جمعه این هفته روز قدس را داریم که این روز یکی از افتخارات نظام جمهوری اسلامی ایران و از وصایای حضرت امام (ره) است. انقلاب که پیروز شد در همان ماه های اولیه چندماهی از انقلاب نگذشته بود که صهیونیست‌ها هم به مسجد الاقصای حمله کردند و هم در حال بمباران جنوب لبنان بودند که در آن شرایط امام جمعه پایان ماه مبارک رمضان را روز قدس عالم عنوان کرد و همان سال هم مراسم راهپیمایی در ایران و در برخی کشورها انجام شد.
وی افزود: کشورهای دیگر و کشورهای منطقه هم به این قضیه جواب مثبت دادند و عراق، سوریه و پاکستان و تعدادی کشورهای اروپایی هم راهپیمایی انجام شد.

روحانی با بیان اینکه آنها فکر می‌کردند اشغالگر در سرزمین اشغالی تثبیت خواهد شد، گفت: اما ملت فلسطین به سرزمین خود دیر یا زود باز خواهند گشت و قدس و مسجد القصی به عنوان اولین قبله گاه مسلمانان در اختیار مسلمانان قرار خواهد گرفت و همه ادیان به این سرزمین احترام می‌گذارند و باید احترام بگذارند و مردم فلسطین از اشغال نجات پیدا می‌کنند.

رییس دولت تدبیر و امید صهیونیستها را به عنوان دشمنان منطقه، امنیت، ملت فلسطین و همچنین دشمنان همسایگان و قاتلان و سفاکان تاریخ و آنانی نام برد که میلیون ها انسان را از خانه و کاشانه خود آواره کرده اند و در این باره گفت: صهیونیست ها جانی ترین افراد در تاریخ هستند و همیشه علیه انقلاب اسلامی و ملت اسلامی و امام و رهبری و رزمندگان ما کینه خاصی داشتند.

وی ادامه داد: خودشان گفتند که پیروزی انقلاب یک زلزله در منطقه بود و برای سرنگونی انقلاب اسلامی تلاش فراوانی کردند و با نگاهی به ریشه همه گرفتاری هایی که ملت ما شاهد آن است می‌بینیم که همه به صهیونیست‌ها برمی‌گردد.

رییس جمهوری با اشاره به نقش صهیونیست ها در دیر به ثمر رسیدن برجام تصریح کرد: در سال ۹۳ مسئله برجام ما تمام بود و توافق نهایی شده بود که صهیونیست‌ها و ارتجاع منطقه سر آمریکا را کلاه گذاشتند و گفتند چند ماه صبر کنید قیمت نفت را به قدری پایین می آوریم که هرچه شما بگویید ایران قبول می‌کند البته قیمت نفت را از ۱۰۴ دلار تا ۲۵ دلار هم پایین آوردند و همه فشارها را بر ما وارد کردند و نهایی شدن برجام که قراربود ۹۳ نهایی شود به تاخیر افتاد و ۹۴ انجام شد.

وی اضافه کرد: وقتی برجام موفق شد باز هم توطئه‌های زیادی برای بر هم زدن آن انجام دادند که باز هم موفق نشدند برجام مستقر شد. از اسرائیلی‌ها عصبانی تر و ناراحت تر در دنیا در سال ۹۴ نبود. تمامی دوستان ما در سال ۹۴ از عراق و سوریه و لبنان گرفته تا همه کشورهای دوست تلفنی به من تبریک گفتند همه عزیزان ما در منطقه مثل حزب الله به ما تبریک گفتند.

رییس جمهوری ادامه داد: اما صهیونیست‌ها عصبانی و ناراحت از اینکه چرا آمریکا این امر را قبول کرد و از همان روز دنبال توطئه رفتند و آن را ادامه دادند و از طریق انتخابات آمریکا توانستند توطئه را عملی سازند. صهیونیست ها برای پیروز شدن ترامپ کار بزرگی کردند چون می‌دانستند ترامپ آدمِ ناشی است و به راحتی می‌توانند سر او کلاه بگذارند و برجام را بر هم بزنند.

غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
0
0
اگر همه با هم متحد باشیم به زودی تحریم برداشته می شود.
برای اولین بار توی عمرش بطور اتفاقی کاملا درست میگه
اگه همه با هم متحد باشیم و تو انتخابات طومار این قبیله غربزده بیسواد بیهنر زیاده گو و پررو را در هم پپیچیم نه تنها تحریمهایی که آمریکا با کمک این جماعت ستون پنجم برقرار کرده به تاریخ می پیوندد بلکه مملکت پس از 8 سال تباهی روی آرامش خواهد دید
به کوری چشم این قبیله ستون پنجم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار