کد خبر: 1046487
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۷
رئیس کل بانک مرکزی:
همتی، رئیس کل بانک مرکزی در گفت وگویی توضیحاتی را در خصوص برخی گزارش‌های رسانه‌ای مبنی بر اخلال بانکها در امر تولید ارائه کرد.

سرویس اقتصادی جوان آنلاین: عبدالناصر همتی، درخصوص برخی گزارش‌های رسانه ای درمورد اخلال بانکها در امر تولید گفت: بانکها، به هیچ‌وجه بری از خطا و اشکال نیستند. نمونه‌اش اقدامات بانک مرکزی در ساماندهی برخی از آنها و برخورد با مفاسد و تخلفات وحتی اعمال مدیریت وسرپرستی بر برخی دیگر از آنها است ولی تمرکز رسانه ای یکطرفه بر معرفی کردن بانکها به عنوان مخل تولید، دور از انصاف و غیر واقعی است. درمورد عملکرد بانکها درخدمت به تولید، حتما درفرصت مناسب گزارش لازم به مردم عزیز خواهم داد.

رئیس کل بانک مرکزی اضافه کرد: از همکارانم در نظام بانکی به جد میخواهم ضمن تلاش برای پاسخ گویی به مطالبی که درمورد عملکرد آنها مطرح می‌شود، باقدرت، در اجرای فرمان رهبر معظم انقلاب، درمسیر جهش تولید تلاش کرده و همچون گذشته، پشتیبانی لازم را از رشد تولیدات کشور، در در هر دو بخش کالا وخدمات به عمل آورند.

همتی در مورد روند کاهشی نرخ ارز گفت: این روزها در برخی از اظهارات تلاش می شود اقدامات بانک مرکزی برای تعدیل نرخ ارز که در راستای تلاش برای تقویت ارزش پول ملی و پاسخ به مطالبه مهم مردم است را اقدامی سیاسی جلوه کنند. درحالی که احتمال رفع تحریمها و آزادی منابع بانک مرکزی، انتظارات مثبتی در بازار ارز ایجاد کرده است و کاهش نرخ ارز در این بازار امری منطقی است.

رئیس کل بانک مرکزی در پایان درمورد سیاست بانک مرکزی درخصوص مدیریت بازار ارز تاکید کرد: قبلاً هم گفته‌ام بانک مرکزی بدور از هیجانات غیر منطقی و بصورت تدریجی متناسب باعوامل مؤثر برعرضه وتقاضای ارز دربازار ثانویه و افزایش قدرت بازارسازی خود، بازار را به سمت تعادل راهبری و مدیریت خواهد کرد.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
قاسم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
0
1
همتی دروغگو و حیف و میل کردن بودجه بیت المال به عنوان حقوق و مزابا و رانت خواری .
معلوم نیست جناب رییسی اینها را نمیبیند؟
افراد خاین امثال همتی زیاد هستند و یکیش هم نوبخت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۶
0
0
گویا اقتصاد ایران زبان هیچ قانون علمی اقتصادی جهانی که در دانشگاههای معتبر دنیا تدریس میشود را نمی‌فهمد و فقط و فقط در مقابل قوانینی سریع واکنش نشان میکند که بالا برنده قیمت هاست !!! واقعا مشکل کجاست ؟!!! اقتصاد ما دچار چه نوع بیماری ناشناخته ای است ؟!...
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار