کد خبر: 1046333
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۴:۳۰
سه سارق خشن که در پرونده‌های جداگانه با تهدید قمه و چاقو دست به سرقت‌های سریالی از شهروندان تهرانی می‌زدند، در حالی از سوی هیئت قضایی به حبس، دیه و شلاق محکوم شدند که دو نفر از آن‌ها با گذاشتن وثیقه‌ای از کشور فرار کرده‌اند.
سرویس حوادث جوان آنلاین:  اولین متهم سارق خشنی است که تابستان سال‌۹۸ در محدوده بزرگراه اشرفی اصفهانی با تهدید چاقو و قمه از شهروندان سرقت می‌کرد. آن زمان بررسی‌های مأموران پلیس نشان داد مرد سارق با تهدید قمه بعد از مجروح کردن شهروند تهرانی گوشی‌های آن‌ها را سرقت و فرار می‌کند. یکی از مالباختگان که مرد جوانی بود و از ناحیه سینه به شدت آسیب دیده‌بود، گفت: «از محل کارم بیرون آمده بودم و درحال پیاده‌روی بودم که مردی راهم را سد کرد. او قصد سرقت داشت که مقاومت کردم، اما او با قمه به سینه‌ام زد و تلفن همراهم را قاپید و گریخت. به سختی خودم را به محل گذر عابران رساندم که شهروندی متوجه شد و با اورژانس تماس گرفت. وقتی به بیمارستان منتقل شدم ریه‌هایم به شدت آسیب دیده بود، اما به طور معجزه آسایی زنده ماندم.»

در حالی که هر روز به تعداد شاکیان متهم افزوده می‌شد مأموران پلیس در نهایت موفق شدند سارق خشن را که سپهر نام دارد در آخرین سرقت در منطقه کن شناسایی و بازداشت کنند.

متهم پس از انتقال به پلیس‌آگاهی در بازجویی‌ها به پنج فقره زورگیری با سلاح سرد اقرار کرد. او که هر پنج‌نفر از مالباختگان را به شدت زخمی کرده بود راهی زندان شد و پرونده به دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد تا اینکه در اولین جلسه روی میز هیئت قضایی شعبه دوازدهم دادگاه به ریاست قاضی تولیت قرار گرفت.

بعد از اعلام رسمیت جلسه، یکی از شاکیان گفت: «آن روز در حال عبور از خیابان بودم که متهم نزدیک شد و با قمه به من حمله کرد. می‌خواستم تلفن همراهم را در اختیارش بگذارم، اما امان نداد و با قمه به سرم زد که راهی بیمارستان شدم و چند ماه تحت درمان قرار گرفتم و الان برای متهم درخواست اشد مجازات دارم.»

دومین شاکی نیز گفت: «شب حادثه داخل کوچه‌ای بن بست مشغول صحبت با تلفن همراهم بودم که متهم با قمه به سوی من حمله کرد. می‌خواستم مقاومت کنم، اما او دستم را شکست و سپس تلفن همراهم را قاپید و گریخت.»

سومین شاکی که تاندون‌های کمرش به شدت آسیب دیده‌بود گفت که هنوز به سختی راه می‌رود و برای سارق خشن درخواست اشد مجازات کرد.

آخرین شاکی زن جوانی بود که با دیدن متهم صدایش لرزید و گفت: «با گذشت یکسال، وقتی متهم را دیدم شب حادثه جلوی چشمانم آمد و الان همه وجودم از ترس می‌لرزد. آن شب در راه بازگشت به خانه بودم و اصلاً متوجه دور و اطرافم نبودم که یکباره متهم مقابلم ایستاد. او با قمه مرا تهدید کرد و تلفن همراهم را از دستم قاپید. صدای وحشتناکش از ذهنم پاک نمی‌شود. او با این رفتار مرا دچار استرس روحی و روانی کرد طوری‌که چند ماه در بیمارستان بستری بودم. برایش درخواست اشد مجازات دارم.»

در ادامه متهم با قبول جرمش گفت: حرفی ندارم و پشیمان هستم.

در پایان هیئت قضایی متهم را به حبس، شلاق، دیه و برگرداندن اموال مسروقه محکوم کرد.

محاکمه غیابی متهمان فراری

دومین پرونده که در شعبه یازدهم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی حشمتیان رسیدگی شد، مربوط به دو سارقی بود که پس از گذاشتن وثیقه از کشور فرار کرده بودند.

پرونده دو متهم سال گذشته با شکایت‌های مشابه شهروندانی در مناطق شمال تهران مبنی بر سرقت مقرون به آزار تشکیل شد.

شمار شکایت‌ها به ۳۲‌نفر رسیده‌بود که سرانجام دو سارق با تلاش مأموران شناسایی و بازداشت شدند. متهمان که افغان بودند تحت بازجویی قرار گرفتند و پس از اقرار به جرمشان راهی زندان شدند، اما چندی بعد با قرار وثیقه آزاد شدند. پرونده در حال کامل شدن بود که مأموران دریافتند متهمان از کشور فرار کرده‌اند.

از آنجایی‌که تلاش پلیس برای دستگیری متهمان ناکام مانده بود پرونده برای رسیدگی روی میزهیئت قضایی شعبه یازدهم دادگاه قرار گرفت. در آن جلسه شاکیان یک به یک در جایگاه قرار گرفتند و یکی ازآن‌ها گفت: «در خیابان اقدسیه داخل خودروام بودم و در حالی که شیشه خودرو‌ام پایین بود با تلفن همراهم صحبت می‌کردم که دو متهم با تهدید سلاح بعد از آزار و اذیت جسمی تلفن همراهم را سرقت کردند و گریختند....»

بعد از طرح شکایت از سوی دیگر شاکیان هیئت قضایی دو متهم را غیابی محاکمه کرد و هر کدام را به به ۱۵‌سال و یک‌روز حبس، ۷۴‌ضربه شلاق و برگرداندن اموال مسروقه محکوم کرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار