کد خبر: 1046305
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۰
موج چهارم کرونا همچنان می‌تازد. در ۲۴ ساعت منتهی به روز یک‌شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ و بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی، ۱۸ هزار و ۶۹۸ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۲ هزار و ۷۱۱ نفر از آن‌ها بستری شدند. مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲ میلیون و ۵۳۴ هزار و ۸۵۵ نفر رسید. در همین زمان، ۳۹۴ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند.
زهرا چيذری
سرویس جامعه جوان آنلاین: با سرعت گرفتن تأمین واکسن‌های وارداتی کرونا و همچنین روی ریل افتادن مراحل ساخت و کارآزمایی‌های بالینی واکسن ایرانی کرونا، همه چیز مهیای سرعت گرفتن روند واکسیناسیون مردم علیه ویروس تاجدار است تا وعده واکسیناسیون سراسری همه مردم تا پایان سال تحقق یابد. این بار هم سازمان بسیج به میدان آمده و رئیس سازمان بسیج مستضعفین برای مشارکت بسیج در اجرای طرح واکسیناسیون همگانی علیه کرونا اعلام آمادگی کرد. همچنین بناست تا فاز جدیدی از طرح سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با همکاری وزارت بهداشت و سازمان بسیج مستضعفین انجام شود و با به کارگیری ظرفیت بسیج در نظارت، قرنطینه بیماران و افراد کرونا مثبت و از همه مهم‌تر مشارکت در اجرای واکسیناسیون، شاهد شکسته شدن موج چهارم ویروس تاجدار باشیم.

موج چهارم کرونا همچنان می‌تازد. در ۲۴ ساعت منتهی به روز یک‌شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ و بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی، ۱۸ هزار و ۶۹۸ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۲ هزار و ۷۱۱ نفر از آن‌ها بستری شدند. مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲ میلیون و ۵۳۴ هزار و ۸۵۵ نفر رسید. در همین زمان، ۳۹۴ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند.

واردات بزرگ‌ترین محموله واکسن کرونا

حالا واردات و تأمین واکسن کرونا هم سرعت بیشتری یافته و روز گذشته با ورود یک میلیون دوز واکسن، بزرگ‌ترین محموله واکسن کرونا با پیگیری جمعیت هلال احمر وارد کشور شد.

روند تولید واکسن‌های وزنی هم طبق گزارشات وزارت بهداشت به خوبی پیش می‌رود و حالا باید برای تسریع در روند واکسیناسیون کرونا فکری کرد.

آمادگی بسیج برای مشارکت در واکسیناسیون کرونا

با طغیان موج چهارم کرونا، سازمان بسیج مستضعفین یک بار دیگر به میدان آمد تا با تشدید اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی یکبار دیگر مهار ویروس تاجدار را به دست آوریم.

سردار غلامرضا سلیمانی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین در نشستی با سعید نمکی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در محل سازمان بسیج با تأکید بر اینکه این جلسه به منظور بررسی چگونگی وضعیت طرح شهید سلیمانی تشکیل شده‌است، افزود: «از روزی که کرونا در کشور شیوع پیدا کرد، مراکز درمانی و شبکه سلامت کشور درگیر مبارزه با این ویروس منحوس شدند، بسیج بر اساس وظیفه ذاتی خود از همان روز اول احساس وظیفه کرد و در اقصی نقاطی کشور که نیازی وجود داشت، حضور یافت.»

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه طرح غربالگری در ابتدا و بعد طرح شهید حاج قاسم سلیمانی ادامه یافت و با همکاری با وزارت بهداشت کار جلو رفت، تأکید کرد: «وزارت بهداشت همکاری خوبی با ما داشت و تمام چیز‌هایی را که تعهد کرده‌بود، انجام داد. مردم عزیز هم همکاری خوبی داشتند و قبل از طرح شهید سلیمانی، بیش از ۷ میلیون سفیر سلامت داشتیم.»

سردار سلیمانی با تأکید بر لزوم گسترش طرح شهید سلیمانی در شرایط کنونی افزود: «همه شبکه بسیج و سپاه رسالت دارند هرگونه همکاری مورد نیاز را انجام دهند. در سه هفته گذشته جلساتی با فرمانده کل سپاه داشتیم که به گسترش طرح شهید سلیمانی و همکاری با وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی تأکید کردند.»

رئیس سازمان بسیج مستضعفین همچنین با اعلام آمادگی بسیج برای مشارکت در طرح واکسیناسیون عمومی افزود: «در آستانه دسترسی به مقادیر بالای واکسن در کشور هستیم و باید تلاش کنیم ابتلا به شدت کاهش یابد تا وقتی واکسیناسیون عمومی آغاز شد کشور در آرامش باشد. ما آمادگی داریم در واکسیناسیون عمومی هم به وزارت بهداشت کمک کنیم.»

سردار سلیمانی در ادامه با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری خاطر نشان کرد: «در پایان خرداد ماه شاهد انتخابات هستیم و رهبری عزیز هم برای مشارکت گسترده دعوت کردند که این توجه می‌خواهد و باید در کنترل ویروس کرونا دقیق و سریع عمل کنیم. بسیج ظرفیت‌های اجتماعی فراوانی در اقشار و ظرفیت‌های عمومی فراوانی در پایگاه‌ها دارد و توجه و جهت دادن به آن اهمیت دارد.»

میزان مرگ و میر نصف پیک قبلی

سعید نمکی، وزیر بهداشت هم در این نشست هدف از اجرای طرح شهید سلیمانی را جلوگیری از گسترش آتش کرونا در کشور دانست و افزود: «ویروس انگلیسی توانست در عرض دو هفته اروپا را فلج کند، اما ما اجازه ندادیم این اتفاق در کشور بیفتد. درمان‌های سرپایی را به شکل گسترده شروع کردیم، کمیته‌های ترخیص را تشکیل دادیم و نهایتاً در این شرایط پیک چهارم را پشت سر می‌گذاریم.»

نمکی تصریح کرد: «میزان مرگ و میر در موج چهارم به نسبت موارد بستری و سرپایی، نصف پیک قبلی بود و این‌ها از دستاورد‌های نظام سلامت کشور است.»

وزیر بهداشت در ادامه با اشاره به اجرای فاز جدیدی از طرح شهید سلیمانی افزود: «در طرح شهید سلیمانی به دنبال اهداف جدیدی هستیم که می‌خواهیم از ظرفیت قرنطینه برای جلوگیری از سرگردانی بیماران استفاده کنیم. از همه مهم‌تر در برنامه واکسیناسیون، بتوانیم تمامی گروه‌های هدف را واکسینه کنیم که ظرفیت بسیج برای همکاری در اجرای این برنامه‌ها قابل‌توجه است.»

نمکی با تأکید بر اینکه امروز فاز جدیدی از طرحی شهید سلیمانی را دنبال می‌کنیم، ادامه داد: «چند حرکت جدید را به مجموعه فعالیت‌های قبلی اضافه کردیم. اول اینکه بتوانیم در بعد نظارت از مجموعه بسیج کمک بیشتری بگیریم، دوم اینکه بتوانیم در قرنطینه بیماران و مبتلایان مثبت از این ظرفیت کمک بگیریم و افرادی که مبتلا بوده و شناسایی شده‌اند، سرگردان نشوند تا دیگران را آلوده کنند. از همه مهم‌تر با حرکتی که در حوزه واکسیناسیون آغاز کردیم که به صورت گسترده ادامه می‌یابد، چه با واردات انبوه واکسن برای این ماه و ماه بعد و چه با تولید واکسن داخلی ان‌شاءا... بتوانیم طبق برنامه تمامی گروه‌های هدف را واکسینه کنیم.»

نمکی با تأکید بر ظرفیت بسیج افزود: «امیدوارم بتوانیم چه برای بیماریابی خانه به خانه، چه برای قرنطینه و مراقبت در منزل یا محل‌های قرنطینه و چه در زمینه واکسیناسیون به ویژه برای افراد سالمند یا افرادی که دچار بیماری‌های صعب‌العلاج هستند و قادر به حرکت و آمدن برای تزریق واکسن نیستند، از ظرفیت مجاهدانه بسیج استفاده کنیم. امیدوارم تجربه کنترل و مهار کووید ۱۹ را با بسیج به سرانجام برسانیم.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار