کد خبر: 1046245
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۳
علی رضایی می‌گوید احسان حدادی با توجه به عملی که انجام داد به تازگی تمرینات پرتابی خود را شروع کرده است و تا رسیدن به آمادگی زمان می‌خواهد.
دبیر فدراسیون دوومیدانی در مورد تیم اعزامی به مسابقات بین‌المللی ترکیه به ایسنا گفت: ۲۱ ورزشکار، مربی و سرپرست را به ترکیه اعزام کردیم. این افراد از دل مسابقات بین‌المللی مشهد و با بررسی کمیته‌های فنی انتخاب شدند. از آنجایی که ورزشکاران در جام امام رضا(ع) هم شرکت کرده بودند و شرایط بدنی خوبی داشتند، تلاش کردیم تا از این فرصت استفاده و آنها را به یک مسابقه خوب اعزام کنیم تا در راستای اهداف فدراسیون برای کسب سهیمه المپیک و آمادگی تدریجی حضور در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ پیش برویم.

او در مورد مسابقات داخلی و برون مرزی پیش روی دوومیدانی‌کاران ایران بیان کرد: قرار است مسابقات قهرمانی کشور را که ۱۰۰ امتیاز برای کسب سهمیه المپیک دارد، ۱ و ۲ خرداد در بخش مردان و ۴ و ۵ خرداد در بخش زنان به شرط اخذ مجوز از ستاد مقابله با کرونا برگزار کنیم. مسابقات جوانان کشور را هم خواهیم داشت تا ورزشکاران ورودی جوانان جهان را بدست بیاورند. از طرف دیگر تعدادی مسابقه برون مرزی را هم در نظر داریم که حضور در آنها به شرایط شیوع کرونا بستگی دارد؛ ۲۵ و ۲۶ خرداد مسابقات هند، ۲۹ و ۳۰ خرداد مسابقات قزاقستان و پس از آن رقابت‌های بلاروس را در برنامه داریم. البته ورزشکاران المپیکی هم برنامه و مسابقات خاص خود را دارند. ضمن اینکه آقای پیرجهان هم که تقریبا حضورش در المپیک قطعی شده در دایموند لیگ شرکت می‌کند.

دبیر فدراسیون دوومیدانی در مورد وضعیت اردوی احسان حدادی و حسن تفتیان گفت: آقای تفتیان احتمالا طی هفته جاری به فرانسه اعزام می شود و تا قبل از المپیک اردو دارد. او دو هفته در مسابقات اسپانیا شرکت می‌کند و پس از آن برای اعزام به توکیو به کشور برمی‌گردد. آقای حدادی هم تمریناتش را در آمریکا ادامه می‌دهد و به تازگی وارد فاز پرتاب شده است. امیدوارم در چند مسابقه آمریکا شرکت کند و برای المپیک آماده شود.

او در واکنش به اینکه گفته می‌شود حدادی طی روزهای آینده به ایران برمی‌گردد، بیان کرد: برنامه‌ای برای برگشت ندارد و قرار بود از ۱۰ اردیبهشت وارد فاز پرتاب و مسابقات شود. شاید برگشت او برای برگزاری اردویی چند هفته‌ای در ایران باشد اما فعلا در این زمینه برنامه‌ای به فدراسیون ارائه نداده است.

رضایی در مورد وضعیت آمادگی حدادی گفت: آقای حدادی آسیب دیدگی داشت و عمل کرد، بنابراین تا به شرایط پرتاب‌های سابق خود برگردد، زمان‌بر است. در حال حاضر بحث بدنسازی را پشت سر گذاشته و برنامه پرتاب را دنبال می‌کند.

دبیر فدراسیون دوومیدانی در مورد نفراتی که با حدادی به المپیک اعزام می‌شوند، گفت: فعلا تصمیم گرفته نشده اما اگر قرار بر اعزام یک نفر باشد، مک ویلکینز مربی احسان خواهد بود و ماساژور و افراد دیگر اعزام نمی‌شوند. سهمیه مشخصی داریم که نهایتا یک یا دو نفر به عنوان مربی و سرپرست با ورزشکار اعزام می‌شوند و صحبتی در مورد آقای حسین توکلی نشده و احتمال اعزام او خیلی ضعیف است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار