کد خبر: 1046181
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۳
فریدون حسن
این روز‌ها زیاد از تقابل میدان و دیپلماسی می‌شنویم، تقابلی که حالا از فضای سیاسی به فضای ورزشی کشور هم کشیده شده وقتی رئیس فدراسیون فوتبال از تلاش‌هایی صحبت می‌کند که نه کسی آن‌ها را دیده و نه کسی از ثمرات آن‌ها سود برده است.

دیروز عزیزی‌خادم با ژست خاص همیشگی و پرطمطراقش بعد از مسجل شدن صعود سه نماینده فوتبال کشورمان به مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا گفت: «از ابزار دیپلماسی بهره بردیم و در تعامل بودیم تا نمایندگان ایران خارج از زمین مسابقه بازنده نباشند. باز هم تلاش می‌کنیم که اعتبار فوتبال ایران در قاره کهن حفظ شود.»

راستی رئیس فدراسیون فوتبال پیش خودش چه فکری کرده که اینگونه لب به تمجید از عملکرد فدراسیونش در فضای دیپلماسی باز کرده، او از کدام تعامل برای بازنده نبودن نمایندگان ایران خارج از زمین مسابقه حرف می‌زند! از اینکه پرسپولیس را به عنوان نایب‌قهرمان آسیا به هند کرونا‌زده فرستاده یا از اینکه استقلال و فولاد را راهی مسلخ تیم‌های عربستانی کرده، از تراکتور و حضورش در امارات هم چیزی نگوییم بهتر است.

عزیزی‌خادم از کدام دیپلماسی حرف می‌زند، وقتی حتی توانایی و عرضه کسب یک میزبانی را هم برای یکی از نمایندگان ایران ندارد. اتفاقاً اینجا هم درست مثل بقیه امور این میدان بوده که کار را پیش برده است، نه دیپلماسی عزیزی‌خادم و مدعیان توخالی استفاده از دیپلماسی. صعود سه نماینده فوتبال کشورمان به مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا ثمره جنگندگی میدانی بازیکنان تیم‌ها و تلاش کادر فنی آن‌ها در میدان مسابقه بوده که اگر آن‌ها هم می‌خواستند مثل آقایان فقط دلخوش به حرف زدن باشند، امروز این موفقیت نصیب فوتبال ایران نمی‌شد تا آقایان مدعی دیپلماسی خودشان را پشت آن پنهان کنند و پز کار انجام نداده را بدهند.

جناب عزیزی‌خادم، راستی تا یادمان نرفته بد نیست اشاره‌ای هم به دیپلماسی موفق و فعالتان در خصوص گرفتن میزبانی برای تیم ملی در مقابل بحرین کنیم که تشت رسوایی آن همین چند روز پیش از بام افتاد و اینقدر صدایش بلند بود که در هیاهوی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا هم شنیده شد، ولی چندان به آن پرداخته نشد، چون همه نگران سرنوشت نمایندگان ایران در هند، عربستان و امارات بودیم.

جناب عزیزی‌خادم فعلاً که دیپلماسی شما خلاصه شده در دیدار با شهردار، وزیر و وکیل و البته دست به جیب شدن و ریخت‌و‌پاش‌های آنچنانی! دیپلماسی و تلاشی که امروز از آن دم می‌زنید خلاصه می‌شود در کارت هدیه، زعفران و آجیل. امروز شما درست پا جای پای کسانی گذاشته‌اید که همین هفته قبل مشخص شد مدت‌هاست در پی آن هستند که میدان را فدای دیپلماسی کنند، غافل از آنکه با قدرت میدانی فقط می‌توان دیپلماسی را به کرسی نشاند، ولی گویا این بیماری مسری از دولتی‌ها به فدراسیون‌نشینان سرایت کرده که اینگونه دم از دیپلماسی می‌زنند.

اتفاقی که در لیگ قهرمانان آسیا رخ داد نیز همین بود، هم پرسپولیس، هم استقلال و هم تراکتور در میدان عمل آنقدر قدرتمند بودند که جای هیچ تردیدی را باقی نگذاشتند و حتی دست دیپلماسی نداشته و شکست خورده فدراسیون عزیزی‌خادم و فدراسیون پنج ستاره قبلی را گرفتند و بالا کشیدند. پس باز هم می‌پرسیم که جناب عزیزی‌خادم امروز با این همه ادعا، پز کدام کار و تلاش انجام نشده‌تان را می‌دهید؟!

صعود سه نماینده کشورمان ثمره تلاش میدانی بود، همین، والا همه خوب می‌دانیم که دیپلماسی من در‌آوردی شما فقط به درد خودتان و مجیزگو‌های دور و برتان می‌خورد. فقط خواهش می‌کنیم از این به بعد زیاد تلاش نکنید برای اعتبار فوتبال ایران و بگذارید تیم‌ها در میدان عمل و مسابقه خودشان کاری را که درست است انجام دهند و شما صرفاً به همین پز دادن‌های توخالی اکتفا کنید.

جناب عزیزی‌خادم یادتان باشد که اینجا هم میدان بود که پرچم پرافتخار ایران را بالا برد، نه دیپلماسی و حرف‌های قشنگ شما، پس بهتر است بیشتر از آنکه به دیپلماسی نداشته فدراسیونتان ببالید، قدری تلاش کنید تا شاید بتوانید درصدی از حقوق تضییع شده فوتبال ایران را حداقل برای مراحل بعدی لیگ قهرمانان آسیا زنده کنید. هرچند که بعید می‌دانیم دیپلماسی شما توانایی چنین کاری را داشته باشد و فوتبال ایران باید باز هم حرفش را در میدان به کرسی بنشاند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار