کد خبر: 1046172
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۶:۰۰
مدیر کل دفتر امور حقوقی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور از افزایش عوارض قطع درختان جنگلی در اراضی متعلق به اشخاص و مستثنیات پس از ۵۳ سال خبر داد.
سرویس جامعه جوان آنلاین: اصغر احمدی ضمن اشاره به اصلاح ماده ۱۵ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع اظهار کرد: بر اساس این ماده قانونی برای قطع درختان جنگلی در اراضی متعلق به اشخاص و مستثنیات عوارضی تعیین شده‌است، اما این قانون در سال ۱۳۴۶ تدوین شده‌بود و متأسفانه بند مرتبط با اخذ عوارض آن تاکنون اصلاح یا به‌روز رسانی نشده‌بود.

وی با بیان اینکه مبالغی که در ماده ۱۵ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع پیش‌بینی شده‌بود، ارزش چشمگیری نداشت، به خبرگزاری ایسنا گفت: اخیراً هیئت وزیران به استناد ماده ۶۸ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت عوارض قطع درختان جنگلی در اراضی متعلق به اشخاص و مستثنیات را اصلاح کرده‌است.

به گفته مدیر کل دفتر امور حقوقی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور بر این اساس عوارض مرتبط با قطع درختان رده یک که در قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع به آن‌ها اشاره شده‌است، از جمله ارس، شمشاد، سرخدار، گردو، زربین و آزاد در مستثنیات به ازای هر متر مکعب یک میلیون و ۴۰۰ هزار ریال تعیین شده‌است.

احمدی ادامه داد: از سویی دیگر افراد برای قطع درختان رده دو در قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع از جمله راش، بلوط، زبان گنجشک، ملچ، افرا، شیردار، آلوکک، توسکا و نمدار در اراضی و مستثنیات خود به ازای هر متر مکعب باید مبلغ یک میلیون و ۱۷۲ هزار ریال را به‌عنوان عوارض به دولت پرداخت کنند.

وی تصریح کرد: برای قطع درختان رده سه از جمله اوجا، سفیدپلت، کلهو و ممرز عوارض تعیین‌شده به ازای هر مترمکعب ۷۰۰ هزار ریال است.

مدیر کل دفتر امور حقوقی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور با اشاره به اینکه بر این اساس عوارض بهره‌برداری از درختان جنگلی در مستثنیات افزایش یافته‌است، گفت: به‌طور کلی قطع درختان جنگلی در اراضی ملی به‌جز درختانی که در قالب طرح زراعت چوب کاشته شده‌اند، ممنوع است و مجازات نقدی و حبس را به‌دنبال دارد.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مجید آقا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
0
1
بدبختی از روزی شروع شد که گفتند منابع طبیعی و درختان و غیره متعلق به مردم نیست!
خب دیگی که برای من نجوشد میخواهم سر سگ در ان بجوشد!
این باعث شد تا حتی در مناز و باغها هم مردم درختها را اره کنند.
اگر مردش هستید همین را به بحث بگذاریم، ان وقت خواهید دید که مثل موضوع سقط جنین است، مثل موضوع زمین است ، مثل هزار و یک کوفت و زهر مار دیگر است که کشورمان را به خک خاکستر بدل کرد .
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار