کد خبر: 1046162
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۱
نامه خانواده شهدای مدافع حرم به ظریف
جمعی از خانواده‌های شهدای مدافع حرم در نامه‌ای به وزیر خارجه تصریح کردند: اگر مجاهدت‌های بی وقفه سردار دل‌ها که همراه با تیزهوشی و دشمن شناسی منحصر به فرد ایشان صورت گرفت، نبود ایران اسلامی دست برتری در منطقه نداشت که دشمنان این کشور حاضر به مذاکره با جنابعالی شوند.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: به گزارش فارس، در ابتدای این نامه خانواده‌های شهدا ظریف را به آیه ۹۵ سوره مبارکه نسا ارجاع داده‌اند که می‌فرماید: خدا کسانی را که با اموال و جان‌های‌شان جهاد می‌کنند به مقام و مرتبه‌ای بزرگ بر خانه‌نشینان برتری بخشیده است و هر یک را وعده پاداش نیک داده و جهادکنندگان را بر خانه نشینانِ [بی عُذر]به پاداشی بزرگ برتری داده است.

در ادامه این نامه خطاب به وزیر امورخارجه آمده است: با عنایت به فایل منتشر شده از جنابعالی در خصوص سیدالشهدای محور مقاومت شهید بزرگوار حاج قاسم سلیمانی عزیز، جهت ثبت در حافظه تاریخ و به جهت جلوگیری از تحریف خط مقاومت و منافع عظیم کسب شده برای ایران اسلامی توسط این شهید عزیز و فارغ از هرگونه تمایل به جناح‌های سیاسی موجود در کشور نکاتی به سمع جنابعالی و هموطنان گرامی عرض می‌نماییم. امید است که مورد توجه شما قرار بگیرد.

نکته اول، چهره‌ای که جنابعالی از شهید بزرگوار حاج قاسم سلیمانی در فایل منتشره ترسیم نمودید به گواه خیل عظیم تشییع‌کنندگان و دوستداران بی‌شمار ایشان در جای جای این کره خاکی با واقعیت منطبق نبوده و نیست. حال این سؤال مطرح می‌شود چرا این سخنان پر از ابهام باید زمانی بیان شود که ایشان در قید حیات دنیوی نبوده و به جهت ظاهری قادر به دفاع از خود در قبال سخنان شما نمی‌باشند؟ آیا این رسم انصاف و اخلاق می‌باشد؟ جناب آقای ظریف سخنان منتشر شده به قدری غیرمنصفانه بود که با عرایض شما در تاریخ ۰۸ /۰۲ /۱۴۰۰ نیز کاملاً در تضاد بود.

نکته دوم، ادعا کردید به جهت تصمیمات منطقه‌ای حاج قاسم سلیمانی، دیپلماسی را در سطح منطقه نتوانستید به صورتی که دلخواه‌تان بوده است جاری کنید و سیاست‌های منطقه‌ای ایشان باعث از بین رفتن برجام شده است. جناب آقای ظریف، جنابعالی دیر زمانی است که در دوران‌های مختلف در حال مذاکره با اروپا و امریکا هستید و این مذاکرات منحصر به مسئولیت هشت ساله شما در دولت تدبیر نیست که به اعتراف خودتان و به قضاوت مردم ایران اسلامی موفقیت چندانی جز برجام نافرجام نیز کسب نکردید و در دوران‌های قبلی نیز دستاورد ملموسی برای مردم ایران کسب نکردید، لکن نه به دلیلی که شما ناجوانمردانه آن را به تصمیمات شهید عزیز مرتبط و بیان کرده بلکه به دلایل دیگری که مجال بررسی آن در این مرقومه نمی‌گنجد و قضاوت آن را به عهده مردم فهیم و قدرشناس‌مان می‌سپاریم. اما سؤال اینجاست چرا این ناتوانی در کسب نتیجه مطلوب را به چند سال اخیر جنگ سوریه گره زده و دلیل ناتوانی خود را به دیگرانی همچون سردار دل‌ها نسبت می‌دهید؟ صراحتاً بیان می‌نماییم که جنابعالی از ابتدای مذاکرات در دوران‌های مختلف در کسب نتیجه مطلوب ناتوان بوده اید، اما هربار با بهانه‌های مختلف این عدم توفیق را به دیگرانی غیر از خودتان نسبت می‌دهید. آیا شایسته نیست دلیل تمام این شکست‌ها را در اعتماد بی اساس به دشمنان قسم خورده ایران اسلامی در وجود خودتان جست‌وجو کنید.

نکته سوم، جناب آقای ظریف باید به عرض شما برسانیم اگر مجاهدت‌های بی وقفه سردار دل‌ها که همراه با تیزهوشی و دشمن شناسی منحصر به فرد ایشان صورت گرفت، نبود، ایران اسلامی دست برتری در منطقه نداشت که دشمنان این کشور حاضر به مذاکره با جنابعالی به عنوان نماینده دولت قانونی ایران سرفراز شوند. در حقیقت اگر جنابعالی را برای مذاکره به رسمیت شناختند به خاطر قدرتی بود که به وسیله رشادت‌های بی نظیر سردار سلیمانی برای شما فراهم شد چرا که هیچ کشوری حاضر به مذاکره با دیپلمات یک کشور مغلوب و شکست خورده نمی‌باشد و شأنی برای نماینده یک کشور مغلوب برایشان متصور نیست، اما متأسفانه این حقیقت کاملاً برخلاف واقعیت در سخنان شما جاری و منعکس شده است، اما دریغ از انصاف و مروت در کلام‌تان.

نکته چهارم، درخصوص دیدار سردار بزرگ مقاومت با آقای پوتین مطالبی را گفتید که با گفته‌های دیگرانی که در جریان این دیدار بودند کاملاً متفاوت است و حتی مطالب خودتان نیز با هم در تناقض است. برای مثال عنوان کردید که از وزیر خارجه فعلی سوریه سؤال کردید در تیرماه سال ۹۴ نظام سوریه از بحران عبور کرده است که ایشان پاسخ دادند بله، حال این سؤال مطرح می‌شود اگر کشور سوریه دچار بحران نبود چرا آقای پوتین قریب به یک سال بعد به این نتیجه می‌رسد که باید در خاک سوریه مداخله نظامی داشته باشد؟ حال صرف نظر از این تناقض‌ها سؤالی مطرح می‌شود و آن اینکه قصد و نیت جنابتان از بیهوده‌انگاری و بی ارزش نشان دادن دیدار مؤثر حاج قاسم سلیمانی و آقای پوتین چه بوده است؟ آیا نفی ثمرات این دیدار برای شما آورده‌ای دارد که آن را کتمان می‌کنید؟

نکته پنجم، از سر دلسوزی و خیرخواهی به اطلاع شما می‌رسانیم با بیان اینگونه سخنان که کاملاً یک طرفه و بدون سنجش صحت و سقم آن، از جانب معتمدان و مطلعان نظام جمهوری اسلامی ایران صورت گرفته است نه از محبوبیت سردار دل‌ها در قلوب مردم کم می‌کند نه سرپوش مناسبی برای عدم توفیقات شما مهیا می‌نماید، در نتیجه راه مناسب برای کسب محبوبیت درس گرفتن از راه و رسم مردانگی سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی می‌باشد که مردمداری واقعی را در عمل به منصه ظهور رسانید.

در پایان ضمن محکوم کردن سخنان غیر منصفانه و غیر اخلاقی منتشره، جنابعالی را به عذرخواهی و پرهیز از تکرار اینگونه سخنان که تداعی‌کننده تحریف عملکرد آن مرد میدان است، دعوت می‌نماییم.

جمعی از خانواد‌های شهدای مدافع حرم: برادر شهید بلباسی، پدر شهید زارع، همسر شهید مشتاقی، پدر شهید نوریان، همسر شهید خوش محمدی، همسر شهید سلطانی، همسر شهید عشریه، همسر شهید ولایی، همسر شهید رجایی فر، همسر شهید تاش موسی، مادر شهید بواس، پدر شهید عابدینی، همسر شهید اسدی، همسر شهید حیدری، پدر شهید زال‌نژاد، همسر شهید دارابی، مادر شهید طاهری، مادر شهید رادمهر.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
United Kingdom
|
۰۸:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۳
0
0
ظریف بااطهارات سخیفت ازعملکردش،،منفورترشد!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار