کد خبر: 1046068
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۴:۰۰
کامبک فوق‌العاده سیتی در پارک دوپرنس
منچسترسیتی در یک قدمی رسیدن به رؤیایی بزرگ است. پیروزی ۲ بر یک مقابل پاری‌سن‌ژرمن شانس تیم پپ گواردیولا برای حضور در اولین فینال لیگ قهرمانان را بالا برده است. این نتیجه در حالی در دیدار رفت دو تیم رخ داد که پی‌اس‌جی در ورزشگاه خانگی خود نتوانست برتری‌اش را حفظ کند.
شیوا نوروزی
سرویس ورزشی جوان آنلاین: انتظار می‌رفت فینالیست دوره قبل با یک عملکرد حساب شده بازی اول را در خانه به سود خود تمام کند، اما گل زودهنگام مارکینیوش به جای آنکه پاریسی‌ها را به زدن گل‌های بیشتر ترغیب کند، موجب عقب‌نشینی‌شان شد تا جایی که در نیمه دوم دی‌بروین و محرز پای‌شان به گلزنی باز شد و ورق به نفع سیتی برگشت. اخراج ادریس گویه هم دیگر فرصتی برای جبران باقی نگذاشت. عملکرد ضعیف تیم پوچتینو انتقاد‌های زیادی را در پی داشت. پی‌اس‌جی با دریافت دو گل در منچستر کار سختی خواهد داشت. عجیب‌تر اینکه امباپه، مهاجمی که هشت گل برای تیمش در لیگ قهرمانان زده در طول ۹۰ دقیقه بازی موفق به زدن هیچ شوتی به سمت دروازه سیتی نشد!

این اولین باری بود که او در یک بازی اروپایی شوت در چارچوب نزد. علاوه براین اشتباه مسلم کیلور ناواس، دروازه‌بان پاری‌سن‌ژرمن هم موجب به ثمر رسیدن گل اول سیتی شد.

سرمربی پاری‌سن‌ژرمن که تیمش را در آستانه حذف از لیگ قهرمانان می‌بیند گل‌های سیتی را اتفاقی خواند. مائوریسیو پوچتینو با تأکید بر این مسئله گفت: «این دیدار دو نیمه مختلف داشت که ما در نیمه اول خوب کار کردیم. تسلط یافتن بر تیمی مانند سیتی دشوار بود، اما ما موقعیت‌هایی روی دروازه این تیم ایجاد کردیم و لیاقت این را داشتیم که با برتری به رختکن برویم. نیمه دوم سیتی شایسته گلزنی بودند، اما گل‌های آن‌ها به صورت تصادفی به ثمر رسید. سیتی نیمه دوم تسلط بیشتری روی بازی داشت و بیشتر از ما موقعیت خلق کرد، پس هر نیمه متعلق به یک تیم بود. هر دو گلی که دریافت کردیم بسیار ناامید‌کننده بود؛ گل اول دشوار بود و گل دوم نیز گاهی در نیمه‌نهایی‌ها اتفاق می‌افتد و این واقعاً دردناک است که در این مقطع اینگونه دروازه ما باز شود.» او در ادامه بر جبران نتیجه در بازی برگشت تأکید کرد: «ما هنگام بازیابی توپ برای حفظ مالکیت و مجبور کردن آن‌ها برای عقب رفتن‌شان انرژی مورد نیاز را نشان ندادیم. البته بازی برگشت در راه است و در فوتبال شما به آینده باید باور و ایمان داشته باشید. چند روز دیگر باید به آنجا، یعنی خانه سیتی برویم و تلاش کنیم که دروازه آن‌ها را باز کنیم. سیتی کمی شانس بیشتری برای صعود دارد، اما ما باید با تمام توانمان تلاش کنیم.»

آبی‌های منچستر از هم‌اکنون مشغول نقشه کشیدن برای فینال لیگ قهرمانان هستند. من‌سیتی سال‌هاست که رؤیای قهرمانی در اروپا را دارد و اگر در بازی برگشت با پار‌ی‌سن ژرمن اوضاع همین‌گونه پیش برود، بالاخره این طلسم می‌شکند و سیتی برای اولین بار به فینال لیگ قهرمانان صعود می‌کند. شاگردان پپ نشان دادند که توانایی جبران گل‌های خورده را دارند. منتها سرمربی اسپانیایی کار را تمام شده نمی‌داند: «خوشحالم که بعد از کسب این پیروزی و در رختکن، بازیکنان خیلی آرام بودند و هیچ تشویق و سروصدایی به‌پا نکردند، زیرا ما می‌دانیم که ممکن است در بازی برگشت هر اتفاقی رخ دهد. در نیمه دوم تغییر زیادی ایجاد نکردیم و فقط از بچه‌ها خواستیم که فوتبال خود را بازی کنند و شخصیت تیمی‌شان را نشان دهند. حتی اگر قرار به باختن است حداقل باید تلاش کنیم و خودمان باشیم. در کل از عملکرد تیمی راضی هستم. یک نیمه دیگر بازی در راه است و ما ۹۰ دقیقه بیشتر فرصت داریم تا آن‌ها را شکست دهیم. تمام چیزی که من در بازی برگشت می‌خواهم این است که خودمان باشیم. ما نمی‌خواهیم راهی متفاوت پیدا کنیم و امیدوارم بتوانیم تصمیمات درست را در بازی پیاده کنیم.» سیتی که هفته پیش قهرمانی در جام اتحادیه را جشن گرفت در لیگ برتر نیز شانس اول قهرمانی است و قهرمانی در اروپا فصلی رؤیایی برای آن‌ها خواهد ساخت.

ریاض محرز، ستاره الجزایری که گل پیروزی‌بخش سیتی را به ثمر رساند به درست بودن پیش‌بینی هم‌تیمی‌اش اشاره کرد: «صادقانه بگویم من تنها به دنبال این بودم که توپ را از دیوار دفاعی عبور دهم. خوشبختانه ضربه‌ام از بین دو بازیکن رد و وارد دروازه شد. این اتفاقی که افتاد به خاطر بنجامین بود. او از خدا خواست که من گل بزنم و خدا هم این گل را به من داد.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار