کد خبر: 1045962
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۹
احسان مهاجر شجاعی می‌گوید در دوومیدانی ورزشکار سالاری وجود دارد و به دلیل ضعف مدیران کسانی مانند احسان حدادی برای فدراسیون تصمیم‌گیری می‌کنند.
احسان مهاجرشجاعی در گفتگو با ایسنا در مورد وضعیت فعلی دوومیدانی ایران اظهار کرد: دوومیدانی به یک خانه تکانی اساسی نیاز دارد. اسپانسر فعلی فدراسیون بزرگترین ضربه را به این ورزش می‌زند. شخصی را به عنوان رئیس کمیته استعدادیابی معرفی و اجبار کرد که اگر او را انتخاب نکنید دیگر به فدراسیون کمک نمی‌کنم. در حالی که این شخص شایستگی کمیته استعدادیابی را ندارد. آقای صیامی فکر کرده با چاکر و مخلصم گفتن به این و آن کار خود را پیش می‌برد. علاوه بر این یک تقویم ورزشی درست و حسابی نداریم. کجای دنیا سه هفته قبل از مسابقه تقویم آن را اعلام می‌کنند؟ در تمام دنیا برنامه یک سال رده‌های مختلف مشخص است.

منفعت‌طلبی به ورزش ایران آسیب زده است

مهاجرشجاعی در مورد رکورد‌های ورزشکاران ایران در مسابقات جام امام رضا (ع) گفت: واقعا متاسف شدم تیم عراق آمد و قهرمان شد. اگر بگویند این نتایج به فدراسیون ما ربط ندارد و برای دوره قبلی است، اشتباه گفته‌اند، چون تمام تیم فعلی چهار سال گذشته هم در فدراسیون بودند و فقط آقای کیهانی نیست. متاسفانه منفعت‌طلبی هر روز به ورزش ما ضرر می‌زند و این عذاب‌آور است. برخی هم هستند که بخاطر منافع خود تعریف می‌کنند و برخی رسانه‌ها هم از آن‌ها حمایت می‌کنند، در نتیجه با این شرایط روزبه‌روز عقب می‌رویم.

٢۰ سال دویدم، اما کسی کفشم را ندزدید

او در مورد ادعای فدراسیون مبنی بر اینکه دلیل قهرمانی عراق در جام امام رضا حضور ورزشکاران ایرانی در قالب تیم‌های استانی است و اگر تیم ملی ایران شرکت می‌کرد قهرمان می‌شد، گفت: ربطی ندارد، چون رکورد‌ها خوب نبود. آقای تفتیان در دوی ۱۰۰ متر دوم شد و گفت با کفش ۸۰۰ متر دویده است. من که این چیز‌ها را خوب می‌دانم کجا با کفش ۸۰۰ متر دوید؟ مگر آنجا جز چند ورزشکار چه کسی حضور داشت؟ ۲۰ سال در دوومیدانی دویدیم و هیچ وقت چنین موضوعی پیش نیامد، حتی آن زمان کفش میخی نبود و فقط چند ورزشکار که به مسابقات جهانی و المپیک اعزام می‌شدند دو جفت کفش میخی داشتند، اما الان فراوان وجود دارد و می‌توان بهترین کفش را با ۱۵۰ تا ۲۰۰ دلار خرید.

او افزود: رکورد‌ها در سایر ماده‌ها هم خوب نبود. دوندگان عراقی قوی نبودند بلکه ورزشکاران ما ضعیف ظاهر شدند، اما در بوق و کرنا کردند که مسابقات را در ورزشگاه امام رضا مشهد برگزار کردیم. مگر چه کار خاصی انجام داده‌اند؟ آنجا با هزینه مردم ساخته شده و برای مردم است. وظیفه‌شان بوده که مجوز برگزاری مسابقه بدهند.

به معاون وزیر اطلاعات غلط دادند

این کارشناس دوومیدانی در ادامه بیان کرد: خبر‌هایی را در جریان مسابقات جام امام رضا شنیدم که متاسف شدم؛ آقای علی‌نژاد گفته جام امام رضا اولین مسابقه بین‌المللی فضای باز است که بعد از انقلاب در ایران برگزار شده است. به نظرم بهتر بود قبل از این سخنان به عقب برمی‌گشت، چون ما مسابقات کشور‌های اسلامی زنان و مسابقات غرب آسیا را در فضای باز داشتیم. همچنین چندین مسابقه بین‌المللی داخل سالن را برگزار کردیم. به هر حال کسانی مانند آقای صیامی که ورزشکار درجه چندم دوومیدانی بود و یک شبه عقاب خوشبختی روی شانه‌اش نشست و رئیس فدراسیون شد، چنین اطلاعات غلطی را به معاون وزیر داده‌اند و او هم بدون بررسی اطلاعات را به خورد رسانه‌ها داد.

احسان حدادی برای فدراسیون تصمیم می‌گیرد

مهاجر شجاعی در مورد پیش‌بینی خود از عملکرد دوومیدانی‌کاران ایران در المپیک گفت: آقای تفتیان خیلی خوب باشد فقط از مرحله مقدماتی بالا می‌رود. آقای حدادی هم نهایتا بهتر از ششم و هفتم نمی‌شود. باید واقع بین باشیم. حدادی دیگر مدال نمی‌گیرد. بیش از یک سال است که هیچ مسابقه‌ای نداده. من به او خرده نمی‌گیرم این به خاطر مسئولان است که ورزشکاران خود را رصد نمی‌کنند. از طرفی الان ورزشکارسالاری شده است و احسان حدادی برای فدراسیون تصمیم می‌گیرد. من هم در آمریکا بوده‌ام و خیلی چیز‌ها دیده‌ام، آنجا ورزشکار فقط برنامه می‌دهد و مسئول تصمیم‌گیری می‌کند، اما در ایران ورزشکار رئیس فدراسیون را هم تعیین می‌کند.

مگر یوسین بولت در مدیریت ورزش دخالت می‌کند؟

او در مورد اینکه مدال نقره حدادی در المپیک لندن باعث شده تا فدراسیون به حرف او عمل کند، گفت: یوسین بولت چند مدال المپیک دارد؟ مگر در امور مدیریتی و ورزشی کشورش دخالت می‌کند؟ شرایط فعلی ما به دلیل ضعف مدیران است. چند وقت پیش دیدم که یکی از مسئولان روی دوش ورزشکار حوله انداخت، کجای این کار مدیریت است؟ مسئول وظیفه دارد که شرایط را به گونه‌ای فراهم کند که ورزشکاران در آرامش و امنیت کامل تمریناتشان را انجام بدهند و در مسابقات شرکت کنند.

فدراسیون مجبور است به حدادی باج بدهد

مهاجرشجاعی در مورد توزیع منابع در فدراسیون گفت: این منابع عادلانه توزیع نمی‌شود. سال‌ها قبل مدتی در فدراسیون بودیم و این کار را انجام دادیم. همه راضی بودند و تمرین می‌کردند. بودجه هم خوب بود به گونه‌ای که آقای داوری فدراسیون را با یک و نیم میلیارد بدهی ترک کرد و ما ضمن پرداخت آن، کلیه مسابقات را برگزار کردیم و ۳۰۰ میلیون تومان هم در حساب فدراسیون بود که کار را به آقای کیهانی تحویل دادیم. اینگونه نبود که یک ورزشکار یک سال در اروپا بخورد و بخوابد و نتیجه نگیرد، اما کسی مثل پژمان یارولی در مظلومیت تمرین و رکورد‌های خوبی ثبت کند، اما مورد توجه قرار نگیرد.

این کارشناس دوومیدانی در ادامه تاکید کرد: قرار نیست، چون احسان حدادی یک مدال المپیک گرفته کل بودجه دوومیدانی برایش خرج شود. اگر کمیته ملی المپیک فکر می‌کند که این ورزشکار مدال می‌گیرد، هزینه‌هایش را پرداخت کند نه اینکه بودجه کم دوومیدانی خرج تفتیان و حدادی شود و بقیه روی هوا باشند. فدراسیون به خاطر نفوذی که این افراد در رسانه دارند مجبور شده به آن‌ها باج بدهد. با این حال بعد از مسابقات هم در تلویزیون می‌گویند پدرم خرجم کرده است. مگر آقای حدادی در تلویزیون این حرف را نزد؟ در واقع نمک می‌خورند و نمکدان می‌شکنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار