کد خبر: 1045778
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۹
استاندار تهران خبر داد
استاندار تهران گفت: پیک استان تهران نسبت به سایر مناطق بیشتر است و محدودیت‌ها تا اطلاع ثانوی تداوم خواهد داشت.
سرویس جامعه جوان آنلاین:​ علیرضا زالی فرمانده مدیریت ستاد مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران عصر امروز در مراسم رونمایی از سامانه تلفنی ۶۰۷۰ به منظور مدیریت و جایابی تخت درمانی ویژه بیماران مبتلا به کرونا که در سالن همایش‌های رازی برگزار شد، با اشاره به شیوع بیماری کرونا و افزایش موارد ابتلا و بستری اظهار کرد: تعطیلی کامل تهران با هدف کاهش زنجیره شیوع کرونا مطالبه جدی کادر بهداشت، درمان و مردم و تسریع روند واکسیناسیون راهکار مناسبی برای پیشگیری از شکل‌گیری سویه‌های جدید ویروس است.

زالی گفت: بیمارستان‌های خدمت دهنده به بیماران کرونایی درحال آماده باش کامل هستند و بازتوزیع منطقی بیماران مبتلا به ککرونا در بیمارستان‌های سطح شهر را برای ارائه خدمات مطلوب‌تر به مردم و کاهش فرسودگی کادر درمان در دستور کار قرار دارد.

او در حال حاضر تعامل و همکاری کلیه نهاد‌های نظامی، انتظامی، ارگان‌ها و واحد‌های بهداشتی و درمانی را با هدف ریشه کنی کرونا مورد تاکید قرار داد.

متمرکز شدن مراکز امداد هدایت سه گانه بیمار در تهران با هدف بازتوزیع مناسب مبتلایان به کرونا بخش دیگری از مواردی بود که فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران در این جلسه مطرح کرد.

زالی گفت: ایجاد محدودیت‌های بیشتر و تعطیلی کامل تهران را نظری کاملا فنی، علمی و کارشناسی است و با اعمال محدودیت‌ها و کاهش تردد، ما با کاهش بار بیماری روبرو خواهیم شد.

او افزود: دستاورد‌های ارزنده طرح شهید سلیمانی باید استمرار پیدا کند و معتقدم که اجرای این طرح با هدف ریشه‌کنی کرونا در گام چهارم مقابله با این بیماری ضروری است.

زالی اظهار کرد: مسئله‌ای که در شرایط فعلی بسیار مهم است خیز چهارم ویروس کرونا است که مهم‌ترین تفاوت خیز چهارم در مقایسه با دوم و سوم افزایش قدرت شیوع این ویروس است و نرخ رشد سرعت گسترش ویروس در خیز چهارم ۴ برابر سه پیک قبلی است.

زالی بیان کرد: نکته مهم بعدی این است که در شرایط پیش رو برای جلوگیری از سرعت گسترش هر چه بیشتر این ویروس علاوه بر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی اعمال محدودیت‌های شهری بسیار موثر خواهد بود.

زالی بیان کرد: در آستانه خیز چهارم، حجم بالای مراجعه کنندگان و بحث ارائه خدمات به بیماران مطرح شده است و برای جایابی و پیدا کردن تخت‌های بیمارستانی سامانه ۶۰۷۰ در تهران راه اندازی شده است.

او تاکید کرد: با شروع خیز چهارم کلینیک‌های سرپایی راه‌اندازی و فعالسازی مراکز جامع سلامت با هدف ارائه خدمات به بیماران و تامین داروی مورد نیاز آن‌ها در خیز چهارم بیماری کرونا این کار انجام شده است. مشارکت‌های علمی سه دانشگاه مستقر در تهران باعث شد تا سامانه ۶۰۷۰ طراحی شود. جایابی بیماران بر اساس نو‌ع خدمات مورد نیاز در سامانه ۶۰۷۰ مشخص خواهد شد و بیماران نیازمند بستری با کم‌ترین اتلاف وقت در مراکز درمانی بستری خواهند شد.

در ادامه مراسم نادر توکلی معاون درمان ستاد کرونای تهران گفت: بعد از اوج‌گیری بیماری کرونا و نیاز به تخت‌های بیمارستان بیشتر از گذشته در تهران احساس شده است؛ به همین دلیل سامانه‌ای جهت معرفی تخت‌های خالی در مراکز درمانی به بیماران راه اندازی شده است.

او ادامه داد: وظیفه اصلی سامانه ۶۰۷۰ جایابی برای نیازمندان به بستری در مراکز درمانی است.

در ادامه مراسم محسنی بندپی استاندار تهران گفت: سامانه ۶۰۷۰ با هدف جایابی و افزایش رضایت بیماران در تهران راه‌اندازی شده است. افزایش ثبت در سامانه سیب امروز با شیوع بیماری کرونا به حدود ۷۵ درصد رسیده است.

او ادامه داد: سامانه ۶۰۷۰ نیاز بیماران به بستری را در مراکز درمانی تسهیل خواهد کرد. پیک استان تهران نسبت به سایر مناطق بیشتر و شاهد افزایش موارد بستری و فوتی هستیم و محدودیت‌ها تا اطلاع ثانوی تداوم خواهد داشت.

محسنی بندپی گفت: با توجه به اینکه هنوز میزان موارد ابتلا و بستری در حال افزایش است و پیک بیماری دو هفته دیرتر از سایر مناطق در تهران شروع شده است، تمام محدودیت‌ها تداوم دارد. استان تهران جز چهار استان موفق در زمینه بیماری کرونا است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار