کد خبر: 1045701
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۰:۳۲
مرد جوانی که برای ازدواج با همکارش، همسرش را با خوراندن قرص برنج به کام مرگ کشانده بود، بعد از تأیید حکم قصاصش در دیوان عالی کشور به چوبه دار نزدیک شد.
سرویس حوادث جوان آنلاین:  ۲۹‌آبان سال‌۹۸، مأموران پلیس تهران از مرگ مشکوک زن جوانی در یکی از بیمارستان‌های شهر باخبر و راهی محل شدند. جسد متعلق به نرگس ۳۱‌ساله بود که بر اثر مسمومیت با قرص برنج بعد از انتقال به بیمارستان فوت کرده‌بود.

با انتقال جسد به پزشکی قانونی، شوهر او به نام یزدان که در بیمارستان حاضر بود مورد تحقیق قرار گرفت، اما با اظهارات ضد و نقیضی که مطرح کرد به عنوان مظنون به قتل بازداشت شد.

مرد جوان به پلیس آگاهی منتقل شد تا اینکه در روند بازجویی‌ها به قتل همسرش با خوراندن قرص برنج اعتراف کرد. او در شرح ماجرا گفت: «همسرم یکی از اقوام دور ما بود که با هم ازدواج کردیم. من فوق‌دیپلم دارم و در شرکت توزیع آب معدنی کار می‌کردم. زندگی خوبی داشتیم، اما مدتی قبل به مواد مخدر معتاد شدم و قرص مصرف می‌کردم. چند ماه قبل از حادثه برادرزنم قصد ازدواج داشت به همین خاطر دختری که از همکارانم بود به او معرفی کردم، اما بعد از چند بار صحبت خودم عاشق آن دختر شدم. قرار بود با او ازدواج کنم، اما او نمی‌دانست متأهل هستم این شد که نقشه قتل نرگس را کشیدم.»

متهم ادامه داد: «همسرم سردرد‌های میگرنی داشت به همین خاطر دنبال داروی گیاهی برای درمان سردردهایش بود. روز حادثه به همین بهانه قرص برنج را از عطاری خریدم و آنرا پودر کردم و داخل کپسول ریختم. کپسول را روی میز آشپزخانه گذاشتم. همسرم به خیال آنکه قرص‌ها برای درمان سردردهایش است، آن‌ها را برداشت و خورد. با دیدن آن صحنه پشیمان شدم و اصرار کردم قرص‌ها را بالا بیاورد، اما قبول نکرد. نرگس که از رفتارم تعجب کرده بود گفت حالش خوب است، اما من دست بردار نبودم و گفتم قرص‌ها بوی بدی داشت و به آن‌ها مشکوک هستم.»

متهم در حالی که به شدت گریه می‌کرد، گفت: «همان موقع به عطاری رفتم تا شاید دارویی باشد که اثر قرص‌ها را خنثی کند، اما صاحب مغازه گفت چنین دارویی وجود ندارد. بلافاصله با اورژانس تماس گرفتم و همسرم را به بیمارستان رساندم. به پزشکان گفتم همسرم قرص‌ها را اشتباه خورده است. پزشکان از من خواستند تا باقی مانده‌های قرص را به بیمارستان برسانم که از برادرم کمک خواستم و او هم به خانه رفت و قرص‌ها را به بیمارستان آورد. همسرم تحت معالجه قرار گرفت، اما بی‌فایده بود و فوت کرد.»

با اقرار‌های متهم، برادر وی نیز به اتهام معاونت در قتل بازداشت شد، اما از آنجایی که مدرکی علیه وی به دست نیامد تبرئه و آزاد شد.

به این ترتیب متهم راهی زندان شد تا اینکه در اولین جلسه مقابل هیئت قضایی شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران قرار گرفت. او با درخواست قصاص از سوی اولیای‌دم بار دیگر ماجرا را شرح داد و در آخرین دفاعش گفت: «من با نرگس مشکلی نداشتم و نمی‌دانم چرا این حادثه رقم خورد. پشیمانم و از عذاب وجدان شب‌ها نمی‌خوابم و روزهایم سیاه است به همین خاطر تقاضا دارم مرا زودتر اعدام کنید شاید آرام شوم.»

در پایان هیئت قضایی متهم را به قصاص محکوم کرد و این حکم به دیوان عالی کشور فرستاده شد تا اینکه چند روز قبل رأی دادگاه از سوی قضات شعبه‌۳۱ دیوان عالی کشور مهر تأیید خورد.

به این ترتیب متهم در صورتیکه نتواند رضایت اولیای‌دم را جلب کند به زودی پای چوبه دار حاضر خواهد شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار