کد خبر: 1045686
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۵:۱۵
وزیر اقتصاد با اشاره به تأیید هشت اصلاح از ۱۱ اصلاح انجام شده توسط دولت در شاخص کسب‌وکار توسط اتاق‌های بازرگانی، تعاون و اصناف ایران و ارائه گواهی رسمی از آن‌ها به بانک جهانی، از عدم پذیرش این اصلاحات از سوی بانک جهانی خبر داد.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: هفته گذشته وزیر اقتصاد در پاسخ به سؤال نمایندگان مجلس در خصوص اقدامات وزارت اقتصاد در بهبود فضای کسب‌و‌کار از مجلس کارت زرد گرفت. اخیراً نیز فرهاد دژپسند در گزارشی با بیان اینکه رتبه ایران در خصوص بهبود محیط کسب‌وکار در ابتدای شروع به کار دولت یازدهم ۱۵۲ بود و با تلاش‌های صورت‌گرفته، در سال ۲۰۱۶ به ۱۱۷ ارتقا یافته است، می‌نویسد: به‌دلیل عدم پذیرش اصلاحات انجام شده توسط بانک جهانی و سرعت بالاتر کشور‌های دیگر در اصلاحات، از سال ۲۰۱۷ شاهد روند تنزل جایگاه کشور بوده‌ایم، اما خوشبختانه این روند در آخرین گزارش بانک جهانی متوقف شد و با یک رتبه بهبود نسبت به سال قبل به رتبه ۱۲۷ در سال ۲۰۲۰ رسیدیم. وزیر اقتصاد در این گزارش با اشاره به تأیید هشت اصلاح از ۱۱ اصلاح انجام‌گرفته توسط دولت در این شاخص و نماگر‌های ذیل آن توسط اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی، اتاق تعاون و اتاق اصناف ایران و ارائه گواهی رسمی این سه اتاق به بانک جهانی از عدم پذیرش این اصلاحات از سوی بانک جهانی خبر می‌دهد و تصریح می‌کند که این نحوه برخورد، شائبه برخورد سیاسی آن نهاد با این موضوع تخصصی را تقویت می‌کند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
0
0
با یک رتبه بهبود نسبت به سال قبل به رتبه ۱۲۷ در سال ۲۰۲۰ رسیدیم
فکر میکردم اون یک کشور که از ما عقب افتاده آنگولا یا بورکینوفاسو بوده اما ظاهرا اونا هم وضعشون بهتر از ایران تدبیر و امید است
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار