کد خبر: 1045526
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۱
رئیس ستاد اجرایی فرمان امام:
پس از موفقیت واکسن کوو ایران برکت در دو فاز قبلی و تأیید ایمنی آن از سوی مراجع ذیصلاح و صدور مجوز از سوی وزارت بهداشت، در مراسمی با حضور محمد مخبر، رئیس ستاد اجرایی فرمان امام، آخرین فاز تست انسانی این واکسن با هدف تزریق واکسن به ۲۰ هزار داوطلب آغاز شد.
سرویس جامعه جوان آنلاین: مینو محرز، مسئول نظارت بر مطالعات بالینی واکسن کوو ایران برکت گفت: کوو ایران برکت نخستین واکسن ایرانی است که به مرحله تزریق انسانی فازسوم رسیده‌است.

مخبر، رئیس ستاد اجرایی فرمان امام نیز پس از تزریق واکسن به سه داوطلب اول گفت: با وجود ظالمانه‌ترین تحریم‌ها، توانستیم زودتر از موعد پیش‌بینی شده به تولید انبوه واکسن کرونا برسیم و هم اکنون خطوط تولید واکسن با تلاش شبانه‌روزی دانشمندان دارویی ما، یکی‌یکی فعال می‌شوند و به ظرفیت تولید افزوده می‌شود.

این مسئول در خصوص میزان تولید در بزرگ‌ترین کارخانه تولید واکسن در منطقه گفت: ظرف مدت بسیار کوتاهی توانستیم خط نیمه‌صنعتی و صنعتی را طراحی و تجهیزات بسیار پیچیده آن را با استفاده از توان جوانان نخبه کشور راه‌اندازی کنیم و اعلام می‌کنیم در اردیبهشت‌ماه یک میلیون دوز واکسن کرونا را تحویل وزارت بهداشت خواهیم داد. وی افزود: در خرداد ۳ میلیون دوز، در تیر ۱۰ تا ۱۲ میلیون، در مرداد ۱۲ تا ۱۵ و تا شهریورماه امسال در مجموع بیش از ۳۰ میلیون دوز واکسن کوو ایران برکت تحویل مردم خواهیم داد که این عدد با توجه به تولید سایر واکسن‌های ایرانی تا آن زمان، می‌تواند نیاز داخلی کشور برای واکسیناسیون عمومی را تأمین کند.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام در زمینه تلاش سایر گروه‌های دارویی این ستاد هم گفت: از ابتدای ورودمان به عرصه تولید واکسن، از شش مسیر علمی برای تولید واکسن کرونا تلاش کردیم که یک مسیر به گام نهایی رسید و هر پنج مسیر دیگر هم به مرحله تست انسانی رسیده‌اند و به زودی مطالعات بالینی آن‌ها هم آغاز خواهند شد. تا پایان سال کار را به جایی خواهیم رساند که مردم برای تزریق واکسن بتوانند بین گزینه‌های مختلف انتخاب کنند. وی در خصوص شیوه انجام فاز سوم مطالعات بالینی هم عنوان کرد: در این فاز واکسن در شش شهر تهران، کرج، شیراز، اصفهان، مشهد و بوشهر روی ۲۰ هزار نفر افراد ۱۸ تا ۷۵ سال تزریق می‌شود و نتایج آن برای وزارت بهداشت ارسال می‌شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار