کد خبر: 1045441
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۸
طبق نتایج یک تحقیق جدید، مصرف زیاد قارچ با کاهش ریسک سرطان مرتبط است.
سرویس جامعه جوان آنلاین: به نقل از ساینس دیلی، بررسی سیستماتیک ۱۷ مطالعه سرطان از سال ۱۹۶۶ تا ۲۰۲۰ مربوط به داده‌های بیش از ۱۹،۵۰۰ بیمار سرطانی نشان می‌دهد بین مصرف قارچ و خطر ابتلاء به سرطان ارتباط وجود دارد.

قارچ سرشار از ویتامین‌ها، مواد مغذی و آنتی اکسیدان است. یافته‌های تیم تحقیق از دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا نشان می‌دهد که این سوپرخوراکی همچنین می‌تواند به محافظت در مقابل سرطان کمک کند.

محققان دریافتند افرادی که هر نوع قارچ را در رژیم غذایی روزانه خود قرار می‌دهند، با خطر کمتر ابتلاء به سرطان مواجه هستند. طبق یافته‌ها، افرادی که روزانه ۱۸ گرم قارچ می‌خورند در مقایسه با افرادی که قارچ مصرف نمی‌کنند، ۴۵ درصد کمتر با خطر ابتلاء به سرطان روبرو هستند.

«جیبریل ام با»، سرپرت تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «قارچ دارای بیشترین منبع غذایی ارگوتیونئین است، که یک آنتی اکسیدان و محافظ سلولی بی نظیر و قوی محسوب می‌شود. تجمیع آنتی اکسیدان‌ها در بدن ممکن است به محافظت در برابر استرس اکسایشی کمک کرده و خطر ابتلاء به سرطان را کاهش دهد.»

محققان با بررسی سرطان‌های خاص، به قوی‌ترین ارتباطات با سرطان سینه اشاره کردند، زیرا افرادی که به طور منظم قارچ می‌خورند، خطر سرطان سینه در آن‌ها به طور قابل توجهی کمتر بود.

به طور کلی، این یافته‌ها شواهد مهمی در مورد اثرات محافظتی قارچ در برابر سرطان ارائه می‌دهد. محققان برای مشخص شدن بهتر مکانیسم‌های موجود و سرطان‌های خاص، بر مطالعات بیشتر در آینده تاکید دارند.
منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار