کد خبر: 1045405
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۳:۰۰
مرد خلافکاری که هشت‌سال قبل در تهران هنگام زورگیری از مرد جوانی مرتکب قتل شده‌بود به احترام ماه مبارک رمضان بخشیده شد.
سرویس حوادث جوان آنلاین:  شامگاه سه‌شنبه ۲۸‌آبان‌سال‌۹۲ به مأموران پلیس تهران خبر رسید مرد جوان زخمی پس از انتقال به یکی از مراکز درمانی فوت کرده است.

مأموران پلیس پس از حضور در مرکز درمانی با جسد مرد ۴۱‌ساله‌ای به نام هاشم روبه‌رو شدند که با اصابت ضربه چاقوی به گردنش به قتل رسیده بود.

بررسی‌های مأموران پلیس نشان داد هاشم ساعتی قبل همراه دوستش به اداره پلیس می‌رود و از دو مرد زورگیر به اتهام سرقت دو گوشی همراهش و مقداری پول شکایت می‌کند. وی هنگام بیرون آمدن از کلانتری در منطقه دولت‌آباد دوباره با دو زورگیر روبه‌رو می‌شود و همراه دوستش به تعقیب آن‌ها می‌پردازد و در نهایت هم در درگیری با یکی از آن‌ها به قتل می‌رسد.

دوست مقتول که شاهد درگیری خونین بود، گفت: داخل مغازه نشسته‌بودم که هاشم سراسیمه وارد شد و گفت دو زورگیر اموال او را سرقت کرده‌اند و الان دوباره آن‌ها را دیده است و از من خواست آچار پنچرگیری را بردارم و با او به سراغ سارقان بروم. ما دو نفری با خودروی پراید مقتول به راه افتادیم تا اینکه به زورگیران رسیدیم. من با یکی از آن‌ها درگیر شدم و هاشم هم با نفر دوم که او ناگهان چاقویی از جیبش بیرون آورد و ضربه‌ای به گردن هاشم زد. دوستم غرق در خون روی زمین افتاد و زورگیران هم به سرعت از محل گریختند.

دستگیری زورگیران

سپس مأموران برای دستگیری عاملان قتل وارد عمل شدند و از آنجایی که احتمال می‌رفت متهمان هنوز در همان حوالی در کمین شهروندان برای سرقت باشند با چند تیم گشتی طرح مهار محله را آغاز کردند. دقایقی بعد مأموران به دو مرد موتور سوار مشکوک شدند که شباهت‌های زیادی با عاملان سرقت خونین داشتند. دو مرد جوان خودشان را مأمور پلیس معرفی کردند و کارت شناسایی هم که بعداً مشخص شد جعلی است به مأموران گشت پلیس نشان دادند، اما لحظه‌ای که یکی از آن‌ها سوار موتور سیکلت شد چاقویی خونینی از جیبش بیرون افتاد که مأموران دستور ایست دادند. متهمان برای اینکه در دام مأموران گرفتار نشوند با موتورسیکلت خلاف جهت خیابان حرکت کردند، اما خیلی زود با خودروی پرایدی تصادف کردند و دستگیر شدند.

اعتراف به قتل

مأموران پلیس پس از انتقال زورگیران قاتل به اداره پلیس تعداد زیادی تلفن همراه سرقتی کشف کردند که حکایت از آن داشت دو متهم به نام‌های سهیل و بهرام از سارقان سابقه‌دار هستند که سهیل در آخرین سرقت مرتکب قتل شده است.

قاتل که ابتدا منکر جرم خود بود وقتی از سوی دوست مقتول شناسایی شد با اظهار پشیمانی به قتل اعتراف کرد. من و بهرام چند ساعت قبل از حادثه به داخل خیابان آمدیم و چند گوشی همراه از شهروندان زورگیری کرده بودیم که با مقتول روبه‌رو شدیم و گوشی‌های او را هم به زور گرفتیم. ساعتی بعد در حالی که قصد داشتیم به خانه‌مان برگردیم دوباره در میدان قدس دولت‌آباد با مالباخته روبه‌رو شدیم. او با ما درگیر شد و اجازه نمی‌داد فرار کنیم که از ترس با چاقو ضربه‌ای به او زدم و بعد همراه دوستم فرار کردم، اما خیلی زود دستگیر شدیم.

متهم پس از تحقیقات تکمیلی در شعبه‌۷۱ دادگاه کیفری استان تهران محاکمه شد که در جلسه دادگاه اولیای‌دم برای قاتل درخواست قصاص دادند و هیئت قضایی هم وی را به قصاص محکوم کرد.

بخشش

رأی دادگاه پس از تأیید در شعبه‌۴۱ دیوان‌عالی کشور برای سیر مراحل اجرای حکم به شعبه دوم اجرای احکام دادسرای امور جنایی تهران فرستاده شد.

چندی قبل در حالی که متهم استیذان حکمش را از رئیس قوه قضائیه گرفته بود در زندان رجایی شهر کرج پای چوبه دار حاضر شد، اما با میانجیگری هیئت صلح و سازش دادسرای امور جنایی تهران به سرپرستی قاضی محمد شهریاری موفق شد از اولیای‌دم مهلت بگیرد.

پس از اینکه قاتل از پای چوبه دار به سلولش بازگشت و تیم صلح و سازش برای گرفتن رضایت از اولیای‌دم جلساتی با خانواده مقتول و خانواده قاتل برگزار کردند تا اینکه در نهایت چند روز قبل اولیای‌دم به دادسرای امور جنایی رفتند و اعلام کردند به احترام ماه مبارک رمضان قاتل را بخشیدند. بدین ترتیب با این اقدام خداپسندانه قاتل به زندگی دوباره بازگشت. متهم به زودی از جنبه عمومی جرم در دادگاه کیفری محاکمه می‌شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار