کد خبر: 1045247
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۵
نخستین برد و باختی که شانس تراکتور و فولاد را زیاد و کم کرد
دور برگشت مرحله گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا جمعه شب با مصاف سه نماینده ایران آغاز شد که نتیجه آن ادامه قدرتنمایی مقتدرانه پرسپولیس، دشت اولین برد تراکتور و نخستین شکست فولاد بود که تبریزی‌ها را امیدوار کرد، اما کار نماینده خوزستانی ایران برای حضور در یک‌هشتم دشوار شد.
دنيا حيدری
سرویس ورزشی جوان آنلاین: دور برگشت مرحله گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا جمعه شب با مصاف سه نماینده ایران آغاز شد که نتیجه آن ادامه قدرتنمایی مقتدرانه پرسپولیس، دشت اولین برد تراکتور و نخستین شکست فولاد بود که تبریزی‌ها را امیدوار کرد، اما کار نماینده خوزستانی ایران برای حضور در یک‌هشتم دشوار شد.

شانس صعود تراکتور با نخستین برد

هفته چهارم مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا ساعت ۱۹:۳۰ جمعه شب با مصاف تراکتور برابر نیروی هوایی عراق بود که آغاز شد. مصافی که نخستین برد این فصل سرخپوشان تبریزی را به همراه داشت. تراکتور هر سه بازی دور رفت را با تساوی به پایان برده بود، اما خطیبی تأکید داشت که شاگردانش نتیجه بدی کسب نکرده‌اند و از ترکیب متفاوت و جدید تیمش در مصاف دوباره با نیروی هوایی عراق خبر داد. اما شاید کمتر کسی تصور می‌کرد که گل زودهنگام مهدی تیکدری در دقیقه دوم بازی باعث شود شاگردان خطیبی ورزشگاه شارجه را با کسب هر سه امتیاز بازی ترک کنند، ولی همان گل نخستین پیروزی تبریزی‌ها را به دنبال داشت و تراکتور را با شش امتیاز صاحب خانه دوم جدول گروه B کرد. با این برد تحسین‌برانگیز و البته توقف شارجه برابر پاختاکور با حساب یک – یک، فاصله تراکتور با الشارجه صدرنشین دو امتیاز است و بدون شک یاران خطیبی حالا در مقایسه با پاختاکور سه و نیروی هوایی دو امتیازی بعد از الشارجه شانس اصلی حضور در یک‌هشتم نهایی هستند. با وجود این سرمربی جوان تراکتور از ادامه راه سخت تیمش برای صعود به یک‌هشتم می‌گوید: «نباید فکر کنیم چیزی تمام شده است. هنوز دو بازی دیگر داریم و تا قبل از آن نمی‌توانیم در خصوص حضور در یک‌هشتم حرفی بزنیم. باید تمام تلاشمان را بکنیم. در همین بازی با نیروی هوایی عراق دیدیم که اخراج یک بازیکن حریف چطور باعث شد این تیم تلاشش را چند برابر کند و بعد از آن نیز داور چطور تمام صحنه‌ها را به سود عراقی‌ها سوت زد. پس باید خودمان تلاش کنیم تا مزد زحماتمان را بگیریم، درست مثل این پیروزی که مزد زحماتمان در سه بازی قبلی بود.»

کولاک پرسپولیس ادامه دارد

شاگردان یحیی در ادامه مسیر موفقیت‌آمیزی که در پیش گرفته بودند، ساعت ۲۱:۳۰ جمعه شب در ورزشگاه جواهر لعل نهرو، گوا را با گل‌های شهریار مغانلو، ترابی، آل‌کثیر و کامیابی‌نیا نقره‌داغ کردند. خوان فراندو اسپانیایی بعد از قبول شکست ۲ بر یک در دیدار پایانی دور رفت مرحله گروهی با اشاره به اینکه هواداران پرسپولیس از بازی تیم‌شان لذت بردند تأکید کرد که تیمش با شناختی که از سرخپوشان پیدا کرده در دیدار برگشت عملکرد بهتری خواهد داشت، اما در شبی که مرد فرانسوی نیمکت گوا حفاظت از دروازه‌اش را به گلر دیگری سپرده بود، شکستی سنگین (۴ بر صفر) را تجربه کرد، به طوری که روزنامه تایمز هند از تیتر «گوا مقابل پرسپولیس خرد شد» برای تحلیل این دیدار استفاده کرد. اشتباهات فردی بدون شک مهم‌ترین دلیل فروپاشی گوا مقابل یکه‌تازی یاران گل‌محمدی بود. ناوان کومار که در این بازی جایگزین دراج سینگ، سنگربان اول میزبان شده بود روی دو گل اول تیمش کاملاً مقصر بود و محمدعلی، مدافع گوا نیز روی گل چهارم اشتباه نابخشودنی را مرتکب شد، اما شاید بزرگ‌ترین اشتباه را سرمربی اسپانیایی مرتکب شد که به دلیل فشار‌های زیادی که در پی شکست در نخستین دیدار مقابل پرسپولیس متحمل شده بود دست به تغییرات گسترده در ترکیب تیمش زد و دراج سینگ را که در دو بازی نخست تحسین‌برانگیز ظاهر شده بود و کلین‌شیت کرده بود نیمکت‌نشین کرد، اما این مربی بعد از شکست سنگین تیمش گفت که این نتیجه با توجه به اینکه پرسپولیس چهار، پنج گام از گوا جلوتر است کاملاً طبیعی است. البته درخشش شاگردان یحیی در چهارمین برد متوالی پرسپولیس را هم نمی‌توان نادیده گرفت، به طوری که سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا در تحسین این موفقیت نوشت: «پرسپولیس سفر خود را با برد ۴ بر صفر مقابل گوا به مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا کامل کرد.» البته یحیی هم این برد را حق شاگردانش خواند.

اشتباهات کمرشکن فولاد را زمین زد

عجیب‌ترین و غیرمنتظره‌ترین نتیجه نخستین روز از دور برگشت مرحله گروهی، اما در ورزشگاه مرسول پارک ریاض رقم خود، جایی که شاگردان نکونام در مصافی شش امتیازی نتیجه را با حساب ۲ بر صفر به النصر صدرنشین واگذار کردند تا در پس پیروزی السد برابر الواحدات با پنج امتیاز به رده سوم جدول سقوط کنند، آن هم در حالی که النصر به واسطه این برد با هشت امتیاز در صدر جدول باقی ماند و پاختاکور با هفت امتیاز به رده دوم جدول کوچ کرد تا برخلاف انتظار و روند خوبی که فولاد با ارائه بازی‌های زیبا در پیش گرفته بود، شانس این تیم خوزستانی برای صعود به یک‌هشتم نهایی کمرنگ شود، آن هم در حالی که همانند بازی‌های قبل مالکیت توپ و میدان را در دست داشتند، اما اشتباهات فردی و کمرشکن خط دفاع در غیاب حردانی که به دلیل ابتلا به کرونا نتوانست تیمش را همراهی کند با قبول دو گل دست شاگردان نکونام را از کسب نتیجه کوتاه کرد. سسما، مربی فولاد که بعد از تساوی یک – یک در دور رفت برابر نماینده عربستان گفته بود النصر با تمام بازیکنان باکیفیت و سرمربی جهانی‌اش نتوانست ما را ببرد، پس از قبول نخستین شکست در این دوره از رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا عنوان کرد که جنبه باخت را داریم، اما تا آخرین لحظه جنگیدیم و مستحق شکست نبودیم، ولی روی اشتباهات بچگانه مدافعان خود نتیجه را واگذار کردیم. سیدنی، مربی النصر به دلیل مشکلات گوارشی به جای مانوس منز، سرمربی تیم عربستانی در کنفرانس بعد از بازی حاضر شد و تأکید کرد که به بازیکنانش هشدار تقابلی سخت با تیم ایرانی را داده بودند: «خوب می‌دانستیم فولاد فیزیکی بازی می‌کند، اما با استفاده از فضای بین بازیکنان توانستیم به این تیم ضربه بزنیم و نتیجه را به سود خود خاتمه بدهیم.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار