کد خبر: 1045242
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۴
مدیر کل دفتر فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری سازمان جنگل‌ها ضمن اشاره به راه‌اندازی دو سامانه چوب و پاسخ‌دهی به استعلامات اراضی، از مردم خواست با اپلیکیشن‌هایی که در این خصوص طراحی شده‌است، تخلفات را گزارش دهند.
سرویس جامعه جوان آنلاین: میثم حسینی لر ضمن اشاره به راه‌اندازی سامانه چوب در سازمان جنگل‌ها اظهار کرد: تمامی ادارات منابع طبیعی برای صدور مجوز قطع درختانی که در قالب طرح زراعت چوب کاشته‌شده‌اند باید از طریق این سامانه اقدام کنند. از سوی دیگر پروسه قطع، بهره‌برداری و حمل چوب درختان از طریق این سامانه قابل مشاهده و بررسی است و کسی اجازه ندارد که خارج از این سامانه مجوزی برای قطع درختان صادر کند.

وی با بیان اینکه پلاک خودرو‌هایی که مجوز حمل چوب را دارند نیز در سامانه چوب ثبت شده‌است، تصریح کرد: در حال راه‌اندازی اپلیکیشنی در این زمینه هستیم که اگر مردم در مسیر جاده، خودرویی را دیدند که در حال حمل چوب است می‌توانند از طریق این اپلیکیشن پلاک خودرو را چک و بررسی کنند که آیا این خودرو مجوز حمل چوب دارد یا خیر. اگر پلاک خودرو در سامانه تعریف نشده‌بود، فرد می‌تواند بلافاصله موضوع را به سامانه‌های تلفنی ۱۳۹ و ۱۵۰۴ اطلاع دهد.

به گفته مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور اپلیکیشن چوب تا اوایل خرداد ماه به‌صورت عمومی منتشر می‌شود و در دسترس افراد قرار خواهد گرفت. حسینی لر در ادامه با اشاره به اینکه سامانه استعلامات نیز در سازمان جنگل‌ها راه‌اندازی شده‌است، به خبرگزاری ایسنا گفت: مسئولیت حفاظت از ۸۳ درصد از عرصه‌های کشور برعهده سازمان جنگل‌ها است. پیش از این تمامی استعلامات از ما برای دریافت زمین یا استخراج از معادن به‌صورت دستی و با نامه‌نگاری‌های کاغذی صورت می‌گرفت که مشکلات خاص خود را داشت. در حال‌حاضر با راه‌اندازی سامانه پاسخ‌دهی به استعلامات اراضی، شفافیت‌های لازم در این‌باره به‌دست آمده‌است.

وی ادامه داد: اگر از ادارات کل منابع طبیعی در استان‌ها در خصوص معدن، ساخت و ساز استعلام شود و آن اداره ظرف دو ماه به استعلام واصله جواب ندهد به‌منزله پاسخ مثبت تلقی می‌شود و دستگاه‌های اجرایی یا افراد می‌توانند کار خود را انجام دهند. گاهی اوقات مأمور منابع طبیعی عنوان می‌کرد که استعلام به اداره کل نیامده‌است و در واقع این استعلامات دستی و نامه‌نگاری‌های کاغذی شرایط را پیچیده می‌کرد. حسینی لر در ادامه صحبت‌های خود ضمن اشاره به راه‌اندازی سامانه مانیتورینگ ناوگان یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها و مرکز کنترل خودرو‌های حفاظتی اظهار کرد: درحال حاضر تمامی خودرو‌های یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها به سیستم‌های مکان‌یاب مجهز شده‌اند و مسیر حرکتی آن‌ها در سامانه مانیتورینگ ناوگان یگان حفاظت ثبت می‌شود.

وی با بیان اینکه نیرو‌های حفاظتی در جنگل‌ها و عرصه‌های طبیعی به‌صورت شبانه‌روزی مشغول حفاظت و صیانت از طبیعت هستند، تصریح کرد: برای هر یک از این نیرو‌های حفاظتی محدوده‌ای جهت حفاظت و رصد مشخص شده‌است و هنگامی‌که خودروی آن‌ها شروع به حرکت می‌کند، ما می‌توانیم مسیر حرکتی آن‌ها را مشاهده کنیم. گاهی اوقات این خودرو‌ها از محدوده تعیین شده خارج می‌شوند یا چندین روز خاموش هستند، در این شرایط مدیران کل ادارات در جریان ماجرا قرار خواهند گرفت و علت را جویا می‌شوند.

مدیر کل دفتر فناوری اطلاعات ارتباطات و تحول اداری سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در پایان گفت: از سویی دیگر هشدار‌های مختلفی در این سامانه طراحی شده‌است که اگر نیروی حفاظتی در شرایط خطرناکی قرار گرفت یا حتی از مسیر خود خارج شد، هشداری به‌صورت پیامک همراه با لوکیشنی که خودروی حفاظتی در آن قرار دارد، برای مدیر کل استان ارسال شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار