کد خبر: 1045118
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۴
مالک پژو ۲۰۷ که خودرواش‌در اولین حرکت داخل تونل پردیس آتش گرفت و به زباله تبدیل شد:
بخت با مسافرانی که عصر روز پنج‌شنبه در حال عبور از تونل پردیس بودند یار بود که حادثه آتش گرفتن ناگهانی پژو ۲۰۷ به قیمت جانشان تمام نشد و فاجعه‌ای دیگر در تقویم حوادث ثبت نشد. علت حادثه نقص فنی خودرو اعلام شده است.
حسین فصیحی
سرویس حوادث جوان آنلاین:  ساعت‌١۷:۱۵ روز پنج‌شنبه پلیس و امدادگران از حادثه آتش‌سوزی داخل تونل اول پردیس با خبر شده و در محل حاضر شدند. در اولین بررسی‌ها مشخص شد که یکی از خودرو‌های عبوری داخل تونل دچار آتش‌سوزی شده‌است. به علت شدت آتش‌سوزی راننده و سرنشینان دیگر خودرو‌ها پیاده شده و از بیم جانشان از محل دور شده بودند از همین رو به علت تردد بسیار در این مسیر، ترافیک سنگین ایجاده بود.

جلال ملکی، سخنگوی آتش‌نشانی در این باره می‌گوید: «آتش‌نشانان در اولین گام پس از ایمن‌سازی محل به دلیل ترافیک ایجاد شده مجبور شدند با لوله‌کشی در مسافتی طولانی خود را به کانون آتش که در ۳۰۰ متری از دهانه تونل بود، برسانند. نبود سیستم تهویه در تونل هم سبب شده بود دود زیادی فضا را پر کند از همین رو امدادگران به سختی عملیات امداد را انجام داده و آتش را خاموش کردند و عملیات امداد ساعت ۰۶:۱۷ به پایان رسید.»

مهدی اسکو، پسر جوانی که در حال رانندگی با خودروی پژو‌۲۰۷ بود در شرح ماجرا می‌گوید: «من همراه برادر کوچکم داخل خودرو بودیم. من در حال رانندگی بودم که ناگهان خودرو آتش گرفت. درجا ترمز زدم، لوازمم را برداشتم و همراه برادرم فرار کردیم.» پدر مهدی در حالی که در شوک حادثه به سر می‌برد، می‌گوید: «این بلایی است که ایران خودرو سر من و بچه‌هایم آورده است. من این خودرو را به تازگی از ایران خودرو خریده‌ام. با خودروی دیگری پشت سر مهدی در حال رانندگی بودم که خودرو آتش گرفت.» مرد میانسال لگدی حواله خودروی سوخته می‌کند و ادامه می‌دهد: «ایران‌خودرو این همه پول از مردم می‌گیرد و آشغال تحویل مردم می‌دهد. با این حال خدا را شکر می‌کنم که بچه‌هایم در این حادثه آسیب ندیدند.»

به طور قطع خودرو‌های داخلی ایمن نیست

پلیس همواره تأکید کرده است که به طور قطع خودرو‌های داخلی ایمن نیست و این تولیدات ناایمن نقشی پررنگ در سیاهه جان باختگان سوانح رانندگی و سرقت را به خود اختصاص داده‌است. نقاط ضعف پرشمار خودرو‌های تولید داخل در تجهیزات امنیتی باعث شده تا سارقان در یک چشم به هم زدن و به راحتی خودرو یا لوازم جانبی آن را به سرقت ببرند. خودرو‌های پرفروش و پرطرف‌دار بازار یک هدف ساده برای سارقان محسوب می‌شوند و آمار بالایی از سرقت را به خود اختصاص داده‌اند.

پراید و پژو محبوب‌ترین خودرو‌ها برای سارقان هستند. تیراژ بالای تولید این خودرو‌ها و البته قدیمی بودن و ضعیف بودن تجهیزات امنیتی آن‌ها دلیل اصلی آمار بالای سرقت این ماشین‌های پرفروش است. در مورد سوانح مرگبار هم تولیدات داخلی رتبه‌ای شاخص را در اختیار دارند. خردادماه سال گذشته کمیسیون اصل ۹۰ در گزارشی اعلام کرد پراید و پژو از ایمنی مناسب برای محافظت از جان رانندگان و سرنشینان خود برخوردار نیستند به طوری که در سال‌۱۳۹۷، ۵هزارو ۴۴۱ نفر با خودروی پراید و ۳هزارو ۶۸۶ نفر با پژو ۴۰۵‌فوت شده‌اند.

تقلب در خدمات پس از فروش

در گزارش کمیسیون اصل ۹۰ در مورد خدمات پس از فروش این خودروسازان تأکید شده است که بررسی آمار مربوط به تخلفات خودرو بر اساس بیشترین تخلف از ابتدای سال‌۹۵ تا مهرماه ۹۶ بیانگر آن است که تقلب، گرانفروشی، خودداری از ایفای تعهد در قبال خریدار و تأخیر در انجام تعهد در صدر تخلفات خودروساز‌ها قرار داشته است.

هر چند هشدار‌های بسیاری در این باره داده می‌شود و نارضایتی‌های عمومی از تولیدات و خدمات دو تولید کننده خودرو بالا می‌گیرد، اما مشخص است که نه کسی به این هشدار‌ها توجه می‌کند و نه جان مردم و نارضایتی‌های شکل گرفته برای مدیران این شرکت‌ها و وزارتخانه‌های تابعه آن‌ها محلی از اعراب دارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار