کد خبر: 1045094
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۱
استقلال – الدحیل، دور برگشت لیگ قهرمانان آسیا، ۴۵ دقیقه بامداد یک‌شنبه
استقلال و الدحیل در شــرایطی ۴۵ دقیقه بامداد یک‌شنبه در آغاز دور برگشت لیگ قهرمانان با هم دیدار می‌کنند که آبی‌ها با توجه به باخت در بازی رفت به دنبال گرفتن انتقام و بازگشت به صدر جدول هستند.
سعيد احمديان
سرویس ورزشی جوان آنلاین: شب‌های هیجان‌انگیز و جذاب لیگ قهرمانان آسیا ادامه دارد، رقابت‌هایی که از دیشب دور برگشت مرحله گروهی آن آغاز شد تا کم‌کم چهره تیم‌های راه یافته به مرحله حذفی در حال مشخص شدن باشد. چهار نماینده ایران هم پس از نمایشی قابل توجه در دور رفت که با ثبت یک عملکرد خیره‌کننده و کسب تنها یک باخت در ۱۲ بازی همراه بود، کارشان را در این مرحله آغاز کرده‌اند. پرسپولیس، فولاد و تراکتور دیشب بازی اول‌شان در دور برگشت را برگزار کردند و بامداد فردا هم استقلال به عنوان آخرین نماینده ایران مسابقه‌اش را برگزار می‌کند.

باخت دیوانه‌وار

استقلال در حالی بامداد یک‌شنبه دیدارهایش را در دور برگشت با مصاف مقابل الدحیل آغاز می‌کند که سه برد و یک باخت، کارنامه آبی‌پوشان در مرحله رفت بود، با ۱۱ گل زده که خطرناک‌ترین خط حمله منطقه غرب آسیا را به نام استقلال کرده است. شاگردان فرهاد مجیدی، الاهلی عربستان را ۵ بر ۲ و الشرطه عراق را ۳ بر صفر بردند تا از همان شروع کارشان در آسیا نشان دهند که نسبت به لیگ ایران پوست انداخته‌اند و از تیمی که با محمود فکری معمولی بازی می‌کرد تبدیل شده‌اند به تیمی که با فرهاد مجیدی زیبا و چشم‌نواز بازی می‌کند و در حد یک مدعی است.

آن‌ها البته در بازی سوم به زمین سفت خوردند و در مسابقه‌ای که به گفته صبری لاموشی، سرمربی الجزایری حریف‌شان «دیوانه‌وار» بود، ۴ بر ۳ بازی را به الدحیل قطر واگذار کردند تا کارشان را در دور رفت با شش امتیاز و قرار گرفتن در رده دوم جدول گروه C به پایان برسانند. گروهی که الدحیل با هفت امتیاز صدرنشین است تا رقابت در مرحله برگشت برای صدرنشینی داغ‌تر و پرهیجان‌تر بین نماینده ایران و قطر دنبال شود. الاهلی با چهار امتیاز و الشرطه نیز بدون امتیاز تیم‌های سوم و چهارم هستند.

امان از اشتباهات فردی

استقلال – الدحیل، جذاب‌ترین بازی دور رفت ACL بود، مسابقه‌ای که هر لحظه بوی گل می‌داد و عارف میر، داور لبنانی هفت بار دستش را به نشانه آغاز بازی از وسط زمین بالا برد. داوری که البته به گفته کارشناسان چندان هم در باخت آبی‌ها بی‌تأثیر نبود و در دقیقه ۵۶ پس از سرنگونی مهدی قایدی در محوط جریمه تیم قطری از گرفتن یک پنالتی محرز به گفته استقلالی‌ها چشم‌پوشی کرد. با وجود بحث‌های داوری که می‌تواند در هر مسابقه‌ای باشد، استقلال در بازی بامداد پنج‌شنبه با الدحیل هر چقدر در خط حمله زهردار و گلزن نشان داد در خط دفاعی متزلزل بود و اشتباهات فردی سبب شد مایکل اولونگای کنیایی هر زمان که اراده می‌کرد به دروازه استقلال برسد. مهاجمی که تبدیل به کابوس مجیدی و شاگردانش شده بود و با سه بار باز کردن دروازه رشید مظاهری نقش اول را در شکست استقلال مقابل الدحیل داشت.

البته از تغییر تاکتیک فرهاد مجیدی که برخلاف بازی گذشته، مسابقه با الدحیل را با سه مهاجم و نیمکت‌نشینی وریا غفوری و هروه میلیچ آغاز کرد هم نمی‌توان گذشت، تغییری که باعث شد باگ‌های دفاعی استقلال بیشتر شود، طوری که الدحیلی‌ها هر وقت اراده کردند، توانستند در محوطه جریمه استقلال خطرناک ظاهر شوند. البته با تغییرات نیمه دوم، آبی‌ها روان‌تر و سوارتر بر بازی شدند، اما در نهایت آن‌ها با وجود داشتن مهاجمان آماده، چوب ضعف در عملکرد دفاعی را خوردند و بدون امتیاز زمین بازی را ترک کردند. ضعفی که مجیدی هم پس از بازی به آن اعتراف کرد: «ما دوست داشتیم امروز یک بازی تهاجمی انجام دهیم. نشان دادیم از آن‌ها بهتریم و اگر نتیجه را واگذار کردیم، به خاطر اشتباهات فردیمان بود. چیزی که برای من مهم است این است که بازیکنانم با تمام وجود بازی کردند، آن‌ها با دل‌شان بازی کردند. مطمئن باشید سه روز دیگر نتیجه بهتری برابر الدحیل کسب می‌کنیم.»

اولین باخت مجیدی با استقلال

شکست مقابل الدحیل اولین باخت استقلال با فرهاد مجیدی بود، مربی که ۱۳ اسفند سال گذشته و دو روز پس از تساوی استقلال و مس رفسنجان جای محمود فکری را روی نیمکت آبی‌ها گرفت. در فاصله نزدیک به ۵۰ روزی که مجیدی دوباره سرمربی استقلال شده است، این تیم هفت بازی انجام داده؛ سه بازی در لیگ قهرمانان، سه بازی در لیگ و یک مسابقه در جام حذفی، در این مسابقات هم آبی‌پوشان با مجیدی پنج برد، یک باخت و یک مساوی داشته‌اند. آماری که برای هر مربی‌ای می‌تواند قابل قبول باشد.

آبی‌ها برای انتقام می‌آیند

حالا استقلال و الدحیل دوباره به هم رسیده‌اند و پس از ۷۲ ساعت استراحت، این دو تیم ۴۵ دقیقه بامداد یک‌شنبه در بازی برگشت مرحله گروهی لیگ قهرمانان با هم روبه‌رو می‌شوند. مسابقه‌ای که با توجه به نتایج دو تیم در دور رفت، جنگ صدرنشینی است. علاوه بر این بازی بامداد فردا برای استقلال جنبه انتقامی هم دارد و همانطور که مجیدی پس از شکست در بازی آخر دور رفت وعده داده بود، آن‌ها بر‌می‌گردند و الدحیل باید منتظر یک استقلال متفاوت در بازی بامداد فردا باشد.

در سوی دیگر صبری لاموشی که پس از بازی بامداد پنج‌شنبه سرخوش از پیروزی تیمش گفته بود «خوشحالیم که در یک بازی سخت و دیوانه‌وار با پیروزی زمین بازی را ترک کردیم.» با ستاره‌های زیادی که در ترکیبش دارد، تیمش را برای تکرار برد و ادامه صدرنشینی راهی میدان می‌کند، آن هم چهره‌های سرشناسی مانند مهدی بن‌عطیه الجزایری، محمد مونتاری، معز علی، ادمیلسون جونیور و مایکل اولونگا تا امشب هم پیش‌بینی شود که هواداران فوتبال باید منتظر یک نمایش «دیوانه‌وار» دیگر از دو تیم مدعی گروه C لیگ قهرمانان باشند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار