کد خبر: 1045092
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۹
عضو هیئت رئیسه مجلس:
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی خواستار شفاف‌سازی بیشتر دولت درباره جزئیات مذاکرات وین شد.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: علی کریمی فیروزجایی در گفتگو با تسنیم، با اشاره به مذاکرات ایران و ۱+۴ در وین گفت: اطلاع‌رسانی دولت درخصوص نحوه پیشبرد مذاکرات وین ابهام دارد. مذاکرات وین برای رفع یک دفعه و بی‌چون و چرای تحریم‌های ضدانسانی امریکا پذیرفته شد و تداوم آن در این شرایط بی‌معناست.

عضو هیئت رئیسه مجلس با اشاره به انتشار اخبار نگران‌کننده از مذاکرات وین که بین کشورمان و چهار عضو برجام جریان دارد، افزود: عدم تمکین امریکا به شرط عقلانی ایران برای لغو تمامی تحریم‌های ظالمانه، ادامه مذاکرات را غیرضروری جلوه می‌دهد. کریمی فیروزجایی یادآور شد: هیچ منطقی در برابر زورگویی امریکا که خواهان بازگشت کشورمان به برجام بدون لغو تحریم‌هاست، وجود ندارد. وی با انتقاد از عدم اطلاع‌رسانی شفاف دستگاه دیپلماسی کشورمان در خصوص پیشرفت مذاکرات وین افزود: جای تأمل دارد در شرایطی که طرف‌های مذاکره‌کننده بر امتناع امریکا از لغو تحریم‌ها تأکید دارند، دستکاه دیپلماسی و مسئولان ارشد دولتی ما در این رابطه اظهار خوش‌بینی می‌کنند.

عضو مجمع نمایندگان مازندران ادامه داد: خواسته منطقی، معقول و شفاف ایران در مورد لغو تحریم‌ها نیاز به مذاکره ندارد. عضو هیئت رئیسه مجلس با تأکید بر بدعهدی امریکا در مناسبات جهانی، خروج یکجانبه واشنگتن از توافقنامه برجام را نقض آشکار مقررات بین المللی دانست و افزود: امریکا بدون مشورت با دیگر اعضای برجام از آن خارج شد و بازگشت دوباره آن کشور به میز برجام بدون تعهد و لغو تمامی تحریم‌ها امکانپذیر نیست.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار