کد خبر: 1044915
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۱:۳۰
با گذشت کمتر از سه ماه از دستور رئیس قوه قضائیه مبنی بر بازداشت متهمان اصلی کارخانه رشت الکتریک و صنایع پوشش ایران، روز گذشته این متهمان دستگیر شدند.
ابراهيم مشيريان
سرویس جامعه جوان آنلاین: کمتر از سه ماه قبل رئیس قوه قضائیه، رئیس کل دادگستری استان گیلان را مکلف کرد با به کارگیری یک تیم قضایی مجرب با فوریت و به سرعت وضعیت شرکت رشت الکتریک را پیگیری کند و نحوه برخورد با متخلفان و کیفر آن‌ها را به اطلاع مردم برساند.

در سفر بهمن ماه رئیس قوه قضائیه به گیلان، وی در جریان بازدید از کارخانه صنایع پوشش ایران ضمن دستور برای تحت تعقیب قرار گرفتن فردی که این کارخانه را تخریب کرده، تأکید کرد که هر چه سریع‌تر با همت مسئولان این کارخانه همه موانع از جمله موانع حقوقی و قضایی برطرف شوند. کارخانه رشت الکتریک ایران و همچنین صنایع پوشش ایران از بزرگ‌ترین مراکز تولید در شمال کشور هستند که سال‌هاست توسط افرادی بی‌مسئولیت از چرخه تولید خارج شده‌اند.

روز گذشته سید مهدی فلاح میری، دادستان مرکز استان گیلان، از بازداشت متهمان اصلی پرونده کارخانه رشت الکتریک ایران و همچنین صنایع پوشش ایران خبر داد. دادستان مرکز استان گیلان با بیان اینکه پرونده کیفری خریداران شرکت رشت الکتریک ایران به اتهام اخلال در نظام تولید در دادسرای عمومی و انقلاب رشت در حال رسیدگی است، گفت: «به لحاظ اهمیت موضوع و فنی و تخصصی بودن مسائل آن، قرار ارجاع امر به کارشناسان رسمی در سه رشته ماشین آلات، تأسیسات راه و ساختمان و روابط کارگری و کارفرمایی صادر شد که با وصول نظریه کارشناسان در دهم فروردین امسال و ابلاغ آن به وکیل متهمین نسبت به احضار آنان جهت تفهیم اتهام و صدور قرار لازم و قانونی اقدام صورت گرفت و متهم اصلی بازداشت شد.»

این مقام قضایی خاطر نشان کرد: «اتهام متهم اصلی صنایع پوشش ایران نیز اخلال در نظام تولید است.»

دادگستری کل استان گیلان با تأکیدات رئیس قوه قضائیه، در دو ماه اخیر اقدامات مؤثری را در زمینه فسخ قرارداد برای بازپس‌گیری مالکیت کارخانجات رشت الکتریک و صنایع پوشش و برخورد با اشخاصی که در نظام تولید اخلال ایجاد کردند به انجام رساند.

گفتنی است در همین خصوص، گروه سرمایه‌گذاری شرکت آتیه دماوند در راستای اجرای مصوبات کمیته حمایت از تولید و سرمایه‌گذاری گیلان برای بهسازی و مقاوم‌سازی سالن تولید و بهره برداری از ماشین‌آلات کارخانه صنایع پوشش اقدام کرده و به زودی این کارخانه راه‌اندازی خواهد شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار