کد خبر: 1044787
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۹
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه ۳۱اردیبهشت پایان زمان آموزش در دوره ابتدایی است، گفت: با توجه به اینکه در دوره ابتدایی، ارزشیابی کیفی توصیفی است معلمان فرصت دارند تا ۱۰ خرداد نتایج ارزشیابی دانش‌آموزان را ثبت کنند.
سرویس جامعه جوان آنلاین: رضوان حکیم‌زاده درباره نحوه ارزشیابی دانش‌آموزان در پایان سال تحصیلی جاری اظهار کرد: سال تحصیلی جاری از سه بستر فضای مجازی، مدرسه تلویزیونی ایران و توزیع بسته‌های آموزشی برای تداوم آموزش استفاده شد و البته در مناطق دورافتاده و دوردست هم آموزش‌ها حضوری بودند. معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه البته برای دانش‌آموزان پایه‌های اول و دوم ابتدایی به دلیل اهمیت تضمین کیفیت پیش‌بینی کردیم با نظارت مدیر مدرسه ارزیابی عملکردی از درس ادبیات فارسی انجام شود که در مناطق قرمز، زرد و نارنجی از طریق فضای مجازی خواهد بود، گفت: همچنین برای پایه ششم ابتدایی ارزیابی عملکردی سه درس ادبیات فارسی، ریاضی و علوم مورد تأکید است.

وی با اشاره به آن دسته از دانش‌آموزان که به دلایلی از جمله عدم همراهی مؤثر والدینی که به عنوان مثال سطح سواد مؤثری نداشتند و نتوانستند از آموزش‌های امسال بهره کامل ببرند، گفت: تفاهمنامه‌ای با بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان منعقد و آن‌ها اعلام آمادگی کردند که در دوران تابستان برای آن‌ها دوره آموزشی برگزار کنند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه ابلاغ ستاد ثبت‌نام مدارس نیز صادر شده‌است و امسال مسئولیت ستاد ثبت‌نام مدارس با معاونت ابتدایی است، گفت: اقدامات مقدماتی انجام شده‌است و طبق روال هر سال ثبت‌نام‌ها در زمان مقرر شروع می‌شود. تا هفته دوم اردیبهشت دستورالعمل ثبت‌نام را ابلاغ می‌کنیم. دستورالعمل ارزشیابی مدارس بر اساس دوره‌های تحصیلی آماده شده است و ابلاغ خواهد شد. ۳۱ اردیبهشت پایان زمان آموزش است.

وی ادامه داد: مدرسه تلویزیونی هم کمک خوبی به دانش‌آموزان در این مناطق کرده‌است. بر اساس ارزیابی‌های دقیق تلویزیون و ما، اکثریت از این آموزش‌ها استقبال و استفاده کرده‌اند، به ویژه در مناطق محروم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار