چه کسی گفته فقط کمدی، مخاطب دارد؟
کد خبر: 1043947
لینک کوتاه: https://www.Javann.ir/004NZr
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۱:۳۰
در گفت‌و‌گوی «جوان» با بازیگر سینما و تلویزیون مطرح شد
این تصور غلطی که باب شده مبنی بر اینکه غیر از گونه طنز و ژانر کمدی دیگر گونه‌ها مخاطب کمی دارند، صددرصد غلط است. محصول خوب در هر ژانری، مخاطب دارد.
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: داریوش سلیمی، بازیگر تلویزیون و سینما با بیان این مطلب به «جوان» گفت: در سال‌های قبل‌تر سریال‌های کمدی زیادی تولید می‌شد که برای مخاطب، دیدنش جذابیت داشت ولی جنس کمدی برخی از سریال‌های اخیر نسبت به سال‌های قبل افت چشمگیری پیدا کرده است. به نظر می‌رسد در تولید برنامه طنز ساده‌انگاری صورت می‌گیرد و بدون اینکه روی متن و فیلمنامه کار شود و چکش‌کاری صورت گیرد، کار‌ها جلوی دوربین می‌روند.

بازیگر «مادرانه» و «چاردیواری» ادامه داد: در تمام مناسبت‌های سال از عید تا ماه رمضان و محرم و صفر سریال‌سازی داریم و حتی شیوع کرونا نیز جلوی سریال‌سازی ما را نگرفته ولی ساخت سریال، کافی نیست، چون باید سریال‌هایی ساخت که دیده شود. در واقع کمیت کار‌ها بالا رفته است، اما به نظر می‌رسد کیفیت به موازات آن ارتقا پیدا نمی‌کند. این بازیگر افزود: برای مناسبت‌هایی مثل ماه رمضان باید برنامه‌های باکیفیتی روانه آنتن شود که لزوماً هم می‌تواند طنز نباشد و یک سریال خوش ساخت ملودرام خانوادگی یا پلیسی و اجتماعی باشد، ضمن اینکه ماه رمضان ماهی معنوی است و نیاز به آثار نمایشی مرتبط با این ماه اهمیت زیادی دارد. اینکه فکر کنیم مردم صرفاً ترجیح می‌دهند پس از افطار روی مبل دراز بکشند و دست روی شکم بگذارند و بخندند، اشتباه است.

بازیگر «زیرزمین» و «پیامک از دیار باقی» گفت: امسال هم مثل پارسال با توجه به شیوع دوباره موج جدید کرونا و تأکید مسئولان بر در خانه ماندن مردم، باید کار‌های سرگرم‌کننده و باکیفیتی تولید شود که محتوا هم داشته باشند. اگر مردم خوراک مورد نیاز خود را در رسانه ملی پیدا نکنند، به طور عادی جای دیگر به دنبال آن می‌گردند. از طریق مشارکت دادن مردم با رسانه ملی است که می‌توان اعتماد ایجاد کرد. سلیمی عنوان کرد: زمانی بود که همه غول‌های سریال‌سازی در تلویزیون بودند، چون فضا این قدر متنوع نبود ولی با رواج سریال‌سازی در شبکه خانگی و برای پلتفرم‌ها دیگر خیلی‌ها برای تلویزیون کار نمی‌کنند ولی تلویزیون هم نباید جا بزند و باید برود استعداد‌های گمنام را جذب کند و در سریال‌هایش از آن‌ها بهره جوید. این بازیگر ابراز امیدواری کرد: فقط با اعتماد به استعداد‌های تازه و سپردن تولید به چهره‌های دارای انگیزه و انرژی است که می‌توان به سمت تولید محتوا‌های اثرگذار، مخاطب‌پسند و ماندگار رفت. اگر می‌بینیم فلان سریال رمضانی که ۲۰ سال قبل تولید شده و هنوز بیننده دارد به دلیل استفاده از نیرو‌های باانگیزه‌ای بود که با جان و دل برای سریال، وقت می‌گذاشتند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
عناوین پیشنهادی
آخرین اخبار