کد خبر: 1043717
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۶
رییس دانشکده علوم پزشکی نیشابور مطرح کرد
رییس دانشکده علوم‌ پزشکی نیشابور گفت:دستگاه‌های آزمایشگاه کرونای این شهرستان در استانه فرسودگی است که برای تجهیز و ارتقای ادوات آن به ۱۵ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

دکتر محسن عظیمی‌نژاد روز یکشنبه در نشست ستاد کرونای این شهرستان اظهار داشت:از ابتدای فروردین امسال پنج ‌هزار و ۸۰۰ مورد آزمایش پی‌سی‌آر در این شهرستان گرفته شده و به علت حجم زیاد آزمایش‌ها، دستگاه‌های آزمایشگاهی در معرض فرسودگی و ازکارافتادگی دائمی است.

وی با اشاره به افزایش آمار ابتلا به کرونا در این شهرستان تصریح کرد:در برخی روزهای اخیر تا ۶۷ درصد از آزمایش‌های کرونا مثبت بوده است و میانگین مراجعه به مراکز بهداشتی نسبت به دوره یکساله سپری شده از زمان آغاز شیوع کرونا، به بیشترین میزان رسیده است به گونه ای که ناگزیریم در روزهای آینده ۲ مرکز در کلینیک امام سجاد (ع) و شورای اسلامی شهر نیشابور را برای پذیرش مبتلایان کرونا اختصاص دهیم.

وی با بیان اینکه زمان طلایی برای مهار ویروس از دست رفته است، افزود:اواخر سال گذشته وضعیت شیوع کرونا رو به بهبودی می‌رفت و ۱۷ روز پایانی اسفند و ۲ روز ابتدایی امسال هیچ فوتی بر اثر کرونا نداشتیم و انتظار می‌رفت در تعطیلات نوروز با اعمال محدودیت‌های بیشتر، این روزهای خوب تداوم پیدا کند که متاسفانه چنین نشد و باید این واقعیت را بپذیریم که اگر کرونا را جدی نگیریم دچار لطمات جدی می‌شویم.

دکتر عظیمی نژاد با اشاره به افزایش تعداد مراجعان سرپایی و لزوم گسترش زیرساخت ها برای نمونه‌گیری، گفت: در بهمن و اسفند پارسال شمار فوتی‌های کرونا در شهرستان نیشابور به ترتیب ۱۹ و ۵ نفر بود که این رقم در مدت سپرس شده از فروردین امسال به ۲۳ نفر رسیده است.

رییس دانشکده علوم پزشکی نیشابور تصریح کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۲ نفر فوتی قطعی بر اثر کرونا داشته‌ایم و با افزوده شدن ۲۶ نفر به تعداد بستری‌های کرونا در نیشابور، شمار بستری ها به ۱۱۷ نفر رسیده است که ۱۰ نفر هم در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شده و تعداد کل بستری‌های شهرستان از آغاز پیدایش ویروس به هفت هزار و ۹۹۲ نفر رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: در فروردین امسال چهار هزار و ۴۱۰ مورد بازرسی از اماکن، مراکز و اصناف سطح شهرستان انجام شد و در این مدت ۵۰۳ مورد اخطار داده و ۵۷ مورد پلمب انجام شده است.

معاون استاندار و فرماندار نیشابور نیز گفت: حداکثر پاسخ‌گویی دستگاه‌های آزمایش کرونا در ۲ نوبت کاری روزانه ۴۰۰ نفر است که برخی روزها این میزان به ۹۰۰ نفر می‌رسد و این رقم از توان و ظرفیت تجهیزات درمانی شهرستان فراتر خواهد رفت.

علیرضا قامتی افزود: ۶۸ درصد تلفات کرونا بر اثر جلسات و دورهمی‌ها بوده است که نشان می‌دهد به شدت نیازمند فرهنگ‌سازی در این خصوص هستیم.

وی اظهار داشت: در ایام عید امسال با حجم زیادی از مسافر روبه رو بودیم به گونه ای که بعضا شبکه آب‌رسانی شهر نیشابور قادر به جوابگویی میزان‌ نیاز نبود.

وی بیان کرد: مخاطرات اجتماعی را باید به صورت اجتماعی حل کرد و به صورت دستوری و فردی حل نمی‌شود و در موضوع کرونا هم گام اول فرهنگ‌سازی است که شهروندان باید پای کار بیایند.

فرماندار نیشابور تصریح کرد: امروز ۱۹ ‌نفر در بخش مراقبت‌های ویژه کرونا بستری هستند و با این روند آمار بستری‌ها قطعا افزایش خواهد یافت و به ۲۰۰ نفر خواهد رسید و اگر به محدودیت‌ها پایبند نباشیم شرایط بسیار سختی خواهیم داشت.

قامتی افزود: مبنای ما تعطیلی اماکن عمومی، صنفی و دینی نیست بلکه اساس کار بر ایجاد محدودیت و رعایت موازین بهداشتی با هدف کاهش شیوع کرونا است و مسوولیت تعطیلی بازار پرنده ها و نیز جلوگیری جدی از اُتراق شهروندان در بوستان‌ها برعهده شهرداری است که باید با جدیت مورد توجه قرار گیرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار