کد خبر: 1043655
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۰
افزایش شانس قهرمانی رئال بعد از برد در ال‌کلاسیکو
هت‌تریک رئال در شکست بارسلونا صدرنشینی لالیگا (قبل از بازی دیشب اتلتیکومادرید) را به این تیم هدیه کرد. ال‌کلاسیکوی برگشت در حالی در ورزشگاه دی‌استفانو برگزار شد که برد ۲ بر یک مادریدی‌ها برای‌شان حیاتی بود. در شبی که زیدان و شاگردانش سر از پا نمی‌شناختند، کومان و بازیکنانش داور را مقصر باخت خود معرفی کردند.
شیوا نوروزی
سرویس ورزشی جوان آنلاین: همه چیز برای رسیدن به سومین برد متوالی مقابل بارسا برای رئال مهیا بود. قو‌های سفید که از روز‌های بحرانی فاصله گرفته‌اند، با دو گلی که در نیمه اول زدند تکلیف را یکسره کردند و تک‌گل بلوگرانا نیز تغییری در نتیجه ایجاد نکرد. در غیاب کاپیتان راموس، کریم بنزما و سایرین خوش درخشیدند و ۶۶ امتیازی شدند. بدون در نظر گرفتن نتیجه بازی دیشب اتلتیکو، کهکشانی‌ها از اینکه بارسا را کنار زده‌اند خوشحال هستند. با این حال هنوز کار تمام نشده و هیچ تیمی نمی‌تواند خود را قهرمان فصل بداند. از ۱۳ سال پیش تاکنون این اولین بار است که رئال هر دو بازی رفت و برگشت را با پیروزی پشت سر می‌گذارد.

سرمربی فرانسوی استفاده بهتر از موقعیت‌ها را رمز موفقیت در ال‌کلاسیکو خواند: «حس بسیار خوبی از این پیروزی دارم. خوب شروع کردیم و شایسته پیروزی بودیم. موقعیت‌های زیادی برای زدن گل‌های بیشتر داشتیم و باید گل سوم را هم می‌زدیم. برنامه این بود که میانه زمین را از بارسا بگیریم و خیلی خوب کار کردیم. چیزی عوض نشده و هنوز هشت هفته دیگر باقی مانده است. دو بازی سخت برابر لیورپول و بارسا داشتیم و حالا باید استراحت کنیم. نمی‌دانم فصل را چگونه تمام خواهیم کرد، اما باید بگویم الان از لحاظ بدنی خسته هستیم. در عمل هنوز هیچ جامی نگرفته‌ایم.» زیدان با رد ادعا‌های رونالد کومان مبنی بر تصمیمات نادرست داور گفت: «هر کسی حس خودش را پس از این بازی دارد. معتقدم اگر داور پنالتی نگرفت، قطعاً پنالتی نبوده است. برایم شیوه بازی تیمم در زمین مهم است. در دقایق پایانی برای حفظ برد زجر کشیدیم، چراکه بارسا تیم بزرگی است. نمی‌توان گفت که به خاطر داور پیروز شده‌ایم.»

کاتالان‌ها بعد از قبول شکست دوباره از رئال پشت داور پنهان شدند و برای فرار از پاسخگویی تصمیمات نادرست داور و ضعف VAR در لالیگا را بهانه کردند. انتظار می‌رفت بارسا که به کورس قهرمانی بازگشته حداقل از ال‌کلاسیکو یک امتیاز بگیرد و دست خالی پایتخت را ترک نکند، ولی تیم کومان در نیمه اول آنقدر ضعیف ظاهر شد که دیگر کاری از دست کسی برنمی‌آمد. اینکه آن‌ها معتقدند دو پنالتی مسلم‌شان گرفته نشده بهانه خوبی نیست برای اینکه روز بد لیونل مسی و سایرین را توجیه کنند. از کاپیتان لئو گرفته تا رونالد کومان همه به داور تاختند و حتی بعد از اتمام بازی نیز دست از غر زدن برنداشتند. سرمربی بلوگرانا بعد از بازی و در حالی که کنترلی روی اعصابش نداشت به اعتراضاتش ادامه داد: «اگر هوادار بارسا هستید باید عصبی باشید. ما از تصمیمات داوری بسیار عصبانی هستیم. در نیمه اول خوب نبودیم، چراکه نه خوب دفاع کردیم و نه خوب حمله. در نیمه دوم، اما بهتر شدیم و انتظارم فقط یک داوری درست بود. پنالتی روی برایثویت صددرصد بود و وقت اضافه هم باید بیشتر از چهار دقیقه اعلام می‌شد. داور دو یا سه دقیقه بازی را به خاطر مشکل خودش قطع کرده بود. متأسفانه باید تصمیم داور را بپذیریم و سکوت کنیم.» رونالد کومان به عملکرد ضعیف VAR هم اشاره کرد: «نمی دانم VAR برای چه در اسپانیا وجود دارد. واضح است که داوری تأثیرگذار بود. همه دنیا صحنه‌های مشکوک داوری را دیدند. تمام دنیا دیدند مندی، برایثویت را سرنگون کرد، ولی کمک‌داور در ۱۰ متری بود و ندید. شیوه سرنگون شدن مارتین نشان‌دهنده خطای مندی بود. چرا VAR از داور نخواست صحنه را بازبینی کند. شایسته تصمیمات داوری بهتری بودیم. ذهنیت تیمی ما خوب بود، ولی تسلیم داور شدیم. همیشه از تیمم دفاع می‌کنم و بهتر است دیگر حرفی نزنم. نه تنها من که همه بازیکنانم عصبانی هستند.» تنها نکته مثبت حرف‌های کومان قبل از ترک نشست خبری انگیزه‌اش برای ادامه جنگ بود: «خوشبینم. خوب مبارزه کردیم و در بازی‌های بعدی واکنش نشان خواهیم داد و تا روز پایانی می‌جنگیم.»

نکته تاریک این مسابقه برای آبی‌و‌اناری‌ها به غیر از تسلیم شدن مقابل رقیب سنتی، تداوم ناکامی گلزنی لیونل مسی در ال‌کلاسیکو بود. مهاجم آرژانتینی در هفت تقابل آخرش با رئال نه گلی زده و نه پاس گلی داده است. شکسته نشدن این طلسم بازتاب زیادی در رسانه‌های اسپانیا داشت. نشریه اسپورت در این‌باره نوشت: «بارسا ایستاده و با جنجال برابر رئال شکست خورد.» موندودیپورتیو هم رئال را شانس اول قهرمانی خواند: «رئال ال‌کلاسیکو را برد و بیش از پیش به سمت قهرمانی خیز برداشت.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار