کد خبر: 1043506
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۴
سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: شهروندان هرگونه تخلف و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی را می‌توانند به شماره تلفن ۱۹۰ اطلاع بدهند.
سرویس جامعه جوان آنلاین: سیما سادات لاری در پاسخ به این سوال که مردم چگونه می‌توانند، تخلفات کرونایی نظیر عدم تعطیلی مشاغل غیر ضروری و همچنین عدم اعمال دورکاری کارمندان را به وزارت بهداشت اطلاع دهند؟، گفت: شهروندان هرگونه تخلف و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی را می‌توانند به شماره تلفن ۱۹۰ اطلاع بدهند.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: البته وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مسئول پلمب یا برخورد قضایی با اصناف نیست و مسئولیت این اقدام با وزارت صنعت، معدن و تجارت و همچنین اتاق اصناف است.

معاون وزیر بهداشت ضمن اشاره به اینکه در مورد انجام دورکاری‌ها نیز مسئولیت اجرا با سازمان امور اداری و استخدامی است، متذکر شد: توصیه ما به هموطنان گرامی همچنان رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری فیزیکی و عدم حضور در اماکن پر تجمع و استفاده از ماسک است.

وی توضیح داد: متاسفانه در خیز چهارم بیماری کرونا، موارد ابتلا و بستری به علت کووید ۱۹ به سرعت در حال افزایش است و نیازمند همکاری همه جانبه جامعه و مسئولان هستیم.

لازم به ذکر است، ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت، روز چهارشنبه هجدهم فروردین ماه در خصوص وضعیت فعالیت صنوف در شرایط قرمز کرونایی گفت: مشاغل گروه دو در شهر‌های قرمز حتما باید به مدت دو هفته از روز اعلام، تعطیل باشند. این مشاغل شامل بوستان‌ها و مراکز تفریحی به طور کامل، پاساژ‌های سرباز و سربسته، بازار‌های سرپوشیده، مراکز خرید و فروش بزرگ که اصطلاحا به آن‌ها مال می‌گویند و بازار‌های موقت شامل بازار‌های روز و محلی هستند.

وی تاکید کرد: همچنین مراکز شماره گذاری اتومبیل، آرایشگاه‌های مردانه و زنانه، مراکز فروش لوازم آرایشی و بهداشتی، مراکز فروش فرش، موکت و لوازم خانگی و حوله و پرده و مبلمان و لوستر و درب و پنجره و تزیینات ساختمان، مراکز فروش کادویی، اسباب بازی، سرگرمی، لوازم‌التحریر، ظروف، کتاب، محصولات فرهنگی، مراکز فروش انواع پوشاک، کیف، کفش و..، آتلیه‌های عکاسی، آژانس‌های مشاور املاک، مراکز تهیه، توزیع و طبخ مواد غذایی شامل رستوران، کافی شاپ و... باید در شهر‌های قرمز کلا تعطیل باشند و پذیرش مشتری نباید داشته باشند.

حریرچی ادامه داد: مراکز فروش ملزومات و تجهیزات بدنسازی و ورزشی، فروشندگان طلا و جواهر و...، فروش کالا‌های دست دوم و سمساری و آموزشگاه‌های رانندگی و... همه در شهر‌های قرمز باید تعطیل باشند. این‌ها مشاغل گروه دو هستند که باید در شهر‌های قرمز تعطیل باشند.

وی گفت: نظارت بر این تعطیلی‌ها برعهده وزارت بهداشت است، دستگاه مسئول وزارت صمت است و اتحادیه‌ها و انجمن‌های صنفی مربوطه همکار این موضوع هستند. از مردم خواهش می‌کنم که هر جا که تخلفی اتفاق می‌افتد، به وزارت صمت و دستگاه‌های نظارتی اطلاع رسانی کنند.

حریرچی گفت: لیست مشاغل گروه سه که در شهر‌های نارنجی باید تعطیل باشند، شامل تالار‌های پذیرایی، استخر‌های سرپوشیده و باشگاه‌های ورزشی، چایخانه‌ها و قهوه‌خانه‌ها و... که در کل ساعات شبانه روز باید تعطیل باشند. همچنین آموزشگاه‌های موسیقی و زبان با حضور ده نفر و موزه‌ها و تئاتر و مهد‌های کودک که باید در شهر‌های نارنجی تعطیل شوند.

حریرچی گفت: از مردم می‌خواهیم که به دستگاه‌های نظارتی از سوی سامانه‌ها موارد تخلف را اعلام کنند و دستگاه‌های مسئول هم حتما اعمال قانون خواهند کرد.
منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار