کد خبر: 1042846
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۳
آن‌قدری که برخی آقایان جلسه گذاشتند که از غربی‌ها امتیاز بگیرند، اگر برای رفع موانع تولید وقت می‌گذاشتند خیلی از مشکلات حل و بسیاری از کارخانه‌جات تعطیل فعال شده بود.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: به گزارش خبرگزاری میزان، آیت‌الله رئیسی رئیس قوه قضائیه، در جلسه شورای‌عالی قضایی با اشاره به شعار سال اظهار کرد: در هر سالی که شعاری از جانب رهبری حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی اعلام می‌شود، این اعلام به معنای نیاز جدی کشور به تحقق عملی آن شعار است. زمانی که مقام معظم رهبری اعلام یک شعار می‌کنند امروز این نیاز کشور است و باید همه دستگاه‌ها با همه ظرفیت خود برای تحقق این شعار تلاش کنند.

رئیسی گفت: قوه قضائیه در هر بخشی که با ظرفیت‌های قانونی امکان حمایت از تولید، رفع موانع تولید و پشتیبانی از تولید وجود دارد، باید در این عرصه فعالانه و در عمل و اجرا ظاهر شود و این وظیفه دستگاه قضایی است: «باید از همکاران خود در سراسر کشور قدردانی کنم که در دو سال گذشته به رغم برخی از مشکلات و کمبود‌ها بیش از ۲ هزار واحد تولیدی را فعال یا از موانع برای فعال شدن آن‌ها جلوگیری کردند و این جای قدردانی دارد.»

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه موضوع ما حمایت از تولید است، اظهار کرد: در مواردی که خصوصی سازی کاملاً به نفع تولید انجام شده، بسیار خوب است و در مواردی که تولید با اخلال مواجه شده حتماً مورد نقد و اشکال است. فردی کارخانه‌ای را تحویل گرفته بود و کار را شروع نکرده بود و وعده داده که اگر حمایت شود، ظرف هشت تا ۹ ماه آن را فعال خواهد کرد و ۵۰۰ کارگر را مشغول به کار می‌کند که بنده به مسئولان دادگستری و استاندار گفتم که با تمام وجود حمایت کنند.

باید تولید در کشور با هیچ مانعی مواجه نباشد

آیت‌الله رئیسی با تأکید بر اینکه باید تولید در کشور با هیچ مانعی مواجه نباشد، خاطرنشان کرد: اینکه کسانی که مسئولیت داشتند یا دارند با ترک فعل، وظیفه قانونی خود را انجام ندهند و باعث شوند که یک واحد تولیدی دچار تعطیلی و اخلال شود، قابل قبول نیست. در سفر‌های استانی با این موضوع مواجه می‌شویم و می‌بینیم که گاهی چند سال گذشته و یک کارخانه‌ای از کار افتاده و تجهیزات آن را بردند و با یک تعطیلی جدی مواجه شده است. باید بررسی کرد که این اتفاق در چه سالی افتاده و مسئولانی که باید نظارت می‌کردند و کسانی که باید کاری را انجام می‌دادند، اما مانع شدند، چه کسانی بودند. این افراد باید نسبت به ترک فعل خود پاسخگو باشند. مسئله سؤال کردن و پاسخگو شدن از خیلی از مسائلی که می‌تواند در آتی اتفاق افتد، پیشگیری می‌کند.

جایی که رشوه هست رونق تولید می‌رود

آیت‌الله رئیسی ادامه داد: یکی از حوزه‌های مهم تولید در قوه قضائیه مسئله مبارزه با فساد است، چرا که فساد اقتصادی مانع رونق تولید است و یقین بدانید که اگر در جایی رشوه و رانت‌خواری باب شد، رونق تولید شکل نخواهد گرفت.

رئیس قوه قضائیه با تأکید بر اینکه در امنیت اقتصادی است که رونق تولید اتفاق می‌افتد، گفت: امنیت اقتصادی در گرو مبارزه با فساد اقتصادی است. باید مبارزه با فساد همچنان در دستور کار قوه قضائیه باشد و با جدیت دنبال شود و مطلقا اجازه ندهید در هیچ کجا و حوزه اداری در کشور فساد لانه کند و همت دوستان و گزارش‌هایی را که از استان‌ها می‌رسد حاکی از این است که این حساسیت در میان همکاران وجود دارد. آیت‌الله رئیسی بر همین اساس به دادستان‌های سراسر کشور تأکید کرد که برای شناخت شبکه‌های درهم تنیده قاچاق کالا از نیرو‌های اطلاعاتی و امنیتی کمک بگیرند و گفت: ضروری است این شبکه‌ها شناسایی شوند و مبارزه با آن به صورت جدی‌تر در سال جدید صورت گیرد.

او با بیان اینکه قاچاق کالا خنجری بر پشت تولید است، ادامه داد: واردات بی رویه در کشور، تولید را دچار آسیب می‌کند.

کاش جلسه با غربی‌ها را صرف رفع موانع تولید می‌کردید

آیت‌الله رئیسی همچنین بازخوانی و مرور قوانینی از جمله قانون توسعه فضای کسب و کار، قانون رفع موانع تولید و قانون اقتصاد مقاومتی را مورد تأکید قرار داد و با بیان اینکه برخی از این قوانین به طور کامل اجرا نشده است، گفت: باید قوانینی که تصویب شده به طور کامل اجرا شود و در این صورت در فضای کسب و کار و رونق تولید نقش مهمی خواهند داشت. اگر اینقدر که برخی آقایان جلسه گذاشتند برای اینکه چطور بتوانند از غربی‌ها یک امکانی برای این کشور بگیرند، جلسه برای رونق تولید و رفع موانع تولید در کشور می‌گذاشتند بسیار می‌توانست در گره گشایی در کشور مؤثر باشد. وی گفت: حساب کنند چقدر وقت کشور را برای مواردی که نتیجه‌ای نداشت، گذاشتند و اگر همین وقت را برای رفع موانع تولید می‌گذاشتند امروز بسیاری از کارخانجات تعطیل و نیمه تعطیل در کشور فعال و بسیاری از گره‌ها باز شده بود. رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه ما اصحاب «ما می‌توانیم» هستیم، بیان داشت: یقین داریم فرهنگ «ما می‌توانیم» بر فرهنگ «ما نمی‌توانیم» فائق خواهد آمد و باید به اصحاب «ما می‌توانیم» در بستر گام دوم میدان داد.

کاهش ۱۳ درصدی زمان رسیدگی به پرونده‌ها

آیت‌الله رئیسی در ادامه به کاهش ۱۳ درصدی زمان رسیدگی به پرونده‌ها در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ اشاره و از این بابت از مسئولان و همکاران قضایی در سراسر کشور قدردانی کرد. رئیس قوه قضائیه در ادامه با تأکید بر حفظ کرامت ارباب رجوع و همکاران قضایی در همه واحد‌ها و مراجع قضایی، گفت: حفظ کرامت مردم و همکاران قضایی و همچنین مشارکت جویی از جامعه نخبگانی و عموم مردم در حوزه‌های مختلف مرتبط با دستگاه قضایی اعم از بخش‌های پیشگیری، راهبردی و زندان‌ها همواره مورد تأکید ما قرار دارد و این امر در پیشبرد مطلوب عموم بسیار مؤثر است.

آیت‌الله رئیسی با اشاره به ضرورت اجرایی شدن کامل مفاد سند تحول قضایی در همه بخش‌ها اظهار داشت: همکاران و مسئولان قضایی باید سند تحول قضایی را به درستی و تمام و کمال بخوانند و فهم کنند و با تمام توان به اجرایی کردن مفاد این سند بپردازند و چنانچه در اجرای مفاد سند تحول با سؤال یا مشکلی مواجه شدند مراتب را به ستادی که زیر نظر معاونت راهبردی قوه قضائیه تشکیل شده است منتقل کنند تا نسبت به رفع این مشکلات اقدام صورت گیرد. رئیس دستگاه قضا تأکید کرد: همه اجزای قوه قضائیه باید با جدیت به پیاده‌سازی بخش‌های مختلف سند تحول قضایی بپردازند و اثرات اجرایی شدن مفاد سند تحول قضایی برای مردم ظاهر شود.

آیت‌الله رئیسی با اشاره به پیوست سند تحول قضایی ناظر بر نقش آفرینی استان‌ها در اجرای مفاد این سند، گفت: ظرفیت عظیم فرهیختگان استانی چه در میان قضات و چه در میان عموم مردم کمک کار قوه قضائیه در اجرای بخش‌های مختلف سند تحول قضایی است؛ چنانکه برخی استان‌های ما در اجرای بخش‌هایی از سند تحول قضایی پیشتاز می‌باشند.

رئیس قوه قضائیه در ادامه با تأکید بر ضرورت رسیدگی ویژه، تخصصی و سریع به پرونده‌های مرتبط با واحد‌های تولیدی، گفت: تمام مراجع و واحد‌های قضایی که پیگیر مسائل و مشکلات واحد‌های تولیدی هستند باید به سرعت این موضوع را در دستور رسیدگی قرار دهند و شعبات تخصصی رسیدگی به مسائل واحد‌های تولیدی نیز باید از مشورت مشاوران اقتصادی بهره بگیرند و بدانند که این مشورت خلاف استقلال قضات نیست و به روشن شدن بهتر موضوع برای قاضی کمک می‌کند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
میرزا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
0
0
باید با خیانت کاران به ملت و کشور جمهوری اسلامی برخوردی قاطع و بازدارنده نمود تا درس عبرتی برای آیندگان گردد.
ما عدالت را می خواهیم.
ملت ایران انقلاب اسلامی نمودند تا به عدالت برسند.
ما خواهان برقراری حکومت اسلامی به معنی واقعی کلمه و پیاده شدن اسلام ناب محمدی صلی الله علیه و آله و سلم هستیم.
همه ملت و سه قوه باید کمک نمایند تا در انتخابات خرداد ماه سال 1400 فردی که از هر نظر، خصوصیات شهید سلیمانی را داشته باشد و بتواند افرادی همچون شهیدان همت، باکری، چمران، طهرانی مقدم، فخری زاده ها را با تفکر انقلابی و جهادی، بعنوان کارگزاران دولت با خود بیاورد تا بتواند دولت جوان حزب اللهی بر سرکار آورده و اسلام و انقلاب و نظام جمهوری اسلامی را از مسیر انحرافی که هم اینک توسط تفکر انحرافی لیبرالی برای کشور و ملت ایجاد شده است را ترمیم نموده و قطار انقلاب اسلامی را به ریل اصلی خود بازگرداند و به مسیر پیشرفت مادی و معنوی نظام و ملت بپردازد.
به امید روزی که شاهد این اتفاق میمونِ پسا دولت تدبیر و امید باشیم.
ان شاألله
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار