کد خبر: 1042761
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۳
تیم فوتبال پیکان در هفته نوزدهم رقابت‌های لیگ برتر استقلال را در ورزشگاه آزادی متوقف کرد تا نوار پیروزی‌های مجیدی با این تیم قطع شود.
 از هفته نوزدهم رقابت‌های لیگ برتر، آبی پوشان تهران در حالی در ورزشگاه آزادی نخستین دیدار سال ۱۴۰۰ خود را مقابل پیکان انجام دادند که دو تیم به تازگی در جام حذفی یکدیگر را ملاقات کرده بودند و شناخت خوبی از هم داشتند.

حتی پیش از بازی هم مشخص بود استقلالی‌ها برای رسیدن به پیروزی در این بازی کار دشواری دارند. چرا که شاگردان مجیدی به تازگی دچار کرونا زدگی شده بودند و تعداد قابل ملاحظه‌ای از بازیکنان این تیم به دلیل ابتلا به ویروس کوید ۱۹ در قرنطینه بودند و تعداد نسبتاً زیادی از جلسات تمرینی را از دست داده بودند.

بعد از آنکه آبی پوشان در روز یازدهم اسفند با توقف خانگی مقابل مس رفسنجان دو امتیاز حساس را از دست دادند، محمود فکری بعد از ۱۵ هفته از هدایت این تیم کنار رفت تا فرهاد مجیدی بار دیگر سکان دار هدایت استقلال شود. مجیدی از ابتدای بازگشتش ۳ بار در لیگ برتر و یک بار نیز در جام حذفی به میدان رفت که حاصل این ۴ بازی، ۳ پیروزی و یک مساوی است.

مجیدی کارش را در استقلال با پیروزی خانگی مقابل فولاد آغاز کرد تا در گام اول نکونام و تیمش را با نتیجه یک بر صفر از پیش رو بردارد و بعد از آن در مرحله یک شانزدهم جام حذفی با پیکان دیدار کرد که در آن بازی هم با نتیجه ۲ بر یک به پیروزی رسید. وی سپس به تبریز رفت و تیم انتهای جدولی ماشین سازی را با نتیجه ۲ بر صفر شکست داد رسید تا کارش را با ۳ پیروزی متوالی آغاز کند.



دیدار استقلال (۱) و فولاد (صفر) در هفته شانزدهم که اولین حضور فرهاد مجیدی بود

وقفه ۱۷ روزه بین آخرین دیدار آبی پوشان در سال ۹۹ و نخستین دیدار آن‌ها در سال ۱۴۰۰ و کرونا زدگی این تیم قبل از دیدار دوباره مقابل پیکان باعث شد تا استقلالی‌ها دیدار چندان دلچسبی را مقابل پیکان ارائه نداده و نوار پیروزی‌های آن‌ها نیز قطع شود.

استقلالی‌ها بعد از بازگشت مجیدی در هر ۳ دیدار شان در لیگ کلین شیت ثبت کردند و تنها گل خورده آن‌ها در ۴ بازی به دیدار حذفی مقابل پیکان باز می‌گردد که این نشان از بهبود شرایط این تیم در فاز دفاعی دارد. اما خط حمله این تیم در این ۴ بازی ۵ بار (۳ بار در لیگ و ۲ بار در جام حذفی) به گل رسید که این آمار نشان می‌دهد آن‌ها در این زمینه نیاز به کار بیشتری دارند.

آمار ۳ پیروزی، یک مساوی، ۵ گل زده و یک گل خورده در ۴ بازی در مجموع آمار خوبی است که باید بر اساس آن به فرهاد مجیدی در بازگشتش به جمع آبی پوشان، نمره قبولی داد.

مجیدی و شاگردانش با توجه به لغو دیدارشان مقابل صنعت نفت، تا روز ۲۶ فروردین که باید در جده به مصاف الاهلی عربستان بروند دیداری ندارند و حالا آن‌ها یک فرصت ۱۱ روزه دارند تا برای دیدار‌های مهم مرحله لیگ قهرمانان آسیا که با دیدار برابر نماینده عربستان آغاز می‌شود، خود را آماده نمایند
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار