کد خبر: 1041616
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۷
اعضای یک باند کلاهبردار که با راه‌اندازی شرکت کاریابی و تبلیغ در سایت دیوار پول جویندگان کار را به جیب می‌زدند بازداشت شدند.
سرویس حوادث جوان آنلاین: سرهنگ غلامرضا صالحی رئیس پایگاه‌هفتم پلیس‌تهران گفت: چندی قبل شکایت‌های مشابهی درباره کلاهبرداری در پوشش شرکت کاریابی به پلیس گزارش شد. بررسی‌ها نشان داد متهمان با راه‌اندازی یک شرکت کاریابی حوالی خیابان مازندران از جویندگان کار کلاهبرداری می‌کنند. یکی از آن‌ها توضیح داد: من هنگام بررسی آگهی‌های سایت دیوار متوجه شدم که یکی از شرکت‌های کاریابی شرایط مناسبی برای استخدام در شرکت‌های خصوصی و دولتی فراهم کرده است. بعد از آن بود که راهی دفتر شرکت شدم و در این باره با مدیران شرکت حرف زدم. بعد از آن قرار شد که من مبلغی به عنوان بیعانه به حساب شرکت واریز کنم تا آن‌ها هم شرایط استخدام من را فراهم کنند. من هم پول زیادی را که خواسته بودند به حساب شرکت واریز کردم، اما بعد از آن هر چه تماس گرفتم مدیران شرکت به تماس‌هایم جواب ندادند، برای همین راهی دفتر شرکت شدم، اما آن‌ها حاضر نشدند پولم را پس بدهند برای همین تصمیم به شکایت گرفتم. بعد از کامل شدن تحقیقات مأموران پلیس راهی محل شده و سه متهم را بازداشت کردند. آن‌ها در بازجویی‌ها به کلاهبرداری از جویندگان کار اعتراف کردند.

یکی از متهمان گفت: مدتی قبل تصمیم گرفتیم به این شیوه از جویندگان کار کلاهبرداری کنیم، برای همین یک شرکت غیرمجاز راه‌اندازی کرده و در سایت دیوار هم تبلیغ کردیم. ما با وعده استخدام در شرکت‌های دولتی و خصوصی متقاضیان را فریب می‌دادیم و پول زیادی بابت بیعانه می‌گرفتیم و بعد از آن دیگر به تماس‌هایشان جواب نمی‌دادیم تا اینکه بازداشت شدیم. تحقیقات برای کشف جرائم بیشتر متهمان در جریان است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار