کد خبر: 1041418
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۶
سعید احمدیان
یک هفته بیشتر از انتخاب شهاب‌الدین عزیزی‌خادم به عنوان رئیس جدید فدراسیون فوتبال نمی‌گذرد، اما شواهد و انتصاب‌هایی که در همین زمان کوتاه صورت گرفته، نشان می‌دهد نباید منتظر تغییرات اساسی در فوتبال باشیم؛ فوتبالی که در یک دهه گذشته بیشتر از قبل با توجه به ورود پول‌های دولتی که نظارتی بر هزینه‌کرد آن وجود ندارد، در فساد فرو رفته است و این مطالبه وجود داشت که با ورود تیم مدیریتی جدید و تزریق نیرو‌های کارآمد، فوتبال یک هوای تازه را تجربه کند و در مسیر تغییر قرار بگیرد.

این انتظار گویا بیهوده بوده و هر چه جلوتر می‌رویم، بیشتر به این نتیجه می‌رسیم که قرار نیست فوتبال یک تحول جدی را پشت سر بگذارد و به نظر می‌رسد عزیزی‌خادم هم کم و بیش با توجه به عملکردی که تاکنون داشته، قرار است همان راه علی کفاشیان و مهدی تاج را برود.

تصمیم‌های او در همین روز‌های ابتدای حضورش در فدراسیون فوتبال گویای این است و لابی‌های انتخاباتی که سبب شد تا عزیزی‌خادم به صندلی ریاست برسد، سبب شده است رئیس جدید برای جبران دست به کار شود. انتصاب حیدر بهاروند به عنوان سرپرست سازمان لیگ یکی از همان تصمیمات است و عزیزی‌خادم به نوعی تلاش‌های مدیر خرم‌آبادی فوتبال را که در جریان مجمع و فعالیت‌های انتخاباتی وی نقش پررنگی در بسیج رأی هیئت‌های استانی به نفع او داشت، جبران کرده است.

ادامه حضور سرپرست سابق فدراسیون فوتبال به نوعی دهن‌کجی به قانون و نهاد‌های نظارتی است. بهاروند یکی از متهمان پرونده ویلموتس گیت به دلیل حیف و میل ۸ میلیون یورویی بیت‌المال است که پرونده وی و مهدی تاج و دیگر اعضای هیئت رئیسه سابق فدراسیون فوتبال به دادسرا ارجاع شده است. علاوه بر این اصرار بر ماندنی شدن بهاروند با توجه به بازنشسته بودن، نشان می‌دهد فدراسیون جدید هم گویا قرار است مقابل اجرای قانون رسمی کشور یا همان منع به‌کارگیری بازنشستگان بایستد و آن را اجرا نکند. همچنین عزیزی‌خادم با دادن حکم سرپرستی سازمان لیگ به بهاورند، به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال مقابل رأی کمیته بدوی انتخابات فدراسیون فوتبال که بهاروند را فاقد صلاحیت برای انتخابات دانسته بود و وی را رد صلاحیت کرده بود نیز ایستاده است.

به نظر می‌رسد لابی مدیر بازنشسته و ردصلاحیت‌شده فدراسیون قبلی که نامش در پرونده قضایی ویلموتس گیت هم دیده می‌شود، آنقدر برای عزیزی‌خادم آورده داشته که رئیس جدید حاضر شده است در همین ابتدای کارش در فوتبال چنین تخلف آشکاری را انجام دهد.

این در شرایطی است که فوتبال در ۱۲ سال گذشته که علی کفاشیان و در ادامه مهدی تاج مدیریت آن را بر عهده داشتند، روز‌های سیاه و تاریکی را به خصوص از نظر مالی و اقتصادی تجربه کرد و عدم شفافیت مالی و فسادی که در دوران حضور این مدیران بر فوتبال چنبره زد، سبب شده بود این رشته بیشتر از هر زمانی ضرورت تغییر را احساس کند؛ تغییری که به نظر می‌رسد با عملکردی که عزیزی‌خادم در پیش گرفته است، یک سراب بیشتر نیست، به خصوص که رئیس جدید با تمدید حکم یکی از متهمان پرونده ویلموتس نشان داد اراده‌ای برای مبارزه با فساد حداقل در همین ابتدای کار حضورش در فوتبال دیده نمی‌شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار