کد خبر: 1041311
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۷
یك كارشناس و منتقد سینما:
مهرآفرین از سرعت بالای پلتفرم‌های آنلاین در طی کردن مسیر پیشرفت گفت و بیان کرد: زیرساخت‌ها و تولید محتوا در این پلتفرم‌ها شرایط بسیار ایده عالی دارند.
سرويس فرهنگ و هنر جوان آنلاين: برنامه «بدون خط خوردگی» رادیو گفتگو در خصوص پلتفرم‌های نمایش آنلاین با ایزد مهرآفرین، کارشناس و منتقد سینما و علیرضا پورصباغ، کارشناس و منتقد سینما به صورت تلفنی گفتگو کرد.

مهرآفرین در پاسخ به این سؤال که آیا همه مردم امکان استفاده از پلتفرم‌های آنلاین نمایش را دارند گفت: قاعدتاً پاسخ منفی است، زیرا در ایران عمر پلتفرم‌ها یا همان VOD‌ها بسیار کوتاه است و حدود ۶ سال است که این پلتفرم‌ها جا افتاده‌اند و تا ایجاد زیرساخت برای دسترسی عموم مردم زمان می‌برد.

وی در عین حال از سرعت بالای پلتفرم‌های آنلاین در طی کردن مسیر پیشرفت گفت و بیان کرد: زیرساخت‌ها و تولید محتوا در این پلتفرم‌ها شرایط بسیار ایده عالی دارند و مخالفت با آن‌ها مانند مخالفت با داشتن خودرو برای اشخاص است.

این کارشناس و منتقد سینما و تلویزیون با تصریح بر اینکه آمار‌ها نشان از استقبال و محبوبیت روی به گسترش پلتفرم‌های نمایش آنلاین می‌دهد، اظهار کرد: هر ماه به آمار مخاطبین این پلتفرم‌ها نگاه می‌کنیم با رشد شتابان مخاطبین آن مواجه می‌شویم. همچنین برنامه‌هایی که در این پلتفرم‌ها تولید می‌شوند نیز در حال گسترش هستند و هر ماه شاهد تولید فیلم، سرسال و مسابقات مختلف هستیم. این مسئله نشان دهنده آن است که پلتفرم‌ها پر سرعت، پر مخاطب و پرتوان کار خودشان را انجام می‌دهد.

علیرضا پور صباغ درادامه با اشاره به گردش مالی ۷۵۰ میلیارد تومانی یکی از پلتفرم‌های آنلاین گفت: این در حالی است که بودجه مصوبه صدا و سیما ۷۰۱ میلیارد تومان است.

فیلم خارجی سریع و خشن در یکی از پلتفرم‌های آنلاین به اندازه ۴۹ میلیون دقیقه دیده شده است و این در حالی است که این فیلم از تلویزیون کشورمان هم پخش شده است.

وی با تصریح بر اینکه اگر پلتفرم‌های آنلاین نباشند، مخاطبان آن‌ها به سمت شبکه‌های ماهواره‌ای می‌روند، اظهار کرد: بنابراین نباید با پلتفرم‌های آنلاین به عنوان پدیده‌های مضر برخورد شود، زیرا کارکرد‌های مثبت آن‌ها بسیار زیاد است.

این کارشناس و منتقد سینما نوع محتوای تولید شده و چگونگی تولید آن‌ها را مسئله اصلی در رابطه با پلتفرم‌های آنلاین دانست و عنوان کرد: در دهه ۸۰ برای ارائه هر لوح دی وی دیدید و یا سی دی فیلم، چهار کارشناس وزارت ارشاد نظر می‌دادند و در نهایت مجوز صادر می‌کردند.

وی درباره دلایل استقبال از این پلتفرم‌ها توضیح داد و بیان کرد: یکی از دلایلی که باعث استقبال از پلتفرم‌های نمایش آنلاین شده است استفاده از ممیزی در فیلم‌ها است هر چند برخی از این پلتفرم‌ها در گام بعدی به سمت پخش سریال‌های ترکیه‌ای رفته‌اند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار