کد خبر: 1041034
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۸
نماینده مجلس ضمن انتقاد نسبت به اجرایی نشدن مصوبه افزایش ایمنی شریان‌های حیاتی پایتخت گفت: دولت باید در حوزه تاب‌آوری و افزایش ایمنی پایتخت اقدامات لازم را انجام دهد.
سرویس جامعه جوان آنلاین: جعفر قادری، عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس شورای اسلامی درباره اجرایی نشدن مصوبه سال ۹۶ هیأت‌وزیران در خصوص افزایش ایمنی شریان‌های حیاتی شهر تهران اظهارداشت: این مصوبه مربوط به ۲۸ تیر سال ۹۶ هیأت‌وزیران در خصوص کاهش خطر فروریزش و افزایش ایمنی شریان‌های حیاتی شهر تهران بوده است و نسبت به عدم اجرای آن انتقاد داریم.

وی افزود: درصورتی‌که شهرداری نتوانند از فرصت‌هایی همانند اوراق مشارکت یا تأمین فاینانس بهره‌مند شوند، طبیعی است که امکان انجام پروژه‌های بزرگ‌مقیاس را تنها با تکیه‌بر منابع داخلی خود ندارند.

این نماینده مجلس با اشاره به این‌که دولت تاکنون در برخی از پروژه‌های بزرگ‌مقیاس و کلان شهرداری تهران مشارکت داشته است، عنوان کرد: انتظار می‌رود با توجه به اهمیت تهران و تمرکز بخش عمده‌ای از زیرساخت‌های سیاسی و اقتصادی در این شهر و نیز با توجه به تمرکز جمعیت و نیز مخاطرات تهران، دولت بر اساس مصوبه سال ۹۶ در تأمین بودجه افزایش ایمنی شریان‌های حیاتی شهر تهران در کنار این شهر باشد.

وی تأکید کرد: قطعاً درصورتی‌که دولت‌ها در حوزه تاب‌آوری و افزایش ایمنی پایتخت در کنار شهرداری تهران نباشند در صورت رخداد یک حادثه طبیعی همانند زلزله باید هزینه‌های چند برابر را متحمل شوند.

گفتنی است؛ از زمان ابلاغ رسمی مصوبه مذکور به شهرداری تهران، دبیرخانه این کارگروه در سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران تشکیل‌شده و باوجود درخواست تخصیص اعتبار موردنیاز برای اجرای این مصوبه از سوی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران به سازمان برنامه‌وبودجه کشور تاکنون اقدامی از سوی دولت در این خصوص انجام‌نشده است.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار