کد خبر: 1040805
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۹
پرسپولیس در پی قربانی کردن نفت برای ۶ تایی شدن
هفدهمین هفته رقابت‌های لیگ برتر در حالی عصر امروز با برگزاری هشت بازی پیگیری می‌شود که مصاف صدرنشین فعلی و سابق لیگ، رونمایی از استقلال مجیدی، دربی کرمان و رویارویی قعرنشینان برای حیات دوباره از جمله اتفاقات جالب توجه هفته دوم دور برگشت است.
دنیا حیدری
سرویس ورزشی جوان آنلاین: هفدهمین هفته رقابت‌های لیگ برتر در حالی عصر امروز با برگزاری هشت بازی پیگیری می‌شود که مصاف صدرنشین فعلی و سابق لیگ، رونمایی از استقلال مجیدی، دربی کرمان و رویارویی قعرنشینان برای حیات دوباره از جمله اتفاقات جالب توجه هفته دوم دور برگشت است.

مصاف صدرنشین فعلی و سابق لیگ

ناملایمات سرانجام ترمز نفتی‌های آبادان را کشید و تیمی که به‌رغم مشکلات عدیده مالی در نیم‌فصل نخست حتی صدرنشینی را هم تجربه کرده بود و تا هفته‌ها در میان مدعیان جای داشت حالا در شرایطی عصر امروز (ساعت ۱۵) از صدرنشین لیگ پذیرایی می‌کند که با کسب دو تساوی و سه باخت در پنج بازی اخیر به رده هفتم سقوط کرده است!

حال آنکه برخلاف زردپوشان آبادانی، شاگردان یحیی آهسته‌آهسته خود را در نیم‌فصل نخست بالا کشیدند و بعد از باخت برابر آلومینیوم اراک که، چون شوکی مثبت برای سرخپوشان بود، هر ۱۵ امتیاز پنج بازی بعدی را به جیب زدند تا علاوه بر کسب قهرمانی نیم‌فصل، شروع ناامید‌کننده ابتدای فصل و تساوی برابر سایپا را نیز با کسب پیروزی جبران کرده باشند و حالا در بهترین شرایط آماری مقابل برزیلی‌های آبادان صف‌آرایی می‌کنند، آن هم در شرایطی که به‌رغم تمام برتری‌های آماری همچنان در خط حمله و امر گلزنی با وجود ۲۵ گل زده در ۱۶ بازی گذشته بسیار ضعیف و شکننده هستند. البته پرسپولیس، نفتی‌های آبادان را در دور رفت شکست داده و دور از انتظار نیست در ادامه مسیر موفقیت‌آمیز خود به ششمین برد پیاپی نیز دست یابد، مگر آنکه دیدار مدیرکل ورزش استان خوزستان با نفتی‌ها و وعده‌هایی که به بازیکنان این تیم داده، بار دیگر باعث بالا رفتن انگیزه و روحیه شاگردان پورموسوی شده باشد تا یحیی و شاگردانش را در تختی آبادان به دردسر بیندازند.

استقلال با تفکر مجیدی

تساوی برابر مس رفسنجان برای فکری گران تمام شد و سرمربی آبی‌پوشان که در جلسه قبلی موفق به گرفتن فرصت دوباره از مدیران باشگاه شده بود دست‌آخر جای خود را به مجیدی داد. مربی که همین تابستان بعد از شکست و حذف استقلال از رقابت‌های حذفی آبی‌پوشان را به امان خدا رها کرده بود، اما بعد از آنکه گل‌گهر و فولاد برای جذب قلعه‌نویی و نکونام دست رد به سینه استقلال زدند به جمع آبی‌پوشان برگشته تا شاید ناکامی‌های فکری را جبران کند. استقلال عصر امروز (ساعت ۱۷:۳۰) در یکی از بازی‌های حساس نیم‌فصل دوم با همسایه جدولی خود دیدار می‌کند. فولادی‌هایی که مترصد کوچک‌ترین فرصت برای تکرار پیروزی دور رفت (دو بر یک) و بازگشت به رده سوم و جای گرفتن دوباره در جمع سه تیم برتر لیگ هستند. شاگردان نکونام بعد از دو برد پیاپی به دنبال هت‌تریک و ادامه مسیر موفقیت‌آمیزی هستند که در پیش گرفته‌اند و صدالبته استقلال هم با کادر فنی جدید بعد از تساوی با مسی‌های رفسنجانی به دنبال جبران مافات است و محکم برداشتن گام نخست برای عقب نماندن از کورس مدعیان و این می‌تواند دوئلی دیدنی از یاران مجیدی و نکونام را در آزادی به تصویر بکشد.

نوار شکست‌ناپذیری آلومینیوم پاره می‌شود؟

دیدار ساعت ۱۵:۳۰ آلومینیوم اراک با سپاهان نیز می‌تواند یکی دیگر از مصاف‌های جذاب این هفته باشد. کمتر کسی تصورش را می‌کرد سپاهان با نویدکیا که حتی مدرک مربیگری هم ندارد خود را یکی از مدعیان اصلی این فصل معرفی کند. با وجود این سپاهانی‌ها که هفته گذشته گل‌گهر قلعه‌نویی را هم از سد راه برداشتند حالا رده دوم جدول را در اختیار دارند. با این حال حریف امروز اصفهانی‌ها نیز تیم توانایی نشان داده است. آلومینیوم اراک در نخستین حضور خود در رقابت‌های لیگ برتر با نتایجی که به دست آورده خود را به رده پنجم رسانده و طی هفت هفته اخیر هیچ باختی در کارنامه نداشته و بعد از شکست مقابل استقلال با چهار تساوی، دو برد و برتری مقابل مدعیانی، چون پرسپولیس و تراکتور حسابی خودنمایی کرده و حالا باید دید می‌تواند از سد سپاهان نویدکیا هم عبور کند یا زردپوشان اصفهانی به روند شکست‌ناپذیری این تیم پایان می‌دهند.

سایر دیدار‌ها

در دیگر بازی‌های امروز؛ سایپا – نفت مسجدسلیمان، شهرخودرو - پیکان و گل‌گهر سیرجان – مس رفسنجان همزمان ساعت ۱۵ به مصاف هم می‌روند که در این بین دربی کرمان نیز یکی دیگر از بازی‌های جذاب این هفته است. گل‌گهر لیگ را طوفانی آغاز کرد و همشهری خود را نیز در همان هفته‌های نخست شکست داد، اما حالا به‌رغم تمام هزینه‌هایی که در جذب بازیکنان و مربیان مطرح داشته یک پله پایین‌تر از رفسنجانی‌ها که نخستین حضور خود را در لیگ برتر تجربه می‌کنند در رده نهم قرار دارد. گل‌گهر که نیم‌فصل نخست را با شکست پرگل مقابل پرسپولیس به پایان برد، دور برگشت را هم با شکست برابر سپاهان آغاز کرد و حالا با دو باخت متوالی در دربی کرمان به مصاف مس رفسنجان می‌رود.

تراکتور‌سازی که برای بازگشت به جمع مدعیان سکان هدایت خود را به رسول خطیبی سپرده نیز ساعت ۱۵:۳۰ امروز در دیداری نه‌چندان سخت برابر نساجی مازندران تیم قعرنشین لیگ به میدان می‌رود و ماشین‌سازی تبریز دیگر قعرنشین لیگ هم ساعت ۱۷:۳۰ امروز طی دیداری حساس و حیاتی با ذوب‌آهن ته‌جدولی مصاف می‌دهد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار