کد خبر: 1040274
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۴:۰۰
هدف قرار گرفتن یک کشتی تجاری متعلق به رژیم صهیونیستی روز جمعه در دریای عمان رؤیای تل‌آویو در باره تسهیل امکان کشتی بازی در سواحل کنار ایران در پی عادی‌سازی روابط با امارات را تعبیر نشده به کابوسی امنیتی تبدیل کرده است. در همین حال مقامات این رژیم برای جبران این تحقیر امنیتی زبان به تهدید ایران گشوده‌اند.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: بنا به نوشته روزنامه یدیعوت آحارونوت، دنی دانون، سفیر سابق رژیم صهیونیستی در سازمان ملل در ضمن تکرار ادعا‌های این مقامات در مورد دست داشتن ایران در حمله به این کشتی عنوان کرد: ما سکوت نخواهیم کرد. ایرانی‌ها بهای سنگین هرگونه تجاوز به اسرائیل را خواهند پرداخت.

همچنین «آویو کوخاوی»، رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی، روز یک‌شنبه، ۱۰ اسفند، مدعی شد «این حادثه یادآور آن است که ایران تروریسم را توسعه می‌دهد و دست به اقدامات تروریستی می‌زند.»
این مقام نظامی رژیم صهیونیستی افزود «اسرائیل همواره با چند تهدید مواجه است، تمامی جبهه‌های ما فعال هستند، تمامی این جبهه‌ها نیاز به اطلاعات به روز شده و در زمان واقعی در برابر یک حمله راکتی، حمله سایبری، تهدید علیه کشتی‌ها و تهدید علیه جنگنده‌ها دارند؛ اطلاعات در تمامی این جبهه‌ها به هم گره خورده و ما نمی‌توانیم بدون آن‌ها این کار را انجام دهیم.» روز شنبه هم «بنی گانتس» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی مدعی شد ارزیابی‌های اولیه نشان می‌دهد ایران عامل هدف قرار دادن کشتی صهیونیستی در دریای عمان بوده است.

رسانه صهیونیستی کان نیز در گزارشی مدعی شد کشتی‌ای که روز پنج شنبه در خلیج عمان منفجر شد متعلق به آبراهام اونگار، تاجر صهیونیست و از نزدیکان یوسی کوهن است. این رسانه صهیونیست در گزارش ادعایی خود ایران را عامل احتمالی انفجار مذکور اعلام کرد. پیش‌تر نیز کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی مدعی شد انفجار این کشتی ناشی از موشک شلیک شده از سوی یک کشتی ایرانی رخ داده است.

بر اساس گزارش ها، کشتی باری «هلیوس ری» که تحت مالکیت یک شرکت اسرائیلی قرار داشت، اما تحت پوشش پرچم پاناما حرکت می‌کرد در ساعات اولیه روز جمعه در سواحل عمان مورد هدف قرار گرفته است و به گفته یک مقام نظامی امریکا حفره‌هایی در دو طرف بدنه آن که بالای خط آب قرار دارد ایجاد شده است.

مالک کشتی: بعید است...

مالک هلیوس ری با بیان اینکه انفجار در این کشتی ناشی از موشک و مین است، اعلام کرد بعید به نظر می‌رسد که کشتی به دلیل مالکیتش از سوی اسرائیل، هدف قرار گرفته باشد.

به گزارش رویترز، کشتی اکنون در بندری در بندر رشید دبی پهلو گرفته است و قرار است در یک اسکله خشک مورد ارزیابی و بررسی قرار بگیرد. کانال ۱۳ اخبار اسرائیل روز شنبه گزارش داد که یک هیئت اسرائیلی برای بررسی این حادثه عازم دبی شده بود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار