کد خبر: 1039636
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۳
لاتزیو سرشاخ با مدافع عنوان قهرمانی
اتلتیکومادرید و بایرن‌مونیخ مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان را تحت تأثیر نتایج ضعیف خود در لیگ‌های داخلی آغاز می‌کنند. در ادامه رقابت‌های لیگ قهرمانان، امشب هم دو بازی برگزار می‌شود؛ لاتزیو میزبان بایرن است و اتلتیکو نیز در ناسیونال آره‌نا بخارست به مصاف چلسی می‌رود. این دیدار به دلیل ممنوعیت ورود اتباع انگلیسی به اسپانیا در رومانی برگزار می‌شود.
شیوا نوروزی
سرویس ورزشی جوان آنلاین:  تیم اول لالیگا بعد از چند هفته صدرنشینی مقتدرانه اخیراً در سراشیبی ناکامی قرار گرفته و اختلافش با رئال به حداقل رسیده است. اتلتیکومادرید از ناکامی رئال و بارسا کمال استفاده را برد و بر صدر جدول تکیه زد تا جام قهرمانی را از چنگ دو غول اسپانیا درآورد. شاگردان سیمئونه در اروپا هم موفق بودند و بعد از باواریایی‌ها به عنوان تیم دوم گروه خود جواز صعود به مرحله حذفی لیگ قهرمانان را کسب کردند. منتها راه‌راه‌پوشان به یک‌باره از جاده پیروزی فاصله گرفتند و در چهار بازی آخر خود فقط یک برد به دست آوردند و هفت امتیاز سرنوشت را نیز به باد دادند و اینگونه بود که حالا جایگاه‌شان در لالیگا با خطر جدی مواجه شده است. علاوه بر این در این مدت انتقاد‌های زیادی در خصوص ضعف‌های روخی بلانکو مطرح شده و سرمربی تیم در مظان اتهام قرار گرفته است. در واقع باخت به لوانته نگرانی‌ها را در مورد آینده اتلتیکو افزایش داده است. ضعف خط دفاعی این تیم باعث شده راه‌راه‌پوشان برخلاف گذشته گل‌های زیادی دریافت کنند و در هفت بازی متوالی هیچ کلین‌شیتی نداشته باشند.

چلسی حریف امشب مادریدی‌ها از زمانی که توماس توخل را جانشین لمپارد کرده از بحران فاصله گرفته است. در این مدت توخل توانسته آرامش را به تیم بازگرداند و نتایج گرفته شده این موضوع را به خوبی نشان می‌دهد. سرمربی جدید کارش را با یک تساوی بدون گل برابر ولورهمپتون شروع کرد و بعد از آن هم آبی‌ها چهار برد متوالی به دست آوردند و در جام حذفی نیز موفق بوده‌اند. چلسی تا رده پنجم خود را بالا کشیده و اگر امشب دست پر از بخارست برگردد قطعاً امید زیادی به بازی برگشت خواهد داشت. توخل، سرمربی آبی‌ها در آستانه بازی با اتلتیکو از ضعف گلزنی تیمش انتقاد کرد: «ساختار کلی تیم هیچگاه نمی‌تواند یک مشکل یا برعکس راه‌حل تلقی شود. به طور کلی همه چیز به بازیکنان بستگی دارد. با این حال می‌توانید اطمینان داشته باشید که ما همواره به فکر ایجاد موقعیت گلزنی هستیم. تیم ما به خوبی در این زمینه عمل می‌کند، اما در امر گلزنی خیلی خوب نیستیم. از طرفی فکر می‌کنم در زدن ضربات آخر نیز بی‌دقت هستیم.» دو تیم تاکنون شش بار مقابل هم قرار گرفته‌اند که حاصل آن یک برد برای اتلتیکو و دو برد برای چلسی بوده و سه بازی هم مساوی شده است.

نوبت بازی لاتزیو - بایرن رسیده، این بازی در استادیوم المپیکو شهر رم برگزار می‌شود. لاتزیو همان تیمی است که در مرحله گروهی دورتموند را در دو بازی رفت و برگشت به دردسر انداخت، ولی در نهایت نتوانست به عنوان تیم اول صعود کند. همین هم کارش را سخت کرد و باید با قهرمان سال گذشته اروپا سرشاخ شود. عقاب‌ها در سری آ نمی‌توانند ادعایی داشته باشند. لاتزیو پنجم است و فعلاً همه تمرکز این تیم معطوف به اروپاست. سیمونه اینزاگی، سرمربی این تیم می‌داند جدال با بایرن چقدر دشوار است: «در واقع بایرن‌مونیخ تنها باشگاهی بود که ما نمی‌خواستیم در قرعه‌کشی لیگ قهرمانان با این تیم مواجه شویم. بازی کردن مقابل بایرن‌مونیخ بسیار دشوار است و ما این موضوع را می‌دانیم. آن‌ها مدافع عنوان قهرمانی و یکی از نامزد‌های قهرمانی در این فصل هستند، اما ما از بایرن‌مونیخ نمی‌ترسیم. آن‌ها نیز مشکلاتی دارند و ما باید از این چالش لذت ببریم. ما در این فصل دو هدف اصلی داشتیم، رسیدن به مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا و کسب سهمیه این رقابت‌ها برای فصل آینده، حتی اگر چند باشگاه بزرگ را به عنوان رقیب پیش‌روی خود داشته باشیم.»

هرچند باواریایی‌ها با شکست مقابل اینتراخت به ایتالیا آمده‌اند، ولی بایرن همیشه تیم خطرناکی بوده و هر تیمی که شاگردان فلیک را دست‌کم بگیرد تاوان سختی خواهد داد. بایرن بعد از یک تساوی ناامید‌کننده و باخت سه شب پیش فقط با دو امتیاز بیشتر نسبت به لایپزیش صدرنشین بوندس‌لیگاست. آن‌ها به تازگی شش‌گانه را فتح کرده‌اند و بدون شک هانسی فلیک با کمک شاگردانش اجازه نمی‌دهد بایرن بیش از این‌ها افت کند. بایرن مدافع عنوان قهرمانی است و رویارویی با لاتزیو برای بایرن دشوار به نظر نمی‌رسد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار