کد خبر: 1039560
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۹
عاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی مطرح کرد
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: در حال ارایه طرح آبرسانی به ۴۵۰ روستای دارای تنش آبی در استان و تسریع در جذب منابع مالی برای اجرای آن هستیم.

سید کمال الدین میرجعفریان در نشست بررسی اعتبارات طرحهای ویژه ماده ۲۳ و ماده ۵۶ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، پنج طرح عمرانی ملی سد شوریجه، باند دوم جاده تربت‌جام – تایباد، جاده تربت‌حیدریه - زاوه – باخرز، باند دوم سه راهی شادمهر – کاشمر و جاده درگز – کبکان – دوغایی را از طرحهای مشمول ماده ۵۶ برشمرد و اظهار کرد: مجوز فراخوان برای جذب سرمایه گذار در این طرحها از سازمان برنامه و بودجه کشور گرفته شده و منتظر جذب سرمایه گذار از سوی بانک یا بخش خصوصی هستیم.

 

وی ادامه داد:سرمایه گذار برای ساخت جاده تربت‌جام – تایباد مشخص شده و باید مکاتبه‌ای با وزارت راه و شهرسازی انجام گیرد تا منابع مالی مورد نیاز آن تامین شود.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: پنج طرح عمرانی ملی دیگر مشمول ماده ۵۶ در این استان هستند که یک گام عقب تر بوده و دستگاه‌های اجرایی در حال ارایه گزارش توجیهی طرحها و پیشنهاد آن به سازمان برنامه و بودجه می‌باشند.

 

وی این طرحها را شامل آبرسانی به شهر سرخس، آبرسانی به مشهد از سد ارداک، آبرسانی به شهرهای طرقبه و شاندیز، ایجاد شبکه فاضلاب شهر سبزوار و آبرسانی به ۴۵۰ روستای استان برشمرد.

 

آغاز پیگیری برای تامین مالی ۲۵ طرح عمرانی ملی

 

میرجعفریان افزود:پیگیری برای دریافت مجوز ماده ۲۳ قانون الحاق ۲ تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت ویژه ۲۵ طرح ملی عمرانی در استان نیز آغاز شده است.

 

وی ادامه داد:این طرحها شامل چهار ساختمان دادگستری در شهرستانهای تایباد، کاشمر، گناباد و چناران، طرح آبرسانی به درگز از سد ابیورد، ساخت بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی حاشیه شرق مشهد و اجرای ۱۹ طرح راهسازی در نقاط مختلف استان است.

 

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: مراحل اجرایی این طرحها پس از اخذ مجوز آغاز می‌شود و دستگاه‌های اجرایی متولی آنها موظف هستند اقدامات لازم را برای گرفتن مجوز ماده ۲۳ انجام دهند تا بتوان آنها را تامین اعتبار و اجرایی کرد.

 

وی یکی از ملزومات ماده ۲۳ الحاق ۲ را انجام مطالعات پیرامون طرحها عنوان کرد و افزود: برخی دستگاه‌های اجرایی متولی این مطالعات را انجام داده و برخی دیگر انجام نداده‌اند که باید هر چه سریعتر نسبت به این موضوع اقدام کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار