کد خبر: 1039412
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۵
رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج از جابجایی درختان در طرح یکسان‌سازی گونه‌های درختی خبر داد.

پیمان بضاعتی پور از جابجایی درختان در طرح یکسان‌سازی گونه‌های درختی در رفیوژها و بلوارهای مناطق دهگانه خبر داد و گفت: این طرح در جهت بهسازی، کاشت، واکاری و همچنین ایمن‌سازی درختان خطرآفرین و ناایمن اجرا می‌شود.

وی یکسان‌سازی گونه‌ها درختی را از دیگر دلایل اجرای این طرح برشمرد و افزود: اجرای این طرح می‌تواند موجب ارتقای کیفی منظر فضاهای سبز و ایجاد یک‌شکل مناسب و منظم درختان در سطح شهر شود.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج دغدغه ارزشمند شهروندان برای صیانت از درختان شهر را قابل‌ستایش دانست و گفت: هرگونه جابه‌جایی درخت در سطح شهر باید با مجوز کمیسیون ماده ۷ و با تمهیدات لازم انجام شود و برای اجرای طرح مذکور نیز مجوز لازم از این کمیسیون اخذشده است.

بضاعتی پور بابیان اینکه ۲۴۲ اصله درخت تاکنون در مناطق ۷، ۸ و ۲ جابجا و ۵۲۹ اصله درخت هم کاشته شده است، گفت: این درختان که بیشتر از گونه‌های اقاقیا، سرو طبری، توت، عرعر و سرو نقره‌ای هستند به جنگل احمد بابا منتقل‌شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه درختان شناسنامه شهر هستند و میراث طبیعی، تاریخی و فرهنگی شهر با این درختان شناخته می‌شوند، افزود: عملیات جابه‌جایی درختانی که در مسیر اجرای پروژه‌های عمرانی قرار دارند با حضور اکیپ‌های کارشناسی و با دقت زیاد انجام می‌شود و اکثر آن‌ها در جای دیگری کاشته و به حیات خود ادامه می‌دهند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار