کد خبر: 1039075
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۶
رئیس‌جمهور پیشین آمریکا در اولین مصاحبه خود از زمان ترک واشنگتن دی سی مدعی شد که اظهارات رئیس‌جمهور آمریکا درباره واکسن کرونا نشان می‌دهد یا او دروغ می‌گوید یا عقلش را از دست داده است.

سرویس بین الملل جوان آنلاین: «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور پیشین آمریکا روز گذشته (چهارشنبه) برای اولین بار از زمان ترک «واشنگتن دی سی» در ۲۰ ژانویه (اول بهمن ماه) به دنبال اتمام دوران ریاست‌جمهوری‌اش با شبکه‌های فاکس، نیوزمکس و شبکه یک خبری آمریکا (OAN) مصاحبه کرد.

وی در گفتگو با شبکه نیوزمکس ضمن مطرح کردن این ادعا که هواداران بی‌شماری دارد، از احتمال مشارکت در رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ ایالات متحده خبر داد.

ترامپ در شرایطی از شمار زیاد هوادارانش خبر داد که نظرسنجی مشترک مؤسسه «هریس ایکس» و نشریه «هیل» نشان داد که ۵۱ درصد از آمریکایی‌ها معتقدند ترامپ نباید اجازه حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری بعدی را داشته باشد.

رئیس‌جمهور سابق آمریکا در این گفتگو با تمسخر اظهارات روز سه‌شنبه «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا، تأکید کرد که او یا دروغ می‌گوید یا اینکه عقلش را از دست داده است.

بایدن روز سه‌شنبه طی گفت‌وگویی تصریح کرد که زمانی که ریاست‌جمهوری آمریکا را برعهده گرفت هیچ واکسن کرونایی موجود و در دسترس نبود.

ترامپ ۷۴ ساله به شدت از اظهارات جو بایدن که در گفتگو با شبکه «سی ان ان» یک روز قبل از مصاحبه ترامپ مطرح شده بود، انتقاد کرد.

بایدن در گفتگو با سی ان ان در پاسخ به سؤالی درباره مقابله با کووید-۱۹ گفت: «داشتن واکسن یک مسئله است که وقتی (به عنوان رئیس‌جمهور) روی کار آمدم، واکسن موجود نبود».

اظهارات بایدن با موجی از انتقادات روبرو شد و منتقدان تصریح کردند که واکسن کرونا از قبل از کریسمس موجود بوده است.

ترامپ در گفت‌وگوی تلفنی خود با نیوزمکس با انتقاد از بایدن گفت: «ما میلیون‌ها دوز واکسن تزریق می‌کردیم، میلیون‌ها دوز بنابراین احتمالاً او یا حقیقت را نمی‌گوید یا عقلش را از دست داده. یکی از این دو».

ترامپ ادامه داد: «او (بایدن) اظهارداشت که ما هیچ واکسنی نداریم. به معنای واقعی کلمه تصریح کرد که ما هیچ واکسنی نداریم. حرف تحریک آمیزی زد، خیلی بدحرفی زد. حتی آن‌هایی که طرفدار (من) نیستند نیز می‌گوید که حرف بدی بود».

وی سپس به تمسخر خطاب به بایدن ادامه داد: «شاید هم قصد داشته شوخی کند؟ زیرا حقیقتاً حرف بی‌مفهومی گفت».

طبق این گزارش، ترامپ از زمانی که واشنگتن را ترک کرده در عمارت «مارلاگو» خود در فلوریدا به سرمی‌برد.

رئیس‌جمهور پیشین آمریکا در بخشی از مصاحبه خود ضمن آنکه شبکه اجتماعی توئیتر را بدون حضور خود «کسل‌کننده» توصیف کرد، گفت که قصد بازگشت به این شبکه اجتماعی را ندارد.

ترامپ که زمانی تنها برای بیان احساساتش از توییتر استفاده می‌کرد و ماه گذشته حساب کاربری وی پس از تحریک طرفدارانش به خشونت از صفحه توییتر حذف شد، در مصاحبه خود درباره این شبکه گفت: «این شبکه بسیار کنسل کننده شده است. ما قصد بازگشت به توییتر را نداریم».

ترامپ در ارتباط با تلاش توییتر و دیگر شبکه‌های اجتماعی در حذف حساب کاربری‌اش با اشاره به میلیون‌ها نفری که وی را دنبال می‌کردند، گفت: «ما در سایت‌های دیگری بودیم که میلیون‌ها و میلیون‌ها نفر در آنجا بودند. همین‌طور داشتیم بزرگ‌تر می‌شدیم و در فیس‌بوک هم همینطور بود. بخشی از مشکل فنی است، زیرا آن‌ها نمی‌توانند آن را مدیریت کنند. تعداد افراد زیادی (دنبال کننده من) بودند».

وی سپس ادامه داد با شماری از افراد در خصوص راه‌اندازی سایت خود وارد گفتگو شده است و به همین دلیل قصد بازگشت به توییتر را ندارد، زیرا مجریان این شبکه به دلیل اینکه گفته انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا به سرقت برده شده است، در حال آزار او هستند.

وی ادامه داد: «ما واقعا در توییتر مورد آزار و اذیت قرار گرفتیم».

رئیس‌جمهور سابق آمریکا با ابراز اطمینان از حمایت «فوق‌العاده» طرفدارانش، از احتمال حضور خود در رقابت‌های ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا خبر داد، اما با قطعیت در این زمینه پاسخ داد: «هنوز نمی‌توانم بگویم، اما ما حمایت خارق‌العاده‌ای داریم».

اظهارات ترامپ در حالی مطرح شده است که طبق نظرسنجی پیو وی کاخ ریاست‌جمهوری را با پایین‌ترین حد محبوبیت ۲۹ درصدی ترک کرد.

رئیس‌جمهور سابق آمریکا همچنین مدعی شد که از زمان استیضاح وی در مجلس نمایندگان‌آمریکا در ۱۳ ژانویه (۲۴ دی ماه)، میزان محبوبیت وی افزایش یافته است. رئیس‌جمهور سابق آمریکا روز شنبه هفته جاری در جلسه استیضاح سنا تبرئه شد.

ترامپ درباره افزایش محبوبیت خود گفت: «من تنها فردی هستم که استیضاح شد و شمار طرفدارنم افزایش یافت».

نتایج تازه‌ترین نظرسنجی‌ها حاکی از آن است که علی‌رغم تلاش‌های تبلیغاتی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴، اما نیمی از مردم این کشور خواستار جلوگیری از حضور وی در انتخابات چهار سال بعد هستند.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار