کد خبر: 1038590
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۹
رئیس اتحادیه فلزات رنگین تهران از جایگزینی ظروف مسی ساخت چین و هند به جای محصولات ایرانی در بازار داخلی خبرداد.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: عبدالله اقبالی با بیان اینکه محصولات هندی و چینی به دلیل ارزان بودن وارد کشور شده و بازار ایران را گرفته است، افزود: عمده واردات ما از کشور چین، کره‌جنوبی، مالزی و تایوان است، این در حالی است که ما برای واردات کالا، حتی از کشوری مانند چین، دچار مشکلات زیادی هستیم و در یک سال گذشته مشکلات بیشتر شده است، به شکلی که امروز کارخانه‌های تولیدی ما در داخل با ۳۰ الی ۴۰‌درصد ظرفیت کار می‌کنند.

وی گفت: واردکنندگان با توجه به شناختی که از بازار دارند، کالای مورد مصرف جامعه را وارد می‌کنند و به تولیدکنندگان می‌فروشند و بیشتر به شکل اعتباری به آن‌ها می‌دهند، از سوی دیگر در بحث مراودات پولی و بانکی برای خرید مواد اولیه و همچنین انتقال کالا و تجهیزات به ایران به دلیل تحریم‌ها مشکلات زیادی داریم، مثلاً باید محصولات را به امارات منتقل کنیم و در آنجا سند‌ها را تغییر بدهیم و بعد به مقصد ایران بیاوریم.

رئیس اتحادیه فلزات رنگین تهران گفت: تحریم‌های داخلی و خارجی مشکلات زیادی را برای تولیدکنندگان ما به وجود آورده و البته از بین مشکلات داخلی، بیمه و مالیات باعث ایجاد اخلال در کار تولیدکنندگان شده است.
اقبالی درخصوص تأثیر تحریم‌ها نیز گفت: تحریم‌های خارجی واردات مواد اولیه را با مشکلات زیادی روبه‌رو کرده است، به طور مثال ورق استیل، شمش، قلع و نیکل در داخل تولید نمی‌شود و باید وارد شود که در این بخش نوسانات نرخ ارز ما را با چالش جدی مواجه کرده است.

وی افزود: وقتی فلز و شمش مس گران می‌شود با افزایش قیمت ارز نمی‌توانیم با کشور‌های دیگر رقابت کنیم، در حالی که ما حداقل تا سه سال پیش به کشور‌های مختلف صادرات داشتیم و کشور‌های آسیای میانه مشتری ثابت ما بودند.

اقبالی با اشاره به اینکه بخشی از اعضای ما به صورت مستقیم با کارخانه‌ها در تماس هستند، گفت: کارخانه‌های صنعتی که تولیدات مختلفی دارند مانند لوازم خانگی، داروسازی، مواد شیمیایی، پتروشیمی و نفت با اعضای ما به صورت مستقیم در رابطه هستند و ما حدود ۷۰۰ عضو رسمی و هزار عضو غیررسمی داریم. البته برخی تولیدکنندگان نیز فروشگاه دارند و می‌فروشند. رئیس اتحادیه فلزات رنگین تهران گفت: در حالی که مصوبه دولت برای مالیات مربوط به سال ۹۴ است، اما دولت از سال‌های ۹۲ و ۹۳ مالیات‌ها را محاسبه کرده است و تراکنش‌ها را بررسی می‌کند، برخی از اعضا دفتر خرید و فروش ندارند و مالیات آن‌ها علی‌الرأس حساب می‌شود، از طرف دیگر این گونه رفتار با تولیدکنندگان باعث مخفی‌کاری و بی‌شفافیتی می‌شود.

وی افزود: در مورد بیمه تقاضا داشتیم که با اجرای معافیت بیمه‌ای کارگاه‌ها تشویق به جذب کارگران بیشتری شوند، هر چند مشوقی وجود داشت، اما این معافیت متأسفانه برای کارگاه‌های تازه تأسیس ما اعمال نمی‌شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار