کد خبر: 1038029
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۹
جانشین پایگاه هشتم شکاری شهید بابایی اصفهان:
امیر سرتیپ خلبان علیرضا انگیزه گفت: تاسی به ولایت تنها راه موفقیت ملت ایران است زیرا آنچه تا امروز این کشور را نجات داده هدایت‌های امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب است.

به گزارش سعید عرفان منش خبرنگار جوان انلاین از اصفهان، جانشین پایگاه هشتم شکاری شهید بابایی اصفهان در مراسم مردمی گرامیداشت روز نیروی هوایی در مسجد امام سجاد  (ع) محله بهارانچی اصفهان افزود: انقلاب اسلامی ایران با رهبری روحانیت و در راس آن امام خمینی (ره) و حضور متحد ملت ایران پشت‌سر ایشان به پیروزی رسید.

وی ادامه داد: مردم ایران به واسطه تبعیض و ستم حکومت پهلوی، دوری از دستورات اسلام و استفاده از امکانات این ملت در راستای منافع آمریکا و استکبار در برابر رژیم پهلوی قیام کردند و با تقدیم شهید و جانباز انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسید.

امیر انگیزه افزود: برغم هزینه‌های پهلوی در ساختار ارتش، اکثریت بدنه ارتش به ویژه در بین کارکنان نیروی هوایی همراه مردم و روحانیت بود و حتی برخی از آنها در این راه شکنجه شدند، زندان تحمل کردند و حتی شهید شدند ولی دست از حمایت دین و مردم برنداشتند.

جانشین پایگاه هشتم شکاری شهید بابایی اصفهان با اشاره به حضور بسیاری از دانشجویان خلبانی ایرانی و غیر ایرانی در آمریکا، گفت: اسناد حاکی است دانشجویان خلبانی ایرانی در بین دانشجویان سایر کشورها از هوش و توانمندی بسیار بالایی برخوردار بودند و بهترین نمرات را کسب می‌کردند ولی پس از حضور در ایران مجبور بودند مطیع درجه‌داران آمریکایی باشند.

وی با بیان اینکه رژیم پهلوی بسیاری از درآمدهای کشور را برای خرید پیشرفته‌ترین تجهیزات هوایی صرف کرد، افزود: تنها ۴۰ هزار مستشار آمریکایی با پول مردم ایران در این کشور حضور داشتند و حتی نظامیان آمریکایی حاضر در ایران از ایران حق توحش می‌گرفتند و اگر جنایتی می‌کردند به هیچ مرکز قضایی و انضباطی پاسخگو نبودند.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر بدنه نیروی هوایی به واسطه هویت ایرانی و اسلامی خود، مسیر حکومت پهلوی را متفاوت از سبک زندگی اسلامی می‌دیدند و لذا اولین کسانی که پس از حضور امام خمینی (ره) با ایشان بیعت کردند، همافران نیروی هوایی بودند.

جانشین پایگاه هشتم شکاری شهید بابایی اصفهان ادامه داد: با آغاز جنگ تحمیلی رژیم بعثی با یورش هوایی به زیرساخت‌های فرودگاهی و پایگاه‌های هوایی ایران گمان کرد نیروی هوایی ارتش را زمینگیر کرد ولی نیروی هوایی در یکم مهر ماه سال ۱۳۵۹ یعنی سه روز پس از حمله گسترده رژیم بعثی به ایران با حمله به مواضع دشمن بیش از ۵۰ درصد توان هوایی این رژیم را منهدم کرد.

وی ادامه داد: رژیم بعثی پس از مشاهده برتری خلبانان ایرانی اقدام به انتقال تجهیزات و جنگنده‌های خود به نزدیکی مرز اردن کرد ولی خلبانان و متخصصان ایرانی پس از چندین ماه برنامه‌ریزی موفق شدند در عملیاتی منحصر به فرد در تاریخ جنگ‌های هوایی سه پایگاه‌هوایی مهم عراق را در دورترین نقطه از ایران اسلامی درهم کوبند و بدون هیچ خسارتی به توان نیروهای عمل کننده، بیش از ۵۰ هواپیمای راهبردی دشمن را بر روی زمین از بین برند.

امیر انگیزه خاطرنشان کرد: از سوی دیگر جنگنده‌های ایرانی در سال‌های دفاع مقدس  بیش از ۲۰۰ هواپیمای دشمن را قبل از اجرای عملیات شکار کردند و اجازه ندادند اهداف تجاوزکارانه خود را محقق کنند.

وی اظهار کرد: پس از پایان سال‌های دفاع مقدس نیروی هوایی ارتش دوشادوش سایر نیروهای مسلح به ارتقای توان خود پرداختند به گونه‌ای که امروز ایران اسلامی هواپیمای جنگنده، پهباد و بسیاری از تسلیحات مورد نیاز نیروی هوایی را در داخل تولید می‌کند و همچنین بسیاری از پرنده‌های خود را بازآماد و تجهیزات ناوبری، راداری و تسلیحاتی آن را ارتقا داده است.

جانشین پایگاه هشتم شکاری شهید بابایی اصفهان اضافه کرد: امروز اقتدار و توانمندی‌های نیروهای مسلح و جسارت و شجاعت استفاده از این تجهیزات در برابر ابرقدرتهای استکباری، دوست و دشمن را به حیرت انداخته است.

وی با اشاره به ظرفیت‌سازی دشمن در فضای مجازی، گفت: امروز هیچ نگرانی بابت هواپیمای پیشرفته، زیردریایی‌های اتمی و موشک‌های دشمن وجود ندارد ولی آنچه دشمن به آن امید بسته است، بهره بردن از فضای مجازی در راستای تضعیف باورهای دینی و ملی است.

مراسم مردمی گرامی‌داشت روز نیروی هوایی به ابتکار ائمه جماعت، بسیجیان و اهالی منطقه غرب شهر اصفهان، با رعایت موازین بهداشتی در مسجد امام سجاد (ع) محله بهارانچی اصفهان برگزار شد.

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر