کد خبر: 1037678
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۶
عضو کمیته علمی واکسن کوویران گفت: حدود ۳۰ نفر دوز دوم واکسن ایرانی را دریافت کردند و خوشبختانه تزریق بدون هیچ عارضه‌ای بوده است.
سرویس جامعه جوان آنلاین: پیام طبرسی عضو کمیته علمی مقابله با کرونا در برنامه «طبیب» ضمن عرض تسلیت به همه مردم ایران به مناسبت درگذشت دو فوتبالیست محبوب کشورمان یادآور شد: من شخصا هنوز در شوک این اتفاقات هستم و درگذشت این بزرگواران و همه عزیزان از دست رفته را تسلیت عرض می‌کنم.

وی ادامه داد:، اما در خصوص حاشیه‌هایی که در فضای مجازی ایجاد شده باید اشاره کنم در مورد واکسن بحث زیاد است، حرف‌های زیادی زده می‌شود و موجی در کشور راه افتاده که باعث نگرانی مردم می‌شود که اگر واکسن بود این اتفاقات برای این عزیزان نمی‌افتاد، الان در بریتانیا ۱۰ میلیون نفر واکسن زدند همین دیروز ۱۵۰۰ نفر فوت کردند، آیا واکسن توانست جلوی فوت این افراد را بگیرد.

فوق تخصص بیماری‌های عفونی همچنین تصریح کرد: اینکه بخواهیم با این بحث‌ها داغ خانواده‌های این عزیزان را بیشتر کنیم و آن را به مباحث غیرعلمی ربط دهیم کار درستی نیست، حتی در صورت واکسیناسیون هم تزریق واکسن اولویت‌بندی دارد، حتی گاهی شائبه‌ای ایجاد می‌شود که برخی از این سلبریتی‌ها می‌خواهند خودشان را در اولویت بالاتر برای واکسن قرار دهند، چون در حال حاضر که بحث تولید و وارد کردن واکسن که مشخص شده است.

وی در ادامه یادآور شد: این را هم باید تأکید کنم که واکسیناسیون هم به تنهایی منجر به کاهش مرگ و میر نمی‌شود و این وضعیتی که ما الان پیدا کردیم و رعیات‌ها بسیار کم شده بسیار خطرناک است.

طبرسی در ادامه تصریح کرد: اگر مطالبه سلبریتی‌ها از این جهت باشد که یک درخواستی کنیم و مردم را آگاه کنیم که واکسن بزنند و رعایت نکات بهداشتی را داشته باشند، خیلی درست و همچنین موفق است، اما نه اینکه دوستان خودشان در جشنواره کنار هم عکس بگیرند و ماسک را بردارند، اگر کسی هم می‌خواهد صحبتی بکند باید در راستای تشویق به نکات بهداشتی باشد.

وی با اشاره به اینکه یکی دیگر از عزیزانی که من شخصا خیلی دوست‌شان دارم دیروز نوشته ماسک زدن اشتباه است، گفت: این حرف‌ها در این موقعیت بسیار خطرناک است. اما در مجموع حرف من این است که واکسیناسیون ربطی به این موضوعات نداشته و ربط برخی از مسائل بی‌ربط می‌تواند حاشیه‌سازی کرده و مردم را نگران کند. چنانکه فوت این دو عزیز استرس بسیار زیادی به بیماران وارد کرده و واقعا همه بیماران ترسی در چهره دارند، بنابراین باید جو روانی جامعه را آرام کنیم که این استرس به بیماران وارد نشود.

عضو کمیته علمی واکسن کوویران همچنین اعلام کرد: خبر خوب این است که امروز به دو نفر آخر در مرحله اول واکسن کوویران را تزریق می‌کنند، یعنی ۵۶ نفر دوز اول را زدند و حدود ۳۰ نفر هم دوز دوم را دریافت کردند و خوشبختانه واکسن بدون هیچ عارضه‌ای بوده و حتی اثربخشی آن برای من قابل انتظار نبود، لذا این موفقیت‌ها برای ما افق‌ها را برای ورود به واکسیناسیون عمومی روشن کرده است.

وی در پایان اظهار کرد: چراکه به هرحال هر میزان واکسن خارجی وارد شود باز به همه جمعیت کشور نمی‌رسد و ما نیازمند به واکسن داخلی هستیم، حتی دیروز بنده، خانم محرز به عنوان مجری اصلی طرح و دکتر صالحی پیشنهاد دادیم که اگر وزارت بهداشت مجوز صادر کند ما هم خودمان این واکسن را تزریق خواهیم کرد، چون به آن اعتماد کامل داریم و انشاءالله روزی در همین برنامه خبر دهیم که کرونا در ایران ریشه‌کن شده است.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار