کد خبر: 1037391
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۷
هفته چهاردهـم رقابت‌هــای لیگ‌برتر ساعت ۱۵ عصر امروز با برگزاری دو دیدار همزمان پرسپولیس- تراکتور و شهرخودرو با مس رفسنجان آغاز می‌شود و جمعه با پیگیری شش دیدار باقی مانده به پایان می‌رسد.
دنیا حیدری
سرویس ورزشی جوان آنلاین: هفته چهاردهـم رقابت‌هــای لیگ‌برتر ساعت ۱۵ عصر امروز با برگزاری دو دیدار همزمان پرسپولیس- تراکتور و شهرخودرو با مس رفسنجان آغاز می‌شود و جمعه با پیگیری شش دیدار باقی مانده به پایان می‌رسد.

جدال در تبریز برای رده چهارم جدول

شاگردان یحیی ساعت ۱۵ امروز در یکی از دیدار‌های حساس هفته چهاردهم در تبریز به مهمانی تراکتور می‌روند؛ تیمی که با یک امتیاز بیشتر از سرخپوشان پایتخت در رده پنجم جدول ایستاده و بعد از شکست هفته گذشته برابر آلومینیوم اراک که مانع از صعود این تیم به رده چهارم جدول شد، در این بازی خانگی به دنبال جبران مافات و ناکامی هفته گذشته است، هر چند مصدومیت اخباری، گلر این تیم و همچنین هادی محمدی می‌تواند کار را برای شجاعی و یارانش سخت کند، ضمن اینکه پرسپولیس هم بعد از پیروزی هفته گذشته برابر ماشین‌سازی قعرنشین که صعود این تیم به رده ششم جدول را در پی داشت، حال به دنبال کسب دومین برد پیاپی و رسیدن به رده چهارم جدول و حضور در بین مدعیان است. با وجود این کسب امتیاز از تراکتور به خصوص در تبریز همواره برای سرخپوشان پایتخت چالش‌های بسیاری به دنبال داشته است و باید دید یحیی که این فصل امتیاز‌های بسیاری را به مفتی از دست داده در مصاف با شجاعی که به عنوان بازیکن مربی تراکتور را همراهی می‌کند می‌تواند با کسب هر سه امتیاز این بازی و کسب پنجمین برد این فصل، برای نخستین بار در جمع مدعیان بالای جدول جای گیرد یا مثل هفته‌های گذشته در حساس‌ترین زمان ممکن بار دیگر فرصت طلایی حضور در جمع مدعیان را از دست می‌دهد تا شرایط برای او و شاگردانش سخت‌تر از قبل شود، خصوصاً حالا که با تغییرات ایجاد شده در هیئت مدیره باشگاه دیگر هیچ جایی برای بهانه نیست و هواداران پرسپولیس انتظار کسب نتیجه را از این تیم دارند. باید دید سه امتیاز حساس این بازی دست آخر به حساب کدام تیم واریز می‌شود؛ سرخپوشان که این فصل هنوز نتوانسته‌اند چهره یک تیم مدعی را از خود به نمایش بگذارند یا تراکتور که بعد از تغییرات بیش از قبل به دنبال کسب قهرمانی و سهمیه آسیاست، یا اینکه امتیاز را بین خود تقسیم می‌کنند.

در دیگر بازی امروز شهر خودرو با مهدی رحمتی نتایج قابل قبولی گرفته و در میانه جدول حضور دارد.

مصاف فکری با تیم سابق

در ادامه رقابت‌های هفته چهاردهم ساعت ۱۷ روز جمعه استقلال در آزادی از نساجی مازندران پذیرایی می‌کند؛ دیداری که به دلیل رویارویی فکری با تیم سابق خود از حساسیت‌های خاص خود برخوردار است. نساجی بعد از از دست دادن سرمربی خود که راه استقلال را در پیش گرفت، با کسب نتایج ضعیف (هشت باخت، سه تساوی و تنها دو برد) در قعر جدول جای گرفت، به طوری که بعد از گذشت ۱۳ هفته از رقابت‌های لیگ هنوز امتیاز‌های این تیم دو رقمی نشده است، با وجود این، اما بدون شک نساجی انگیزه زیادی برابر سرمربی سابق خود دارد، حتی اگر کسب امتیاز از صدرنشین لیگ کار ساده‌ای نباشد. در آن سوی میدان، اما صدرنشین لیگ که بعد از شکست مقابل سایپا هفته گذشته نیز با تن دادن به تساوی مقابل نفت مسجد سلیمان فرصت خوبی را برای ایجاد فاصله با رقبا از دست داد و اکنون تنها به واسطه نتیجه‌نگرفتن نفت آبادان و سپاهان همچنان صدرنشین لیگ است، می‌تواند در مصاف با تیم قعرنشین لیگ همچنان صدر جدول را حفظ کند. با وجود این فکری که طی دو هفته گذشته امتیاز‌های حساسی را از دست داده است خوب می‌داند که دست‌کم رفتن هر حریفی می‌تواند دردسرساز باشد، حتی اگر این تیم، تیم رده پانزدهم جدول باشد. یکی از نکات جالب این بازی وضعیت خط حمله و دفاع این دو تیم است. استقلال در ۱۳ بازی گذشته ۱۷ مرتبه موفق به گلزنی و نساجی ۱۷ مرتبه دروازه‌اش مقابل حریفان باز شده است؛ مسئله‌ای که نشان از خط دفاع ضعیف حریف مازندرانی دارد که می‌تواند فرصت خوبی برای مهاجمان استقلال به خصوص قائدی باشد.

دربی اصفهان در شرایط نابرابر

دربی اصفهان نیز یکی دیگر از بازی‌های جذاب این هفته است که البته در شرایطی کاملاً نابرابر برگزار می‌شود. ذوب‌آهن که این فصل با رحمان رضایی موفق به کسب نتایج جالب توجهی نشده، در حالی ساعت ۱۵ امروز به مصاف سپاهان می‌رود که با کسب هشت تساوی، چهار باخت و تنها یک برد که هفته گذشته برابر نساجی رقم خورد، در رده چهاردهم جدول رده‌بندی قرار دارد، حال آنکه سپاهان با نویدکیا نتایج قابل قبولی کسب کرده و توانسته با شش برد، چهار تساوی و سه باخت و تفاضل گل کمتر نسبت به نفتی‌های آبادانی در رده سوم جدول قرار گیرد. شاگردان نویدکیا، اما برخلاف یاران رحمان احمدی که هفته گذشته را با برد پشت سر گذاشتند، بعد از دو برد، هفته گذشته در مصاف با شهرخودرو شکست خوردند تا از راهیابی به صدر جدول بازمانند و حالا دربی اصفهان فرصت خوبی است برای جبران شکست هفته گذشته و کم کردن هر چه بیشتر فاصله با استقلال صدرنشین که با یک لغزش دیگر، نویدکیا فرصت به زیر کشیدن آن را دارد.

رویارویی نفت و فولاد در دربی خوزستان

دیگر دربی این هفته مصاف نفتی‌های آبادانی است با فولاد که سوت آن ساعت ۱۶ به صدا درمی‌آید. شاگردان پورموسوی به رغم شرایط مالی نه چندان جالبی که دارند، با تنها یک امتیاز کمتر از صدرنشین در تعقیب استقلال هستند و مترصد فرصتی برای به زیر کشیدن آبی‌پوشان پایتخت. هر دو تیم هفته گذشته بازی‌های خود را با تساوی به پایان بردند؛ تساوی‌ای که برای نفت آبادان به قیمت نرسیدن به صدر جدول تمام شد و حالا آبادانی‌ها در دربی خوزستان درصدد کسب پیروزی هستند و رسیدن به صدر جدول، البته به شرط آنکه استقلال در سومین هفته پیاپی موفق به کسب پیروزی نشود! با وجود این، اما کسب امتیاز از فولادی که با حضور در رده چهارم جدول از دیگر مدعیان این فصل است، کار ساده‌ای نیست، خصوصاً که نکونام خوب می‌داند کوچک‌ترین لغزشی باعث از دست رفتن جایگاه این تیم در جدول رده‌بندی می‌شود و همین مسئله نه فقط بر جذابیت دربی خوزستان می‌افزاید که می‌تواند یکی از بازی‌های هیجان‌انگیز و جذاب این هفته را رقم بزند.
در دیگر بازی‌های روز جمعه، آلومینیوم اراک با سایپا دیدار می‌کند، پیکان به مصاف ماشین‌سازی می‌رود و نفت مسجد سلیمان به مهمانی گل گهر سیرجان می‌رود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار