کد خبر: 1037161
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۳:۱۵
طالبان خطاب به امریکا:
در حالی که بر اساس ارزیابی امریکا، حملات طالبان در کابل، پایتخت افغانستان تشدید شده، طالبان با انتشار اعلامیه‌ای، دست داشتن در کشتار غیرنظامیان، قتل‌های هدفمند و تخریب زیرساخت‌ها را رد کرده است. دیروز دو انفجار در کابل رخ داد و وزارت دفاع افغانستان هم اعلام کرد، ۵۵ عضو طالبان در درگیری با نیرو‌های دولتی کشته شده‌اند.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: به گزارش ایسنا، طالبان دیروز در اعلامیه‌ای گفته که نمایندگان بعضی از کشور‌های اروپایی و دیگر کشور‌ها «اتهامات بی‌اساسی را بر امارت اسلامی بسته‌اند که گویا بدون دلیل به جنگ دوام می‌دهند، مردم ملکی را می‌کشند، تأسیسات عام‌المنفعه را تخریب می‌کنند و درکشتار‌های هدفمند دست دارند.» در این اعلامیه آمده که این ادعا‌ها حقیقت ندارد و این گروه بازسازی و نگهداری از دارایی‌های عامه را مسئولیت خود می‌داند. این اعلامیه طالبان واکنش به بیانیه کشور‌های غربی است. به گزارش بی‌بی‌سی روز یک شنبه سفارت امریکا و نمایندگی‌های سیاسی شماری از کشور‌های اتحادیه اروپا در افغانستان بیانیه مشترکی منتشر کردند و در آن «قتل‌های هدفمند، آدم ربایی و تخریب ساختمان‌های عمومی» را محکوم کردند. در این اعلامیه که از سوی نمایندگی‌های سیاسی استرالیا، چک، کانادا، دانمارک، فنلاند، فرانسه، آلمان، ایتالیا، هلند، ناتو، اسپانیا، سوئد، بریتانیا و امریکا منتشر شده، آمده که طالبان مسئول اکثر خشونت‌هاست و «حملات آن‌ها نهاد‌های دولتی را تضعیف می‌کند و به ایجاد محیط ناامنی کمک می‌کند که در آن گروه‌های تروریستی و جنایتکار می‌توانند آزادانه فعالیت کنند.» دیروز هم در گزارشی که یک مؤسسه نظارتی امریکایی منتشر کرد آمده که حملات طالبان در کابل، پایتخت افغانستان با افزایش حملات هدفمند علیه مقام‌های دولتی این کشور، رهبران جامعه مدنی و خبرنگاران شدت یافته است. به گزارش آسوشیتدپرس، این گزارش از سوی «سیگار»، نهاد نظارتی امریکایی، منتشر شده و می‌گوید حملات از سوی طالبان در سراسر افغانستان در سه ماهه آخر سال گذشته میلادی (۲۰۲۰) کمتر از سه ماهه قبلش بود، اما نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۱۹ بیشتر بوده است. در این گزارش آمده: طالبان موجی از حملات را در دسامبر ۲۰۲۰ در افغانستان آغاز کرد که شامل حملات در ولایت‌های بغلان، شمال و اروزگان در جنوب این کشور می‌شود که در یک بازه زمانی دو روزه دست کم ۱۹ تن از اعضای نیرو‌های امنیتی این کشور کشته شدند.

منابع امنیتی دیروز از وقوع دو انفجار در شهر کابل پایتخت کشور افغانستان خبر دادند. فردوس فرامرز، سخنگوی فرماندهی پلیس کابل گفته که یکی از این انفجار‌ها در ناحیه هفتم امنیتی شهر کابل و بر اثر انفجار یک مین مغناطیسی در مسیر عبور نیرو‌های نظامی افغانستان روی داده است. وزارت دفاع افغانستان نیز اعلام کرد، ۵۵ عضو گروه طالبان در چهار استان این کشور طی درگیری با نیرو‌های ارتش کشته و شماری دیگر زخمی شدند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار