کد خبر: 1034756
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۰۱:۱۵
گفت‌وگوی «جوان» با بهمن کامیار
تعداد تولیدات فیلم در این شرایط سخت کرونا نسبت به سال قبل که شرایط عادی بود، تفاوت چندانی ندارد و دلیلش هم سود تهیه‌کننده در تولید و نه در نمایش است.
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: بهمن کامیار کارگردان، تهیه کننده سینما با بیان این مطلب به «جوان» گفت: کرونا نه تنها بر زندگی و شغل هنرمندان بلکه بر تمامی افراد جامعه تأثیرگذار بوده و موجب شکل‌گیری نگرشی تازه به همنوع و اجتماع گردیده است ولی به خاطر سود در تولید همچنان تولید ادامه دارد.

به گفته وی با طبقه‌بندی سینما در مشاغل گروه ۳ عملاً چند ماهی است که سینما‌ها تعطیل هستند و به این ترتیب هنرمندان سینما با شرایط سختی مواجه هستند.

کارگردان «مرداد» و «در وجه حامل» ادامه داد: نکته قابل توجه این است که اغلب اهالی سینما به درآمد این شغل وابسته هستند و درآمد دیگری ندارند و از خدمات رفاهی نظیر بیمه بیکاری نیز محروم هستند و هیچ امکانات صنفی خاصی مانند بن‌های خرید ارزاق یا حداقل یک فروشگاه تعاونی مصرف هم ندارند.

این کارگردان تأکید کرد: با این شرایط صنفی نامناسب تحمل مشکلات کرونا برای هنرمندان واقعاً دشوار شده و متأسفانه هیچ نوع طرح حمایتی درستی در این مدت برای هنرمندان تهیه نشده است. سازمان‌هایی نظیر شهرداری که بودجه فرهنگی و هنری در اختیار دارند نیز جز در موارد محدود وارد این ماجرا نشده‌اند، در صورتی که شهرداری به جای تولید فیلم که خیلی هم حرفه‌ای انجام نمی‌شود می‌تواند در توزیع اقلام رفاهی میان هنرمندان پیشقدم شود و مثلاً شرایط استفاده اهالی سینما از تسهیلات فروشگاه‌های شهروند را فراهم کند.

تهیه‌کننده «سدمعبر» و «کارت پرواز» در بخش دیگر سخنانش افزود: تعداد تولیدات فیلم در این شرایط سخت کرونا نسبت به سال قبل که شرایط عادی بود، تفاوت چندانی ندارد و دلیلش هم سود تهیه‌کننده در تولید و نه در نمایش است.

کامیار درباره سختی‌های تولید در این دوران عنوان کرد: در هر صورت برای تولید در سینما و تئاتر باید یک جمع ۳۰ و ۴۰ نفره کنار هم باشند و در این شرایط رعایت پروتکل‌ها دشوار می‌شود ولی خطر انتشار کرونا در این جمع به مراتب کمتر از تردد هزاران نفر در مراکز خرید و پاساژ‌ها و کافه‌ها و رستوران‌هاست که در یک محیط محدود و سربسته تعداد زیادی آدم کنار هم قرار می‌گیرند و کرونا سریع انتشار پیدا می‌کند. کامیار گفت: با تعطیلی سالن‌های سینما تعداد زیادی آدم که در سالن‌ها و دفاتر پخش فعالیت می‌کردند از کار بیکار شده‌اند و باید به این مسئله خیلی جدی نگاه شود و راه‌حلی برای معیشت مردم پیدا کرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار