کد خبر: 1034511
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۸
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اردبیل:
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اردبیل گفت: طبق مطالعات انجام شده، مصرف بنزین یورو ۴ باعث کاهش آلایندگی‌های هوا و گامی در جهت حفظ سلامت محیط‌زیست است و علاوه بر این بر نحوه بهبود کارکرد موتور خودرو نیز تأثیر بسزایی دارد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، سید حجت مدنی در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: در حال حاضر حدود ۵۰ درصد بنزین مصرفی استان اردبیل از نوع بنزین یورو ۴ و ۵۰ درصد بقیه از نوع بنزین بدون سرب است.

وی با بیان اینکه مصرف این فرآورده در سطح استان طی ۹ ماهه گذشته به مقدار ۱۷۳ میلیون لیتر رسیده است، تصریح کرد: صددرصد بنزین مصرفی در محدوده شهری اردبیل استاندارد یورو ۴ است که باعث کاهش آلایندگی‌های هوا و گامی در جهت حفظ سلامت محیط‌زیست است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اردبیل ادامه داد: منطقه اردبیل دارای ۷۲ باب جایگاه عرضه فرآورده‌های نفتی است که به‌صورت شبانه‌روزی در امر توزیع سوخت، فعالیت می‌کنند.

مدنی در پاسخ به سؤالی در مورد نحوه رسیدگی به شکایات احتمالی مردم تشریح کرد: مرکز پاسخگوئی مشتریان شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با شماره تماس ۰۹۶۲۷ به‌صورت ۲۴ ساعته آماده دریافت نقطه‌نظرات، پیشنهادها و شکایات مردم است.

وی با بیان اینکه بالاترین میزان سبد سوخت سی ان جی منطقه اردبیل از بدو راه‌اندازی جایگاه‌های CNG در استان رقم خورده است، ادامه داد: میزان مصرف سوخت سی ان جی در ۹ ماه گذشته سال، به مقدار ۱۶۶ میلیون و ۳۰۰ هزار مترمکعب رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹.۵ درصد افزایش داشته است.

به گفته مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اردبیل، طی این مدت در مصرف بنزین موتور به میزان ۱۶۶ میلیون لیتر صرفه‌جویی شده است و سوخت CNG  به ۴۳.۶ درصد جایگزین سوخت بنزین شده است.

مدنی با بیان اینکه سوخت سی ان جی سوخت پاک و راهکاری مناسب در جهت حفظ سلامت محیط‌زیست است، گفت: در نواحی بیله سوار، پارس‌آباد و مشکین‌شهر مصرف سوخت سی ان جی نسبت به سوخت بنزین پیشی گرفته و سهم سبد سوخت سی ان جی در این نواحی بیش از ۵۰درصد است که در نوع خود در منطقه کم‌نظیر است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر