کد خبر: 1033852
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۳
عضو هیئت مدیره و دبیرکل اتاق مشترک بازرگانی ایران و یونان:
مجیدموافق قدیری،دروبینار بررسی فرصت های تجاری و سرمایه گذاری یونان گفت: یونان در تولید پسته و زعفران مهم ترین رقیب ایران است و در این حوزه بازار رو به توسعه ای دارد.

به گزارش سعید عرفان منش خبرنگار جوان انلاین از اصفهان،در این وبینار که به همت مرکز بازاریابی و امور بین الملل اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد با بیان اینکه مهم ترین منابع طبیعی یونان شامل زغال سنگ، سنگ آهن، سرب، روی، نیکل، منگنز، طلا، سنگ مرمر و نمک می باشد، عنوان شد:تولیدات کشاورزی این کشور نیز شامل گندم، ذرت، جو، نیشکر، گوجه فرنگی، تنباکو، سیب زمینی و زیتون بوده و جزء سه کشور برتر تولیدکننده روغن زیتون در دنیا است.

موافق قدیری افزود: یونان در تولید پسته و زعفران مهم ترین رقیب ایران است و در این حوزه بازار رو به توسعه ای دارد.

همچنین این کشور در زمینه تولید مواد غذایی ارگانیک پیشرو بوده و در بسته بندی نیز بسیار خبره است. بسیاری از واحدهای تولیدی این کشور، به دلیل بحران اقتصادی چندسال گذشته تعطیل و نیمه تعطیل می باشند که اصفهان می تواند  به یونان در این زمینه کمک کند. با توجه به اینکه نرخ دستمزد و هزینه تولید در یونان پایین بوده، می توان مواد غذایی را با رعایت استانداردهای اتحادیه اروپا در بازار این کشور تولید کرد.

وی با اشاره به اینکه بزرگترین ناوگان حمل و نقل دنیا در اختیار یونانی ها بوده و در زمینه کشتی سازی و تعمیر کشتی صاحب سبک هستند افزود: بندر پیرائوس می تواند به عنوان هاب محصولات ایرانی برای ورود کالا به یونان باشد.

در این وبینار مهم ترین اقلام صادراتی ایران در سال های اخیر مواد شیمیایی، خشکبار و شیشه و  مهم ترین اقلامی که ایران از یونان وارد کرده ماشین آلات، دارو و پوشاک می باشد.

در حوزه صنایع نیز این کشوردر زمینه های معدن، نساجی، صنایع شیمیایی، نفت و پالایشگاه، سیگارو صنایع فلزی فعالیت داشته که صنعتگران ما در حوزه نساجی هم در مناطق آزاد تجاری یونان می توانند فعالیت داشته باشند. همینطور می توان در زمینه واردات ماشین آلات دست دوم در حوزه های نساجی و کشاورزی از یونان اقدام نمود.

تجارت با یونان به دلیل اینکه محل پیوند سه قاره آفریقا، آسیا و اروپا و همچنین در مسیر جاده ابریشم بوده و از طریق این کشور می توان به بازار 60 میلیونی حوزه بالکان و بازار 750 میلیون نفری اتحادیه اروپا دسترسی پیدا نمود، ضروری است.

در پایان جلسه به سوالات شرکت کنندگان در حوزه های مختلف ، پاسخ داده شد.

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار