کد خبر: 1033676
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۴
تکرار فراخوان تظاهرات اعتراضی
رئیس‌جمهور امریکا بار دیگر از هواداران خود خواست در تجمع روز چهار شنبه در حمایت از تقلب در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ شرکت کنند. در همان روز مجلس سنا برای شمارش آرای الکترال کالج درباره پیروز انتخابات تشکیل جلسه خواهد داد.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: دونالد ترامپ در پیامی در شبکه اجتماعی توئیتر از طرفدارانش خواست روز چهار شنبه ۶ ژانویه (۱۷ دی) همزمان با جلسه سنا برای شمارش آرای الکترال در پایتخت تجمعی بزرگ برگزار کنند. وی در این پیام توئیتری نوشت: «راهپیمایی اعتراضی بزرگ در واشنگتن ساعت ۱۱ صبح روز ششم ژانویه انجام خواهد شد. جزئیات مکان (برگزاری راهپیمایی) خواهد آمد. سرقت (نتایج انتخابات) را متوقف کنید.» مجمع گزینندگان امریکا (الکترال کالج) در سراسر امریکا جلسات رأی‌گیری خود را درباره انتخابات ریاست جمهوری امریکا برگزار کرد و طبق گزارش رسانه‌های امریکایی، نتایج آرای مجمع گزینندگان نشان داد که جو بایدن توانست ۳۰۶ رأی کسب کند و او رئیس‌جمهور منتخب و کامالا هریس معاون رئیس‌جمهور منتخب است. با این حال، قرار است روز ششم ژانویه نشست مجلس سنا به ریاست مایک پنس، معاون ترامپ برگزار شود و آرای مجمع گزینندگان درباره پیروز انتخابات ریاست جمهوری شمرده شود.

پنس خائن تیرباران شود

شماری از جمهوریخواهان در خصوص جلسه یاد شده و موضع پنس از او شکایت کردند. آن‌ها از معاون رئیس‌جمهور امریکا خواسته‌اند در روند رأی‌گیری کنگره برای تأیید فرد پیروز انتخابات به‌رغم نداشتن چنین اختیاری مداخله کند و نتیجه را تغییر دهد؛ کاری که مایک پنس آن را رد کرده است. این گروه از جمهوریخواهان در شکایت خود از قاضی فدرال خواسته بودند که اعلام کند، نقش معاون رئیس‌جمهور امریکا در جلسه ششم ژانویه شمارش آرا در کنگره، نقشی تشریفاتی نیست و او می‌تواند درباره اینکه آرای الکترال کدام ایالت‌ها شمارش و تأیید شود، تصمیم‌گیری کند. جرمی کرنودل، قاضی منصوب رئیس‌جمهور امریکا روز شنبه اعلام کرد که تنظیم‌کنندگان پرونده شکایت علیه مایک پنس فاقد وجاهت لازم برای این اقدام حقوقی هستند. وی معتقد است که لوییس گومرت، عضو مجلس نمایندگان و ۱۱ جمهوریخواه ایالت آریزونا که این شکایت را تنظیم کرده‌اند، زیان خاصی از جانب مایک پنس متحمل نشده‌اند. روز جمعه نیز وزارت دادگستری امریکا شکایت تنظیم شده را دارای تناقضات حقوقی توصیف و اعلام کرد در آن از فرد اشتباهی شکایت شده است. این در حالی است که لین وود، وکیل و متحد سرسخت ترامپ گفته که مایک پنس به دلیل خودداری از پیوستن به دادخواستی که به او قدرت تغییر نتیجه انتخابات را می‌داد، باید دستگیر و تیرباران شود. لین وود که تنظیم‌کننده شماری از شکایت‌های ترامپ برای تغییر نتیجه انتخابات بوده است، روز جمعه در توئیتی نوشت: «اگر پنس بازداشت شود، مایک پمپئو، وزیر خارجه انتخابات را نجات خواهد داد. پنس به زندان خواهد افتاد و منتظر محاکمه به دلیل خیانت خواهد شد.»

این حامی تندرو ترامپ افزود: «او با حکم اعدام با تیرباران روبه‌رو خواهد بود. او یک ترسو است و مانند یک پرنده آواز خواهد خواند و همه چیز را اعتراف خواهد کرد.» او در توئیت دیگری نوشت که پمپئو فردی است که واقعیت را می‌گوید و طرف ترامپ را می‌گیرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار