کد خبر: 1033527
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۳
حاشیه‌ای بر افزایش تحرکات و لابی‌های سرپرست فدراسیون فوتبال برای انتخابات ۱۰ اسفند
با افزایــش تحرکات مدیران بازنشســته فدراسیون فوتبال برای انتخابات ۱۰ اسفند، به نظر می‌رسد باند مهدی تاج که با حیدر بهاروند وارد انتخابات خواهد شد با وجود تخلفات و پرونده‌های قضایی‌شان همچنان به دنبال ماندن در فوتبال هستند.
سعید احمدیان
سرویس ورزش جوان آنلاین: با آغاز ثبت‌نام نامزد‌های انتخابات فوتبال از فردا مجمع انتخاباتی ۱۰ اسفند وارد مرحله تازه‌ای می‌شود، انتخاباتی که قرار بود اسفند سال گذشته برگزار شود، اما ایراد فیفا به اصلاح اساسنامه سبب شد یک‌سال عقب بیفتد. با این حال در صورتی که اتفاق غیرمنتظره دیگری نیفتد، کمتر از دو ماه دیگر از رئیس جدید فوتبال رونمایی می‌شود، رئیسی که خیلی‌ها امیدوارند به بیش از یک دهه مدیریت ناهنجار و ناکارآمدی که بر فوتبال حاکم شده است پایان دهد. در شرایطی خیلی از نگاه‌ها به انتخابات ۱۰ اسفند است که تلاش مدیران بازنشسته و غیرقانونی فدراسیون فوتبال برای حفظ صندلی‌های‌شان هر روز که می‌گذرد بیشتر می‌شود. تلاش‌هایی که برای ابقای سیستم مدیریتی ناکارآمد و فاسدی است که پرونده‌های زیادی از سوء‌مدیریت‌ها و تخلفات‌شان در بیش از یک دهه گذشته در فوتبال تلنبار شده است.

باندی که میراث علی‌آبادی است

سال ۸۶ وقتی علی کفاشیان که هیچ سررشته‌ای از فوتبال نداشت با اشاره محمد علی‌آبادی، رئیس وقت سازمان تربیت بدنی نامزد ریاست فدراسیون فوتبال شد، کمتر کسی پیش‌بینی می‌کرد که ۱۳ سال فوتبال ایران درگیر مدیرانی از جنس او و مهدی تاج باشد، مدیرانی پرحاشیه و ناکارآمد که ردپای‌شان در پرونده فساد در فوتبال که در مجلس قبلی تهیه شد، پررنگ‌تر از بقیه دیده شد، اما اهمال قوه قضائیه در برخورد با متهمان پرونده تهیه شده در مجلس سبب شد کفاشیان و تاج به‌پای میز محاکمه خوانده نشوند. اهمالی که در ادامه زمینه‌ای شد تا مدیران فدراسیون فوتبال پاییز سال ۹۷ حتی برابر قانون رسمی کشور هم بایستند و با توجیه غیردولتی بودن از زیر بار قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان شانه خالی کنند و به حضور غیرقانونی‌شان در فوتبال ادامه دهند و سال گذشته با قرارداد ویلموتس که ضرر ۸ میلیون یورویی را به کشور تحمیل کرده است، پرونده تخلفات‌شان را پربارتر کنند!

این در شرایطی بود که با استعفای مهدی تاج در پاییز گذشته به بهانه بیماری قلبی و برگزاری انتخابات زودتر از موعد تصور می‌شد فوتبال قرار است پس از ۱۳ سال یک هوای تازه را تنفس کند و میراثی که محمد علی‌آبادی از سال ۸۶ برای فوتبال بجا گذاشته بود به خط پایان برسد.

البته این یک خوش‌خیالی محض بود، به خصوص که در ماه‌های اخیر مدیران غیرقانونی و بازنشسته فدراسیون فوتبال که پس از دو سال از اجرای قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان کلید ساختمان فدراسیون فوتبال در کوچه دوم خیابان سئول جنوبی تهران را تحویل نمی‌دهند، همچنان به دنبال ماندن روی صندلی‌هایی هستند که با آمدن کفاشیان در سال ۸۶، پای‌شان را به مدیریت فوتبال باز کرد. حیدر بهاروند، سرپرست بازنشسته فدراسیون فوتبال به همراه دیگر اعضای هیئت رئیسه که با وجود بازنشستگی به بهانه غیردولتی بودن زیر بار اجرای قانون نرفته‌اند، در ماه‌های گذشته برای گرفتن رأی مجمع فدراسیون فوتبال در ۱۰ اسفند تحرکات زیادی داشته‌اند. مدیرانی که گفته می‌شود مهدی تاج به عنوان رئیس سابق فدراسیون فوتبال به آن‌ها از پشت پرده خط می‌دهد.

سفر‌های انتخاباتی کلید خورد

مدیران بازنشسته و غیرقانونی فوتبال برای ماندن به نظر می‌رسد تمرکزشان را روی رأی هیئت‌های استانی گذاشته‌اند و حیدر بهاروند، سرپرست فدراسیون فوتبال که برای رسیدن به صندلی مهدی تاج دورخیز کرده است با افزایش سفر‌های استانی و حضور در مجامع استانی هیئت‌های فوتبال به دنبال جلب‌نظر استان‌ها برای انتخابات ۱۰ اسفند است، به خصوص که هیئت‌های فوتبال استان‌ها با داشتن ۳۱ رأی از ۸۹ رأی اعضای مجمع، نقش پررنگی می‌توانند در انتخاب رئیس جدید داشته باشند.

حضور بهاروند در مجمع هیئت فوتبال استان هرمزگان در هفته گذشته از جمله تلاش‌های این مدیر لرستانی است که در راستای انتخابات اسفند صورت می‌گیرد. بهاروند پس از سفر‌های انتخاباتی‌اش چهارشنبه شب گذشته در مصاحبه با سایت فدراسیون فوتبال به صورت غیررسمی حضورش را در انتخابات تأیید کرد و نشان داد که باند ۱۳ ساله حاکم بر فدراسیون فوتبال با وجود سوءمدیریت‌ها و تخلفات کوچک و بزرگ که آخرین آن پرونده قضایی مفتوح‌شان در دادگاه به دلیل حیف و میل ۸ میلیون یورویی در قرارداد ویلموتس است، خیالی برای بلند شدن از صندلی‌شان در ساختمان سئول جنوبی ندارند.

راپورت به فیفا برای ماندن

این باند ۱۳ ساله برای ماندن گویا هیچ خط قرمزی هم برای خودشان قائل نیستند، به طوری که بار‌ها در سال‌های اخیر با اقدامات ضدمنافع ملی سعی در حفظ منافع شخصی و باندی‌شان داشته‌اند. مانند ورود مجلس برای اجرای قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان یا ورود قوه قضائیه برای برخورد با متهمان پرونده ویلموتس در فدراسیون فوتبال که مدیران فدراسیون با دادن راپورت غلط به فیفا درباره اینکه نهاد‌های غیرفوتبالی به فوتبال ورود کرده‌اند، با مطرح کردن چماق تعلیق از زیر بار اجرای قانون و مجازات شدن در رفته‌اند. علاوه بر این حذف کمیته ملی المپیک از اساسنامه فدراسیون فوتبال برای اینکه حلقه نظارتی بر آن‌ها تنگ‌تر شود از دیگر اقداماتی است که مدیران بازنشسته و غیرقانونی فوتبال ابایی از آن نداشته‌اند، آن‌هم در شرایطی که فیفا از حضور کمیته ملی المپیک در مجمع فدراسیون فوتبال استقبال کرده است.

چنین تحرکاتی در آستانه انتخابات ۱۰ اسفند سبب شده رضا صالحی‌امیری، رئیس کمیته ملی المپیک روز گذشته در برنامه ورزش و مردم تلویزیون، راپورت برخی از داخل ایران به فیفا را برای منافع باندی‌شان تأیید کند: «چرا فیفا به چین و کشور‌های عربی ورود نمی‌کند. این نشان می‌دهد که از جای دیگری فیفا را تحریک می‌کنند. باید دید چه کسانی به فیفا خوراک می‌دهند.»
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
0
0
تعامل قانونی با فیفا و کمیته ی المپیک جهانی و دادگاه بین المللی ورزش از جمله چاره ی جدی کار است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار